Płyn hamulcowy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5648
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 149
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Płyn hamulcowy

Post autor: Dany »

Witam serdecznie,
Sezon mam nadzieję zbliża się choć jeszcze nieśmialo a wpadło mi do glowy że czas zmienić troszkę płynów w tym płyn hamulcowy...


Czy warto zainwestować w lepsiejszy :) płyn hamulcowy ( niż DOT 4 ) przy oryginalnych przewodach hamulcowych ( bez oplotu ) i jaki można stosować ( np DOT 5.1 ) ??



Ps.
Ma ktoś dostęp do serwisówki B12.5 ??
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
bini
The Real One
The Real One
Posty: 590
Rejestracja: pn, 21 lip 2008, 09:49
Województwo: mazowieckie

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: bini »

moim zdaniem nie warto, spokojnie wystarczy zwykły dot 4 a jeśli już coś chcesz więcej osiągnąć to wymieniaj przewody na oplot :)
ja wymieniam płyn hamulcowy co sezon na dot 4
Suzuki GSF 1200s k6 Bandit
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: bohas »

Pit

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Pit »

Do duzego bandyty, bez oplotu, bez (jak zakladam) planow na smiganie po torze?
Nie warto :nie:
Wymienic na oplot?
Warto :wink:
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5648
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 149
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Dany »

Dzięki za info...
Na tor się nie wybieram a przy miejskim śmiganiu nigdy nie odczułem gumowego hebelka...
Zostanę przy DOT 4 i co sezon będzie zmieniany to chyba będzie lepsze wyjście...
Dzięki za szybkie info, rozwialiście moje wątpliwości :)
Pzdr
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
jaz
BS Brother
BS Brother
Posty: 545
Rejestracja: wt, 12 gru 2006, 16:16
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: jaz »

Ja po różnych próbach zostałem przy DOT4 (+oplot). Jedyne na co możesz zwrócić uwagę to fakt że można kupić płyn w specyfikacji DOT4 ale o nieco wyższej temperaturze wrzenia (a o to chodzi) niż taki "normalny" DOT4. Ja używam MOTUL RBF600.
Obecnie Hayabusa K5
Hube

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Hube »

To może nie w prost odp na Twoje pytanie, ale w ubiegłym sezonie wymieniłem przewody na oplot i nie bardzo to odczułem... Odczułem natomiast MOCNO zmianę po wymianie klocków hamulcowych na bardziej miękkie. Owszem, szykują się częstsze zmiany klocków, ale skuteczność hamowania wzrosła niesamowicie. Pierwsze wrażenia były takie, że musiałem się na nowo uczyć hamować przez pierwsze kilka kaemów.
Klocki to niedrogi zakup więc polecam tym bardziej, że różnica jest naprawdę duża.

Hube
ROSA-magneto
BS Brother
BS Brother
Posty: 1610
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:37
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: ROSA-magneto »

Hube pisze:To może nie w prost odp na Twoje pytanie, ale w ubiegłym sezonie wymieniłem przewody na oplot i nie bardzo to odczułem... Odczułem natomiast MOCNO zmianę po wymianie klocków hamulcowych na bardziej miękkie. Owszem, szykują się częstsze zmiany klocków, ale skuteczność hamowania wzrosła niesamowicie. Pierwsze wrażenia były takie, że musiałem się na nowo uczyć hamować przez pierwsze kilka kaemów.
Klocki to niedrogi zakup więc polecam tym bardziej, że różnica jest naprawdę duża.

Hube
hmmmm no HUBE tu bym się nie zgodził z tą taniością jak się ma z przodu 8 klocków SBS
KOMAR,SIMSON,CZ350,MZ ETZ 250, WSK,GSXF600, GSXR K3 1000- kasacja,GSXR K7-K8 1000 .....SUZUKI F 800 GT
te.792680329
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5648
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 149
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Dany »

Hube pisze:To może nie w prost odp na Twoje pytanie, ale w ubiegłym sezonie wymieniłem przewody na oplot i nie bardzo to odczułem... Odczułem natomiast MOCNO zmianę po wymianie klocków hamulcowych na bardziej miękkie. Owszem, szykują się częstsze zmiany klocków, ale skuteczność hamowania wzrosła niesamowicie. Pierwsze wrażenia były takie, że musiałem się na nowo uczyć hamować przez pierwsze kilka kaemów.
Klocki to niedrogi zakup więc polecam tym bardziej, że różnica jest naprawdę duża.

Hube

Miałem podobne odczucie po zmianie na oploty w olejaku... Jak dla mnie, nie odczułem zmiany ( w skuteczności ) dozowalność zapewne tak ale zmieniałem w moto które miało 2 lata i chyba jeszcze nie były takie gumowe...
A wsiadający na mojego B12 ( z oplotem ) i Kudłatego75 B12.5 ( rok mlodszy ) wskazywali że na oryginalnych ( B12.5 ) są lepsze hebelki...
Dlatego też nie poodejmuję tematu zmiany przewodów.
Płyn hamulcowy zmieniać trzeba co II lata, ja to robię co roku i zastanawiam się czy warto zainwestować w jakiś lepszy...



Temat klocków hamulcowych z miłą chęcią poruszę bo nie słyszalem o zamiennikach które są dobre...
Chyba trzeba się trzymać oryginałów !!
Pzdr
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5648
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 149
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Dany »

Hube pisze:To może nie w prost odp na Twoje pytanie, ale w ubiegłym sezonie wymieniłem przewody na oplot i nie bardzo to odczułem... Odczułem natomiast MOCNO zmianę po wymianie klocków hamulcowych na bardziej miękkie. Owszem, szykują się częstsze zmiany klocków, ale skuteczność hamowania wzrosła niesamowicie. Pierwsze wrażenia były takie, że musiałem się na nowo uczyć hamować przez pierwsze kilka kaemów.
Klocki to niedrogi zakup więc polecam tym bardziej, że różnica jest naprawdę duża.

Hube
Żeby nie robić bałaganu i przypomnieć zagadnienie...

Podniosę temat bo sezon w pełni i po szkoleniu w Legionowie chyba muszę zmienić płyn hamulcowy na bardziej odporny temperaturowo...
Macie jakieś informacje na ten temat...



Ps.
Hube, pamiętasz jakie klocki kupowałeś ?
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Hube

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Hube »

SBS, ale modelu nie pamiętam.

http://www.motocyklon.pl/cms/89/sbs

http://www.sbs.dk/index.dsp?area=84

Jestem z nich mega zadowolony, choć wystarczają tylko na sezon.

Pozdro
Hube
ODPOWIEDZ