Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Od jakiegos czasu zauwazylem ze prawy zacisk na przedniej tarczy zle pracuje tzn. nieustannie ociera o tarcze :? czasami objawia sie to tylko irytujacym dzwiekiem 'ocierania', czasami niestety (zwlaszcza rano, po nocy pod chmurka) trudno jest ruszyc motorem kiedy przepycham (musze go wykrecic przoedem do wyjazdu) go na dosc ciasnym miejscu gdzie go parkuje. Oczywsicie w takim stanie motor wyraznie zwalnia kiedy po rozpedzeniu do danej predkosci wrzuce luzik...
Oczywiscie kilkukrotne delikatne 'pukniecie' (piescia) w zacisk powoduje ze zacisk 'odskakuje' ale sytuacja powtarza sie... Jestem juz umowiony na przeglad zacisku w sobote i tak sie wlasnie zastanawiam czy jest sens wymiany obydwu zaciskow i tarczy na cos 'mocniejszego' od seryjnych czesci. Bede wdzieczny za rady
Zaciskow wymieniac chyba nie ma co... ja bym stawial na stalowy oplot i jak ci bedzie brakowac - pozniej pomyslisz nad calym kompletem . Ale oplot kupisz za grosze a zaciski... hmmm..
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki. <----|======================== <----'
A wiec sprawie sobie stalowy oplot Motor mam ciagle na gwarancji, wiec kombinowalem sobie ze jak bedzie trzeba wymienic zacisk to doplace 'tylko' roznice do 'mocniejszego zestawu'...
Ale faktycznie, sprawny zacisk, nowe klocki i oplot powinny spokojnie wystarczyc. Zwlaszcza ze po wymianie tylnych klockow (na EBC HH) jestem pod wrazeniem poprawy hamowania tylem
przede wsztstkim zdejmij zacisk i wysun tloki do konca (pompujac klamka) i wyczysc je. ocieraja bo sie nie chca chowac bo sa zasyfiale pewnie.
potem je zakladasz i jezdzic do woli
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400 Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa KTM990Adventure http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069
Ale za same przewody, czy z koncowkami.
Bo przewody w oplocie bez kolorowego powlekania widzialem za 65zl/m (FrenTurbo)
Ale te koncowki kosztuja po 44 zl (ALU) od sztuki i musialbym ich uzyc 4 jak bym chcial miec 2 dlugie szlauchy od pompy do zaciskow, lub 6 gdybym mial tak jak fabryka dala. Do tego sruby tez ALU pod kolor... http://www.olekmotocykle.com.pl/index.p ... =154&idP=0
Louis chce za taki zestaw okolo 500 zlotych (LUCAS)
Z koncowkami juz. Generalnie za full wypas zestaw jaki sobie zaspiewalem, z kolorowymi duperelami wyszlo lekko ponizej 400zl-. Aha - mowa oczywiscie o przednim kole tylko...
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki. <----|======================== <----'
Miales racje Kolas! W serwisie rozebrano zaciski i okazalo sie ze 2 uszczelki ktore powinny powstrzymac wszelkiego rodzaju syf przed dostawaniem sie 'pod' tloczek byly juz mocno zuzyte. Syfu nazbieralo sie przez 7 lat tyle, ze tloczek nie wracal do konca, uciskal tarcze, ktora sie grzala, efektywnosc hamowania mocno spadala a Suzi byla nieustannie 'przyhamowywana' Teraz nie poznaje hamulcow
dodam tylko tyle ze oprócz zapieczonych czy brudnych tłoczków, mogły być też krzywe tarcze lub problemy z pompą... i na pewno będzie teraz mniej palił :lol:
Kiedy bylem w serwisie tydzien wczesniej, mechanik (jeszcze nie widzac motoru) tez jako pierwsza mozliwa przyczyne usterki podal 'skrzywione tarcze'. Kiedy jednak obejrzal kolo, stwierdzil ze to zacisk, co potwierdzilo sie przedwczoraj.
A tak zupelnie z ciekwaosci, czy oprocz 'wizualnej' oceny, moge jeszcze w jakis bardziej precyzyjny sposob sprawdzic tarcze?
Witam !! Jeśli niepotrzebne przyhamowanie sprzęta wynikałoby ze skrzywienia tarcz to takie "bicie" musiałbyś zauważyć gołym okiem ponieważ tarcza nosiłaby ślady miejscowego zużycia. Twój problem stanowił prawie zapieczony tłok zacisku - typowa usterka zacisków wynikająca z eksploatacji i zużycia gumy.
Ale teraz do "kompletu" zrobiłbym jeszcze jedną rzecz: zdjąłbym tarczę i wrzucił ją na tokarkę. Trzeba jednak zrobić najpierw odpowiedni trzpień tak żeby przetoczyć ją z obu stron z jednego mocowania (zachowujesz wtedy 100% osiowość obu powierzchni). A przy okazji masz możliwość przed toczeniem sprawdzić tarczę w sposób dość dokładny i to jest to o co pytałeś :lol:
PLATOSVIOLETEROSCLASIKOS CLASIKEROS RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !! 私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254