GSX-R 1000 K8
Cos mi sie zwalilo w elektryce. Nie swiecilo mi sie oswietlenie tablicy rejestracyjnej (diodowe wiec nie ma, ze zarowka), a dzisiaj nagle zabraklo produ w wiekszej czesci motocykla
Objawy:
Prad na bezpiecznikach jest
Po odlaczeniu i podlaczeniu akumulatora wskazowka obrotomierza kalibruje sie - czyli wykonuje obrot.
Przy wlaczonym zaplonie
JEST
Swiatlo mijania
Pompa podaje paliwo
Silnik zapala, mozna jezdzic
Jest klakson
BRAK
Podswietlenia przyrzadow
Brak jakichkolwiek wskazan - zegary jak przy wylaczonym silniku
Brak jakichkolwiek swiatel z wyjatkiem mijania (nie sprawdzalem drogowych i swiatla pozycyjnego)
Nie ma stopu, kierunkowskazow, awarii, oswietlenia tablicy...
Przy zaplonie ustawionym na postoj (dalsza pozycja niz blokada kierownicy)
JEST
swieca sie kierunkowskazy/awarie, swieci tylne swiatlo pozycyjne, jest podswietlenie tablicy
BRAK
Przedniego oswietlenia pozycyjnego.
Czy ktos spotkal sie kiedys z takim przypadkiem, albo ma pomysl co jest?
Srednio mi sie usmiecha zasuwac przez cala Wawe do serwisu bez swiatel stopu i kierunkow (chociaz tutaj to moge pokazywac rekami) :sciana:
GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
Moderator: Emil
Re: GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
Hmmm? Pozostaje ci chyba tylko podłączenie do kompa. Może walnął jakiś sterowniczek i trzeba będzie go wymienić lub też problemem może być wodą. Myłeś go może ostatnio albo stał gdzieś pod chmurką? Podobną sytuację, którą opisałeś miałem w nowym Y.. Fazerze gdzie przyczyną była co ciekawe wilgoć. Miałem tak zaraz po zimie - światła świeciły jak chciały i podczas jazdy dwukrotnie odłączyło mi zapłon (moto zgasł jakby paliwa nie było), wariował mi też licznik. Wszystko ustało jak go trochę pokręciłem i postał na słoneczku. Acha może być jeszcze jedna przyczyna - MYSZ. Na forum gixera w US czytałem o przypadku gdzie w motorze mysz zrobiła sobie gniazdo i totalnie spustoszyła instalację elektryczną i gumowe przewody.Niby głupia mysz a wie co dobre. :lol:
Ps u mojego kolegi z Wałbrzycha łasice poprzegryzały przewody w komorze silnika w Grand Vitarze. Widać że przyroda lubi SUZUKI.
Ps u mojego kolegi z Wałbrzycha łasice poprzegryzały przewody w komorze silnika w Grand Vitarze. Widać że przyroda lubi SUZUKI.
-
- BS Brother
- Posty: 1804
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
Ale zadałeś zagadkę figer.
Patrzę w schemat i staram się zrozumieć co się dzieje.
Brak stopu, kierunkowskazów, oświetlenia tablicy i zasilania zegarów przy włączonym zapłonie może być spowodowane spalonym bezpiecznikiem nr 5 (opisany na schemacie jako SIGNAL - 15A).
Przełączenie w pozycję "parking" zasila te obwody (z wyjątkiem zegarów) z pominięciem wspomnianego bezpiecznika (zabezpieczone wyłącznie bezpiecznikiem głównym).
Piszesz, że masz napięcie na bezpiecznikach - czy na wszystkich (głównie chodzi o bezpiecznik 5) i z obu stron bezpieczników.. (?)
Ale co z tym brakiem pozycji?? - może spalona żarówka?
Tak się składa, że żarówka ta przy włączonym zapłonie zabezpieczona jest tym samym bezpiecznikiem, ale powinna dawać światło w pozycji "P" stacyjki.
Może właśnie jej przepalenie było przyczyną spalenia się bezpiecznika (?).
Sprawdź bezpiecznik i daj znać, czy moje rozważania nie są psu na budę.
Pozdrawiam,
Piotrek
Patrzę w schemat i staram się zrozumieć co się dzieje.
Brak stopu, kierunkowskazów, oświetlenia tablicy i zasilania zegarów przy włączonym zapłonie może być spowodowane spalonym bezpiecznikiem nr 5 (opisany na schemacie jako SIGNAL - 15A).
Przełączenie w pozycję "parking" zasila te obwody (z wyjątkiem zegarów) z pominięciem wspomnianego bezpiecznika (zabezpieczone wyłącznie bezpiecznikiem głównym).
Piszesz, że masz napięcie na bezpiecznikach - czy na wszystkich (głównie chodzi o bezpiecznik 5) i z obu stron bezpieczników.. (?)
Ale co z tym brakiem pozycji?? - może spalona żarówka?
Tak się składa, że żarówka ta przy włączonym zapłonie zabezpieczona jest tym samym bezpiecznikiem, ale powinna dawać światło w pozycji "P" stacyjki.
Może właśnie jej przepalenie było przyczyną spalenia się bezpiecznika (?).
Sprawdź bezpiecznik i daj znać, czy moje rozważania nie są psu na budę.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Re: GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
Bezpieczniki cale i jest na nich napiecie.
Umowilem sie u Jasklowskiego za tydzien, jak wroce z Suwalszczyzny. Mechanike lubie, elektryki nie ogarniam, wiec...
Dzieki za rady.
Jak zrobia, napisze co to bylo (o ile zrobia).
-
- BS Brother
- Posty: 1804
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
No to figer, bracie, wbiełeś mi sztylet w piersi...
Tak wszystko pięknie opisałeś, że najbardziej podejrzany wydaje się ten bezpiecznik.
Jeśli bezpieczniki są OK, to pozostaje jedynie przewód, który odprowadza napięcie z bezpiecznika w kierunku stacyjki, a wcześniej rozdziela się w kierunku zegarów...
No cóż, poczekajmy co powie warsztat...
... Miłego urlopowania, bo rozumiem, że wczasujesz się koło Suwałk...
Tak wszystko pięknie opisałeś, że najbardziej podejrzany wydaje się ten bezpiecznik.
Jeśli bezpieczniki są OK, to pozostaje jedynie przewód, który odprowadza napięcie z bezpiecznika w kierunku stacyjki, a wcześniej rozdziela się w kierunku zegarów...
No cóż, poczekajmy co powie warsztat...
... Miłego urlopowania, bo rozumiem, że wczasujesz się koło Suwałk...
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Re: GSX-R 1000 K8. Problem z elektryka.
Panowie :oops:
Jednak bezpiecznik - nie wiem jak to sie stalo, sprawdzalismy z ojcem i byly ok, a w Jasklowskim stwierdzili, ze nie.
Wiec na szczescie obylo sie bez prucia wiazek itp.
Wszystkich, ktorzy sie glowili nad problemem przepraszam :sorry:
Jednak bezpiecznik - nie wiem jak to sie stalo, sprawdzalismy z ojcem i byly ok, a w Jasklowskim stwierdzili, ze nie.
Wiec na szczescie obylo sie bez prucia wiazek itp.
Wszystkich, ktorzy sie glowili nad problemem przepraszam :sorry: