Zaciski na przedniej tarczy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Pit

Zaciski na przedniej tarczy

Post autor: Pit »

Witam serdecznie i prosze o rade:

Od jakiegos czasu zauwazylem ze prawy zacisk na przedniej tarczy zle pracuje tzn. nieustannie ociera o tarcze :? czasami objawia sie to tylko irytujacym dzwiekiem 'ocierania', czasami niestety (zwlaszcza rano, po nocy pod chmurka) trudno jest ruszyc motorem kiedy przepycham (musze go wykrecic przoedem do wyjazdu) go na dosc ciasnym miejscu gdzie go parkuje. Oczywsicie w takim stanie motor wyraznie zwalnia kiedy po rozpedzeniu do danej predkosci wrzuce luzik...

Oczywiscie kilkukrotne delikatne 'pukniecie' (piescia) w zacisk powoduje ze zacisk 'odskakuje' ale sytuacja powtarza sie... Jestem juz umowiony na przeglad zacisku w sobote i tak sie wlasnie zastanawiam czy jest sens wymiany obydwu zaciskow i tarczy na cos 'mocniejszego' od seryjnych czesci. Bede wdzieczny za rady :wink:

Pozdrawiam,
Pit
EvilD
Strzelający z Rury
Posty: 819
Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EvilD »

Zaciskow wymieniac chyba nie ma co... ja bym stawial na stalowy oplot i jak ci bedzie brakowac - pozniej pomyslisz nad calym kompletem :). Ale oplot kupisz za grosze a zaciski... hmmm..
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
Pit

Post autor: Pit »

Dzieki Evil,

A wiec sprawie sobie stalowy oplot :wink: Motor mam ciagle na gwarancji, wiec kombinowalem sobie ze jak bedzie trzeba wymienic zacisk to doplace 'tylko' roznice do 'mocniejszego zestawu'...
Ale faktycznie, sprawny zacisk, nowe klocki i oplot powinny spokojnie wystarczyc. Zwlaszcza ze po wymianie tylnych klockow (na EBC HH) jestem pod wrazeniem poprawy hamowania tylem :D

Pozdrawiam,
Pit
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

przede wsztstkim zdejmij zacisk i wysun tloki do konca (pompujac klamka) i wyczysc je. ocieraja bo sie nie chca chowac bo sa zasyfiale pewnie.
potem je zakladasz i jezdzic do woli ;)
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

EvilD pisze:Ale oplot kupisz za grosze
Ja bym chcial kupic tanio, a najtaniej widzialem za 550 PLN - czy ktos zna tansze zrodlo?
ObrazekObrazek
EvilD
Strzelający z Rury
Posty: 819
Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EvilD »

Kurde, toz nawet w PolandPosition jest za 190zl- bodaj a drozsze sa tylko jak chcesz "kolorowe" przewody. A Jaca wyrobil sie za jeszcze taniej :)
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Ale za same przewody, czy z koncowkami.
Bo przewody w oplocie bez kolorowego powlekania widzialem za 65zl/m (FrenTurbo)
Ale te koncowki kosztuja po 44 zl (ALU) od sztuki i musialbym ich uzyc 4 jak bym chcial miec 2 dlugie szlauchy od pompy do zaciskow, lub 6 gdybym mial tak jak fabryka dala. Do tego sruby tez ALU pod kolor...
http://www.olekmotocykle.com.pl/index.p ... =154&idP=0
Louis chce za taki zestaw okolo 500 zlotych (LUCAS)
ObrazekObrazek
EvilD
Strzelający z Rury
Posty: 819
Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EvilD »

Z koncowkami juz. Generalnie za full wypas zestaw jaki sobie zaspiewalem, z kolorowymi duperelami wyszlo lekko ponizej 400zl-. Aha - mowa oczywiscie o przednim kole tylko...
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

TO juz wiem na co puszcze lutowa premie :D
ObrazekObrazek
Bachmiński

Post autor: Bachmiński »

Ja miałem taki problem po zdjęciu i złożeniu koła. Sprawdz czy masz dobrze ustawione lagi , powinny być chwycone do ośi na jej końcach.
Pit

Post autor: Pit »

Miales racje Kolas! W serwisie rozebrano zaciski i okazalo sie ze 2 uszczelki ktore powinny powstrzymac wszelkiego rodzaju syf przed dostawaniem sie 'pod' tloczek byly juz mocno zuzyte. Syfu nazbieralo sie przez 7 lat tyle, ze tloczek nie wracal do konca, uciskal tarcze, ktora sie grzala, efektywnosc hamowania mocno spadala a Suzi byla nieustannie 'przyhamowywana' :x Teraz nie poznaje hamulcow :D

Dzieki za rady, pozdrawiam
Pit
studi

Post autor: studi »

dodam tylko tyle ze oprócz zapieczonych czy brudnych tłoczków, mogły być też krzywe tarcze lub problemy z pompą... i na pewno będzie teraz mniej palił :wink: :lol:
Pit

Post autor: Pit »

Kiedy bylem w serwisie tydzien wczesniej, mechanik (jeszcze nie widzac motoru) tez jako pierwsza mozliwa przyczyne usterki podal 'skrzywione tarcze'. Kiedy jednak obejrzal kolo, stwierdzil ze to zacisk, co potwierdzilo sie przedwczoraj.

A tak zupelnie z ciekwaosci, czy oprocz 'wizualnej' oceny, moge jeszcze w jakis bardziej precyzyjny sposob sprawdzic tarcze?

Pozdrawiam,
Pit
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !! Jeśli niepotrzebne przyhamowanie sprzęta wynikałoby ze skrzywienia tarcz to takie "bicie" musiałbyś zauważyć gołym okiem ponieważ tarcza nosiłaby ślady miejscowego zużycia. Twój problem stanowił prawie zapieczony tłok zacisku - typowa usterka zacisków wynikająca z eksploatacji i zużycia gumy.
Ale teraz do "kompletu" zrobiłbym jeszcze jedną rzecz: zdjąłbym tarczę i wrzucił ją na tokarkę. Trzeba jednak zrobić najpierw odpowiedni trzpień tak żeby przetoczyć ją z obu stron z jednego mocowania (zachowujesz wtedy 100% osiowość obu powierzchni). A przy okazji masz możliwość przed toczeniem sprawdzić tarczę w sposób dość dokładny i to jest to o co pytałeś :lol:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
ODPOWIEDZ