Stukanie w GS 500
Moderator: bohas
Stukanie w GS 500
Witam. Mam maly problem, moim motorkiem przejechalem dopiero 1000 km. I mam maly problem. W czasie postoju słychać stukanie z silnika ( w miare zozgrzania silnika to cichnie) Dzwonilem do Gadimeksu o pierwszy przedląd niestety nie mieli czasu ale stwierdzili że to nadmierny luz na wałkach rozrządu (ten model czesto to ma) i trzeba je wymienić. Ale oddałem na przegląd do Jaskłowskiego a tam stwierdzili że szklanki ( cokolwiek to znaczy, nie znam sie) i komu tu wierzyć czy ktoś spotkał sie z czymś takim przy GS?
Cze!Mam podobny problem.Ktoś mi powiedział,że to stukanie to"luz poziomy wałków rozrządu",ale żeby zaraz do wymiany???Jednak nie potrafię odpowiedzieć Ci napewno,bo teraz mój silniczek jest naprawiany.Będzie wymieniony m.in.łańcuszek rozrządu,może to coś zmieni.Jak będę miał gotowe moto lub jak się czegoś dowiem zaraz zdam relację w tym temacie.
Trzymaj się!
Trzymaj się!
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 188
- Rejestracja: pn, 12 lip 2004, 07:12
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uwaga, teraz ja się będę mądrzył 
Jesli to stukaja zawory, to pierwszą rzecz jaka bym sprawdził to olej.
Jeśli wyrobione są wałki, to się je wymienia, nie ma innej opcji. A szklanki nogą pęknąć, więc też się je wymienia. Jest tylko taka róznica, że przy wałkach stukaja wszystkie zawory na wyrobionym wałku, a szklanki psują się pojedyńczo. Trzeba posłuchać.
No, to ponieważ nic nie pomogłem, to zapraszam do mechaników:) I to w miarę szybko. Luźne zawory wybijają gniazda i może być potem naprawa bardziej kosztowna. Choć z drugiej strony znam posiadacza Hondy, który jeździ juz tak 2 sezon
Pozdrawiam.
Marecki
Jesli to stukaja zawory, to pierwszą rzecz jaka bym sprawdził to olej.
Jeśli wyrobione są wałki, to się je wymienia, nie ma innej opcji. A szklanki nogą pęknąć, więc też się je wymienia. Jest tylko taka róznica, że przy wałkach stukaja wszystkie zawory na wyrobionym wałku, a szklanki psują się pojedyńczo. Trzeba posłuchać.
No, to ponieważ nic nie pomogłem, to zapraszam do mechaników:) I to w miarę szybko. Luźne zawory wybijają gniazda i może być potem naprawa bardziej kosztowna. Choć z drugiej strony znam posiadacza Hondy, który jeździ juz tak 2 sezon
Pozdrawiam.
Marecki
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 62
- Rejestracja: pn, 1 lis 2004, 19:02
- Województwo: -
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Witam,
właśnie dziś odebrałem GS-a od Jaskłowskiego po wymianie szklanek.
Dobra wiadomość:
Po zgłoszeniu problemu (cykliczny stukot na jałowym biegu) otrzymałem informacje, że jest to wada fabryczna tego modelu. Cała operacja wymiany szklanek odbyła sie na gwarancji i nic za nią nie płaciłem.
Zła wiadomość:
Po wymianie szklanek nie wiele sie zmieniło tzn stuki na jałowym biegu jak były tak są.
W przyszłym tygodniu jadę do nich raz jeszcze drążyć temat.
Pzdr
właśnie dziś odebrałem GS-a od Jaskłowskiego po wymianie szklanek.
Dobra wiadomość:
Po zgłoszeniu problemu (cykliczny stukot na jałowym biegu) otrzymałem informacje, że jest to wada fabryczna tego modelu. Cała operacja wymiany szklanek odbyła sie na gwarancji i nic za nią nie płaciłem.
Zła wiadomość:
Po wymianie szklanek nie wiele sie zmieniło tzn stuki na jałowym biegu jak były tak są.
W przyszłym tygodniu jadę do nich raz jeszcze drążyć temat.
Pzdr
zmiany, zmiany, zmiany
Hayka odjechała
Hayka odjechała
Z walkami rozrzadu to chyba ten typ tak ma. Moja Suzi tez dostala diagnoze, ze walki sa juz zjechane. Po blizszej rozmowie z mechanikiem stwierdzil, ze w silnikach bandito-podobnych jest to niemal wada fabryczna. Powiedzial, ze jesli na sezon nie wykrecam strasznie duzych przebiegow to jezdzic jak jest, bo wymiana/regeneracja walkow to cholerny koszt.
Tylko u mnie GSXFie co ciekawe nic nie stuka w pracy silnika. Wiec albo mechanik sciemnial, albo jest to "cicha" usterka.
Tylko u mnie GSXFie co ciekawe nic nie stuka w pracy silnika. Wiec albo mechanik sciemnial, albo jest to "cicha" usterka.
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 309
- Rejestracja: wt, 15 lut 2005, 13:29
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Grimstad
cze wszystkim .Może to nie ten dział-on road-,ale w moim intruderze750 mam to samo.Stuka w gurnej części głowic ,powiedzieli że to zawory więc dałem regulować .Po regulacji tak samo.Potem sugierowali że może olej zły20w50,ale ja mam zawory kręcone a nie regulowane chydraulicznie i nie wiem co dalej robić.
XJR 1300 na ohlinsah
Darek – sory za uwagę ale z tego co gdzieś pisałeś jeździsz na oleju mineralnym!!!! więc się nie dziw!!!! To tylko kwestia czasu jak rozwalisz silnik... Poza tym 20W 50 to nie jest chyba olej dedykowany do Intrudera 750.... Po Twoim tekście w dziale Chopper - Cruiser zdziwiłem się że pisałeś że wszystko jest ok... widzę jednak że tak nie jest... kto Ci powiedz doradził nalanie oleju mineralnego?????????
Zgadza się większą lepkości i większą gęstość przez co trudniej jest silnikowi dokładnie go rozprowadzić po silniku, co może zwiększać tarcie ...
Wyznacznikiem jakości serwisu nie jest to czy jest pod szyldem Suzuki czy innym... popytaj znajomych motocyklistów, w sklepach motocyklowych a zobaczysz że szybko dojdziesz gdzie w Twoim regionie jest dobry fachowiec...
Co do stukania to już chyba wszystkie przyczyny są powyżej wypisane... A co do tej kwestii że ten typ tak ma... ja bym raczej nie przyjmował tego do wiadomości i dochodził co to jest...
Wyznacznikiem jakości serwisu nie jest to czy jest pod szyldem Suzuki czy innym... popytaj znajomych motocyklistów, w sklepach motocyklowych a zobaczysz że szybko dojdziesz gdzie w Twoim regionie jest dobry fachowiec...
Co do stukania to już chyba wszystkie przyczyny są powyżej wypisane... A co do tej kwestii że ten typ tak ma... ja bym raczej nie przyjmował tego do wiadomości i dochodził co to jest...
Dzieki wszystkim za informacje.
To ja zaczne od wymiany wałkow, a kosztami sie nie przejmuje, Gwarancja.Moj niepokój budzi to że jak stwierdzili w Gadimexie luz na wałkach to wada fabryczna, a u Jaskłowskiego że szklanki to wada fabryczna. Ciekawe ile jeszcze tych wad odkryje. Pewnie jak bym pojechał do 3 serwisu odkryli by 3 wade fabryczną:)enoel pisze:Witam,
właśnie dziś odebrałem GS-a od Jaskłowskiego po wymianie szklanek.
Dobra wiadomość:
Po zgłoszeniu problemu (cykliczny stukot na jałowym biegu) otrzymałem informacje, że jest to wada fabryczna tego modelu. Cała operacja wymiany szklanek odbyła sie na gwarancji i nic za nią nie płaciłem.
Zła wiadomość:
Po wymianie szklanek nie wiele sie zmieniło tzn stuki na jałowym biegu jak były tak są.
W przyszłym tygodniu jadę do nich raz jeszcze drążyć temat.
Pzdr
-
- Moderator
- Posty: 6470
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 19
- Otrzymane Polubienia: 36
Czee!!
Tu podaje linka do pracy dyplomowej na temat olejów silnikowych co pewnie rozwieje wszystkie wątpliwości co do różnicy między olejami syntetycznymi a mineralnymi : http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
PS.
Nie jest to moja praca, ani też moich znajomych:-)!!
Pozdrawiam.
Tu podaje linka do pracy dyplomowej na temat olejów silnikowych co pewnie rozwieje wszystkie wątpliwości co do różnicy między olejami syntetycznymi a mineralnymi : http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm
PS.
Nie jest to moja praca, ani też moich znajomych:-)!!
Pozdrawiam.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500