Nic nie znalazłem na ten temat na forum, więc zakładam sam:
Montował ktoś w Dzikusie stożkowy filtr powietrza?
Chcę się pozbyć airboxa i wymienić wydechy więc przy okazji zastanawiam się jaki filtr wybrać.
Nie chcę śmiecia z allegro za 13 zlotych więc myślę o takim czymś
http://www.mikesxs.net/products-4.html?category_id=4.7 (57mm xs performance)
Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
stożkowy filtr w dzikusie
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: stożkowy filtr w dzikusie
Będzie pasować ??
Ten xs to raczej dedykowany do Yamycośtam
Ten xs to raczej dedykowany do Yamycośtam
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Re: stożkowy filtr w dzikusie
Pasować będzie, jestem w kontakcie z gościem z głównego forum suzuki i on zamontował taki. Tylko problem jest że ściągnięcie tego do kraju swoje kosztuje i szukam czegoś w rozsądniejszej cenie u nas.
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: stożkowy filtr w dzikusie
U właścicieli bardziej rozłożystych maszyn widzę dwa etapy zmian .
Chcę głośniej i chcę ciszej lub odwrotnie .
W etapie chcę głośniej + stożek musisz zdać sobie sprawę że stożek oprócz fajnego wyglądu i braku airboxa potrafi zaciągnąć oprócz powietrza w mniej sprzyjającą pogodę , wodę z ulewy która Cię zaskoczyła . Musisz o tym pamiętać podczas planowania przebudowy .
Zmiany te także prowadzą do zwiększonej dawki powietrza + otwarty wydech masz stosunek powietrze/paliwo wyraźnie zakłócone .
Możliwe skutki uboczne dodatkowe dopalenie mieszanki w wydechach (strzały ) szczególnie jak schodzisz z obrotów . Nie mówiąc że taki skład mieszanki nie za bardzo może się podobać twojemu silnikowi - wyższa temp. spalania , wypalane zawory , żółknące kolanka ( oczywiście jest to proces dłuższy i prawdopodobnie szybciej zmienisz moto ) ...... No i jest możliwość że usłyszysz od swojej połówki "że nie wsiądzie na takie cuś " gdzie można ogłuchnąć .
Obroną przed nadmiernym zubożeniem mieszanki może być zestaw DynoJet-a ale znowu zaczyna się sprawa zwiększonego zużycia paliwa .
To tyle o stożku , ten co wybrałeś prawdopodobnie odpowiada średnicą na gaźnik i ilością miejsca do montażu nawet nie sprawdzam , jak potwierdziłeś . Mam nadzieje że w czymś pomogłem , oczywiście nie wierzę że zaniechasz pomysłu . Ale świat by stał w miejscu bez zmian
I jeszcze jedno do air box-a leci odpowietrzenie silnika , musisz też pomyśleć co z nim zrobić . Żebyś go przypadkiem nie zatykał .
Chcę głośniej i chcę ciszej lub odwrotnie .
W etapie chcę głośniej + stożek musisz zdać sobie sprawę że stożek oprócz fajnego wyglądu i braku airboxa potrafi zaciągnąć oprócz powietrza w mniej sprzyjającą pogodę , wodę z ulewy która Cię zaskoczyła . Musisz o tym pamiętać podczas planowania przebudowy .
Zmiany te także prowadzą do zwiększonej dawki powietrza + otwarty wydech masz stosunek powietrze/paliwo wyraźnie zakłócone .
Możliwe skutki uboczne dodatkowe dopalenie mieszanki w wydechach (strzały ) szczególnie jak schodzisz z obrotów . Nie mówiąc że taki skład mieszanki nie za bardzo może się podobać twojemu silnikowi - wyższa temp. spalania , wypalane zawory , żółknące kolanka ( oczywiście jest to proces dłuższy i prawdopodobnie szybciej zmienisz moto ) ...... No i jest możliwość że usłyszysz od swojej połówki "że nie wsiądzie na takie cuś " gdzie można ogłuchnąć .
Obroną przed nadmiernym zubożeniem mieszanki może być zestaw DynoJet-a ale znowu zaczyna się sprawa zwiększonego zużycia paliwa .
To tyle o stożku , ten co wybrałeś prawdopodobnie odpowiada średnicą na gaźnik i ilością miejsca do montażu nawet nie sprawdzam , jak potwierdziłeś . Mam nadzieje że w czymś pomogłem , oczywiście nie wierzę że zaniechasz pomysłu . Ale świat by stał w miejscu bez zmian
I jeszcze jedno do air box-a leci odpowietrzenie silnika , musisz też pomyśleć co z nim zrobić . Żebyś go przypadkiem nie zatykał .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Re: stożkowy filtr w dzikusie
U mnie to jest, chcę pozbyć się airboxa i zyskać trochę miejsca pod siodłem :twisted:Chcę głośniej i chcę ciszej lub odwrotnie .
To już mam w miarę zabezpieczone, chociaż jak zwykle pewnie się sypnie w praniu...potrafi zaciągnąć oprócz powietrza w mniej sprzyjającą pogodę , wodę z ulewy która Cię zaskoczyła . Musisz o tym pamiętać podczas planowania przebudowy
Właśnie czytałem po ecie że przy stożku trzeba wydechy wypruć, nie da się na seryjnych trochę pociągnąć? Chcę zmienić wydech i tak na pusty, ale wiosna ciągnie z garażu :mrgreen:otwarty wydech
Aktualnie jestem bezpołówkowy, a moto jednoosobowe ewidentnie, więc tym będę się martwił gdy mnie jakaś menda usidliNo i jest możliwość że usłyszysz od swojej połówki "że nie wsiądzie na takie cuś " gdzie można ogłuchnąć .
Wymierzyłem miejsce na podstawie wymiarów jakie mi przysłali z tego sklepu i zmieści się spokojnie. Jeszcze zastanawiam się nad K&N ale nie wiem czy jest sens w płaceniu większej kasy za niego, widziałem też na ebayu "dedykowane" pod dzikusa filtry.To tyle o stożku , ten co wybrałeś prawdopodobnie odpowiada średnicą na gaźnik i ilością miejsca do montażu nawet nie sprawdzam , jak potwierdziłeś . Mam nadzieje że w czymś pomogłem , oczywiście nie wierzę że zaniechasz pomysłu . Ale świat by stał w miejscu bez zmian
I masz rację, nie zmieniłem (przynajmniej narazie) zdania
Dzięki wielkie za pomoc i odpowiedź