GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Moderator: bohas
-
- Moderator
- Posty: 4341
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 19
GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Dawno dawno temu :lol: w trasie, ustawilem mape "C", czyli najslabsza i wydaje mi sie ze wtedy mniej spalal - wlasnie pytanie, wydawalo mi sie czy faktycznie na slabszej mapie mniej pali?
(czy to kwestia ze po prostu spokojniej jechalem tylko i wylacznie)
(czy to kwestia ze po prostu spokojniej jechalem tylko i wylacznie)
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Ja śmigam zawsze na "A" i spalanie uzyskałem 5.5 na trasie ,nie myślę żeby Hajką zejść poniżej tego wyniku ,prędkość uzyskiwałem 130-160 dwie osoby i trzy kufry załadowane full.Myślę ze zmiana map nie ma wpływu na spalanie,ale kręcenie manetką TAK 
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:
Pozdro
Pozdro
-
- BS Brother
- Posty: 5343
- Rejestracja: ndz, 20 lis 2005, 18:46
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Polubił posty: 8
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
czas jest bezwględny , bez wyjątkówGrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:
Pozdro
LS 650 Savage`91 ---> GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6) ---> Rebel 500
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
GrudiLee pisze:Emil się upił :mrgreen: Kto jak kto ale Ty... Na mapie C.... Ło jezu co się dzieje :mrgreen: :beat:
To mnie tez zdziwilo,napisał jeszcze ze to było dawno temu ,o co chodzi :roll:
-
- BS Brother
- Posty: 1884
- Rejestracja: śr, 1 mar 2006, 12:57
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Wawa ale w sercu Pomorskie
- Polubił posty: 1
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Panowie bez spamu bo posty w kosmos poleca....
Adam
Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
Life is too short to be bored
GS500F ---> sprzedany
SV1000S K4
S1200
tel. 602 536 440
-
- BS Admin
- Posty: 5740
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 193
- Otrzymane Polubienia: 19
- Kontakt:
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Tylko czy zmiany dotyczą mapy zaplonu czy mapy wtrysku...
Ale tak czy inaczej i jendo i drugie wpływa na ilość spalanego paliwa...
Dawkowanie paliwa to chyba nie trzeba wyjaśniać... więcej podasz więcej spali ... tak w telegraficznym ...
Z zapłonem to jest tak...
Prawidłowo ustawiony ( papierkowo ) to zapłon w GMPPT
Górny Martwy Punkt Położenia Tłoka
Delikatnie przyspieszony powoduje dokładniejsze spalanie mieszanki ( ma skutki uboczne )
Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )
I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Ale tak czy inaczej i jendo i drugie wpływa na ilość spalanego paliwa...
Dawkowanie paliwa to chyba nie trzeba wyjaśniać... więcej podasz więcej spali ... tak w telegraficznym ...
Z zapłonem to jest tak...
Prawidłowo ustawiony ( papierkowo ) to zapłon w GMPPT
Górny Martwy Punkt Położenia Tłoka
Delikatnie przyspieszony powoduje dokładniejsze spalanie mieszanki ( ma skutki uboczne )
Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )
I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1823
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Skąd Ty to wiesz? Wierzyć mi się nie chce, że GSXRa można przełączyć, żeby miał iskrę po GMPPT...Dany pisze:Delikatne opóźniony poprawia wkręcanie się w obroty ( ale tutaj mieszanka nie jest w pełni spalana w komorze spalania ... )
I to w pigółce są te trzy mapy zaplonu
A - opóźniony
B - GMPPT
C - przyspieszony
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Śmigający po niebiańskich trasach
- Posty: 931
- Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydzia
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
ach te DOPALACZE z czego to świństwo robią ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a tak na poważnie to sam jestem ciekaw tej teorii
czy to z oficjalnego źródła (suzuki) czy powielona
opowieść kogoś, trudno o nazwę mgr ? mechanik ? inżynier ? .......
instrukcja mówi
A- zapewnia ostra reakcje na otwarcie przepustnicy w całym zakresie
obrotów by uzyskać pełna moc silnika
B- do średnich zakresów otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejsza
reakcje na ruch manetka
c- w całym zakresie otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejszą
odpowiedz na ruch manetka i dysponuje mniejsza mocą silnika
pewnie opracowana modyfikacja map... w gsxr jest cała masa czujników itd. np.
czujnik ciśnienia atmosferycznego
czujnik temperatury powietrza wlotowego
czujnik gęstości tlenu w spalinach
siła dynamicznego doładowania tzw.SRAD powoduje zmiany w składzie
mieszanki ,jak i przyspieszanie i zwalnianie moto zwiększa/zmniejsza
czas wtrysku paliwa itd. itd. to raptem 1/3 odpowiedzialnych rzeczy
za prawidłowa prace silnika i pewnie ściśle powiązane z spalaniem
coś za proste by było z tym zapłonem :|
a tak na poważnie to sam jestem ciekaw tej teorii
czy to z oficjalnego źródła (suzuki) czy powielona
opowieść kogoś, trudno o nazwę mgr ? mechanik ? inżynier ? .......
instrukcja mówi
A- zapewnia ostra reakcje na otwarcie przepustnicy w całym zakresie
obrotów by uzyskać pełna moc silnika
B- do średnich zakresów otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejsza
reakcje na ruch manetka
c- w całym zakresie otwarcia przepustnicy zapewnia łagodniejszą
odpowiedz na ruch manetka i dysponuje mniejsza mocą silnika
pewnie opracowana modyfikacja map... w gsxr jest cała masa czujników itd. np.
czujnik ciśnienia atmosferycznego
czujnik temperatury powietrza wlotowego
czujnik gęstości tlenu w spalinach
siła dynamicznego doładowania tzw.SRAD powoduje zmiany w składzie
mieszanki ,jak i przyspieszanie i zwalnianie moto zwiększa/zmniejsza
czas wtrysku paliwa itd. itd. to raptem 1/3 odpowiedzialnych rzeczy
za prawidłowa prace silnika i pewnie ściśle powiązane z spalaniem
coś za proste by było z tym zapłonem :|
[
-
- Moderator
- Posty: 4341
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 19
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
niekoniecznie, sensowne jest zrobienie ukladu jak najprosciej - np. zakladajac optymalny wykres logarytmiczny uproszczenie do wykresu liniowego lub lamanego da znaczacy zysk przy konstrukcji ukladu oraz roznice w przetwarzaniu zbyt mala aby zastosowac dokladniejsze przyblizeniespeed pisze:coś za proste by było z tym zapłonem :|
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
-
- BS Admin
- Posty: 5740
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 193
- Otrzymane Polubienia: 19
- Kontakt:
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
To nie są żadne informacje z Suzuki itd.
Jest to normalny układ pracy silnika zapłonowego.
Jak reaguje na odkręcenie manetki to jeszcze długa droga...
Pisaliśmy o zmianach zaplonu, do tego trzeba dopasować mapy wtrysku paliwa, szybkość reakcji przepustnic, czujnik spalania stukowego i wiele innych ...
Żeby dokładnie wyjaśnić jak to działa potrzebne jest przeanalizowanie ( nałożenie ) mapy zaplonu, mapy wtrysku i położenia wału korbowego
Jest to normalny układ pracy silnika zapłonowego.
Jak reaguje na odkręcenie manetki to jeszcze długa droga...
Pisaliśmy o zmianach zaplonu, do tego trzeba dopasować mapy wtrysku paliwa, szybkość reakcji przepustnic, czujnik spalania stukowego i wiele innych ...
Żeby dokładnie wyjaśnić jak to działa potrzebne jest przeanalizowanie ( nałożenie ) mapy zaplonu, mapy wtrysku i położenia wału korbowego
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
Tak w kwestii zmian map załonu w GSX1300R.
Piszecie, jak by można to było zrobić ot tak, bez ingerencji w elektronikę?
Jak to jest naprawdę?
Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km. Sugerować się tym i może jest to związane z konkretnym ustawieniem map zapłonu?
Można to w jakiś sposób zmienić, bez ingerencji specjalisty?
Aha, dodam, że wydech otwarty, 4w1. No i kupiony z drugiej ręki, z niemiecką instrukcją obsługi, więc jakbym jej nie miał. Zeby chociaż angielska była
A tak w tym szwargoleniu to ni w ząb 
pozdrav
--
dayanek
Piszecie, jak by można to było zrobić ot tak, bez ingerencji w elektronikę?
Jak to jest naprawdę?
Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km. Sugerować się tym i może jest to związane z konkretnym ustawieniem map zapłonu?
Można to w jakiś sposób zmienić, bez ingerencji specjalisty?
Aha, dodam, że wydech otwarty, 4w1. No i kupiony z drugiej ręki, z niemiecką instrukcją obsługi, więc jakbym jej nie miał. Zeby chociaż angielska była
pozdrav
--
dayanek
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tzn. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normiedayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100km
pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony pn, 10 maja 2010, 22:39 przez Vais, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- BS Admin
- Posty: 5740
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 193
- Otrzymane Polubienia: 19
- Kontakt:
Re: GSX-R Mapy zapłonu a spalanie
marekvais pisze:A czy Ty to dobrze odczytujesz? bo jeżeli komputer wyświetla Ci 12.5 to nie znaczy ze pali 12.5l/100km tylko ze średnio przejeżdżasz na 1l paliwa 12.5km tz. ze na 100km pali Ci około 8l,tak paliła moja stara hajeczka wiec jest w normiedayanek pisze:Mnie zaniepokoiło spalanie w mojej busie - elektronika pokazuje 12,5l/100kmi nie ma co poprawiać
pozdrawiam Marek
Ale tak nie wskazują kompiki pojazdów z kontynentu...
Tak jest przy Angielskim menu !!
Sprawdź jak pokazuje...
L/km czy km/L
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS