GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4341
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 19

GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Emil »

Dawno dawno temu :lol: w trasie, ustawilem mape "C", czyli najslabsza i wydaje mi sie ze wtedy mniej spalal - wlasnie pytanie, wydawalo mi sie czy faktycznie na slabszej mapie mniej pali?

(czy to kwestia ze po prostu spokojniej jechalem tylko i wylacznie)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Vais

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Vais »

Ja śmigam zawsze na "A" i spalanie uzyskałem 5.5 na trasie ,nie myślę żeby Hajką zejść poniżej tego wyniku ,prędkość uzyskiwałem 130-160 dwie osoby i trzy kufry załadowane full.Myślę ze zmiana map nie ma wpływu na spalanie,ale kręcenie manetką TAK :D
GrudiLee

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: GrudiLee »

Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

Pozdro
qgel
BS Brother
BS Brother
Posty: 5343
Rejestracja: ndz, 20 lis 2005, 18:46
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: WARSZAWA
Polubił posty: 8
Otrzymane Polubienia: 2

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: qgel »

GrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

Pozdro
czas jest bezwględny , bez wyjątków :D
LS 650 Savage`91 ---> GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6) ---> Rebel 500
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
Vais

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Vais »

GrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:

To mnie tez zdziwilo,napisał jeszcze ze to było dawno temu ,o co chodzi :roll:
Mar
BS Brother
BS Brother
Posty: 1884
Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie
Polubił posty: 1

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Mar »

Panowie bez spamu bo posty w kosmos poleca....
Adam

Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5740
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 193
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Dany »

Tylko czy zmiany dotyczą mapy zaplonu czy mapy wtrysku...
Ale tak czy inaczej i jendo i drugie wpływa na ilość spalanego paliwa...
Dawkowanie paliwa to chyba nie trzeba wyjaśniać... więcej podasz więcej spali ... tak w telegraficznym ...

Z zapłonem to jest tak...
Prawidłowo ustawiony ( papierkowo ) to zapłon w GMPPT
Górny Martwy Punkt Położenia Tłoka
Delikatnie przyspieszony powoduje dokładniejsze spalanie mieszanki ( ma skutki uboczne )
Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )

I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1823
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 8

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Waldex »

Dany pisze:Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )

I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Skąd Ty to wiesz? Wierzyć mi się nie chce, że GSXRa można przełączyć, żeby miał iskrę po GMPPT...
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
GrudiLee

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: GrudiLee »

No ja też :shock: o co kamon ?
speed
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 931
Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydzia

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: speed »

ach te DOPALACZE z czego to świństwo robią ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

a tak na poważnie to sam jestem ciekaw tej teorii
czy to z oficjalnego źródła (suzuki) czy powielona
opowieść kogoś, trudno o nazwę mgr ? mechanik ? inżynier ? .......

instrukcja mówi
A- zapewnia ostra reakcje na otwarcie przepustnicy w całym zakresie
obrotów by uzyskać pełna moc silnika
B- do średnich zakresów otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejsza
reakcje na ruch manetka
c- w całym zakresie otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejszą
odpowiedz na ruch manetka i dysponuje mniejsza mocą silnika

pewnie opracowana modyfikacja map... w gsxr jest cała masa czujników itd. np.
czujnik ciśnienia atmosferycznego
czujnik temperatury powietrza wlotowego
czujnik gęstości tlenu w spalinach
siła dynamicznego doładowania tzw.SRAD powoduje zmiany w składzie
mieszanki ,jak i przyspieszanie i zwalnianie moto zwiększa/zmniejsza
czas wtrysku paliwa itd. itd. to raptem 1/3 odpowiedzialnych rzeczy
za prawidłowa prace silnika i pewnie ściśle powiązane z spalaniem

coś za proste by było z tym zapłonem :|
[
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4341
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 19

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Emil »

speed pisze:coś za proste by było z tym zapłonem :|
niekoniecznie, sensowne jest zrobienie ukladu jak najprosciej - np. zakladajac optymalny wykres logarytmiczny uproszczenie do wykresu liniowego lub lamanego da znaczacy zysk przy konstrukcji ukladu oraz roznice w przetwarzaniu zbyt mala aby zastosowac dokladniejsze przyblizenie
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5740
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 193
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Dany »

To nie są żadne informacje z Suzuki itd.
Jest to normalny układ pracy silnika zapłonowego.
Jak reaguje na odkręcenie manetki to jeszcze długa droga...
Pisaliśmy o zmianach zaplonu, do tego trzeba dopasować mapy wtrysku paliwa, szybkość reakcji przepustnic, czujnik spalania stukowego i wiele innych ...
Żeby dokładnie wyjaśnić jak to działa potrzebne jest przeanalizowanie ( nałożenie ) mapy zaplonu, mapy wtrysku i położenia wału korbowego
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
dayanek

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: dayanek »

Tak w kwestii zmian map załonu w GSX1300R.
Piszecie, jak by można to było zrobić ot tak, bez ingerencji w elektronikę?
Jak to jest naprawdę?
Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km. Sugerować się tym i może jest to związane z konkretnym ustawieniem map zapłonu?
Można to w jakiś sposób zmienić, bez ingerencji specjalisty?
Aha, dodam, że wydech otwarty, 4w1. No i kupiony z drugiej ręki, z niemiecką instrukcją obsługi, więc jakbym jej nie miał. Zeby chociaż angielska była :( A tak w tym szwargoleniu to ni w ząb :(
pozdrav
--
dayanek
Vais

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Vais »

dayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km
A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tzn. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normie :wink: i nie ma co poprawiać

pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony pn, 10 maja 2010, 22:39 przez Vais, łącznie zmieniany 1 raz.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5740
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 193
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie

Post autor: Dany »

marekvais pisze:
dayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km
A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tz. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normie :wink: i nie ma co poprawiać

pozdrawiam Marek

Ale tak nie wskazują kompiki pojazdów z kontynentu...
Tak jest przy Angielskim menu !!

Sprawdź jak pokazuje...
L/km czy km/L
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
ODPOWIEDZ