hayabusa + x-tre

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Semai

hayabusa + x-tre

Post autor: Semai »

Siemka,

jak w temacie. Montował to ktoś?
Czy są jakieś ewentualne przeciwwskazania?

Można zakupić u naszego partnera - bikestar click

i wydaje się, że to ma same plusy, ale zawsze mi się podnosi "red flaga" jak coś wygląda zbyt pięknie aby było prawdziwe.

Pozdro!
Pit

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Pit »

Porozmawiaj z Vaisem jak wroci z trasy... albo z Warriorem :wink:
Rostwór
BS Brother
BS Brother
Posty: 2436
Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dubaj

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Rostwór »

semai, ja bym na Twoim miejscu najpierw postaral sie ogarnac to, co masz teraz. Bez urazy, ale po co Ci odblokowanie pelnej mocy na pierwszych biegach? Za malo adrenaliny, czy za male prawdopodobienstwo, ze moto Ci ucieknie?:)
mysle, ze warto najpierw dobrze ogarnac to, co sie ma, a pozniej ewentualnie kombinowac z blokadami, zwlaszcza, gdy sie przesiadles z gsr na haye... Ale to tylko moje zdanie.
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
Semai

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Semai »

Roztwór, spoko, masz rację.
Ja po prostu tak mam, że lubię kombinować i szukać zawsze "lepszej opcji".

Znając mnie pewnie kupię, a ogarnianie sprowadzi się do spokojniejszego operowania manetką.

No chyba, że to ma jakieś drawbacki dla maszyny.
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4330
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 17

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Emil »

jak niby realizuja TRE bez problemow z wyswietlaczem biegu? z tego co pamietam ten uklad oszukuje kompa ze jedzie na wyzszym biegu i dostajesz mapę 3ki/4ki
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
CyberScyzor
BS Brother
BS Brother
Posty: 2147
Rejestracja: wt, 20 cze 2006, 23:36
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Radzymin/Kielce/Warszawa
Kontakt:

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: CyberScyzor »

Nie realizują. Wyświetla złe biegi.
CyberScyzor
Bestia - Black Angel
Hayabusa L0 + Yoshimura Carbon R77
Motto: "Nie lubię peletonów..."
Zuzia -> pojechała...
tel.606 998 255

Wyprawy motocyklowe opisane
Krach Systemu - Media, Trendy, Strategia
jurand
BS Brother
BS Brother
Posty: 433
Rejestracja: śr, 12 wrz 2007, 21:06
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: jurand »

Emil pisze:jak niby realizuja TRE bez problemow z wyswietlaczem biegu? z tego co pamietam ten uklad oszukuje kompa ze jedzie na wyzszym biegu i dostajesz mapę 3ki/4ki
przeważnie z 5-ki,a na ulicy i tak przy Hajce tego nie zauważysz szkoda kasy
cz350,jawa350, cz350 długo nic i GSX 750F,GSXR600 K7
hayabusa 1300 K7
jurand7@zipnet.com.pl
509864499 /B Rh+
Semai

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Semai »

CyberScyzor pisze:Nie realizują. Wyświetla złe biegi.
Ano bo widzisz, ten TRE to już haj klas i wyświetla poprawnie biegi i to na fabrycznym wyświetlaczu.

Kod: Zaznacz cały

Zachowuje fabryczną funkcję wskaźnika pozycja biegu
Emil pisze:jak niby realizuja TRE bez problemow z wyswietlaczem biegu? z tego co pamietam ten uklad oszukuje kompa ze jedzie na wyzszym biegu i dostajesz mapę 3ki/4ki
ja tam nie jestem z mechaniki ani elektroniki jakimś specem, ale na zdrowy rozum, jeśli da się oszukać kompa że ma zapięty inny bieg niż jest faktycznie, to chyba nie ma problemu z takim samym oszukaniem wyświetlacza pozycji biegu.
jurand pisze: przeważnie z 5-ki,a na ulicy i tak przy Hajce tego nie zauważysz szkoda kasy
Forumiaki z hayka.pl zgodnie twierdzą, że różnica jest.
To czego nie mogę za bardzo znaleźć na sieci to czy montaż tego cuda nie przyczynia się jakoś negatywnie na np żywotność silnika.

Pozdro
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4330
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 17

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Emil »

na zywotnosc nie wplywa nic wiecej jak Twoja operacja gazem, przeglady, pałowanie zimnego itp, tutaj zmieniasz tylko mapy zaplonu, troche zmniejszaz zywotnosc pewnie ale stawiam ze to minimalne

co do biegow to komp suzuki widzi bieg zaleznie od napiecia jakie dostaje i tutaj wchodzi TRE dajac ciagle na czujniku napiecie odpowiedniego biegu, cala filozofia, czyli moze tutaj idzie 2ga wiazka na wyswietlacz za kompem zeby wlasciwa cyfra sie wyswietlala, ale to juz raczej rzeźba się robi z montażem

dodatkowo dziwi mnie rozmiar tego urzadzenia, to wyglada raczej jak kompletny komputer/power commander a nie TRE, ktory jest zwykle rozmiaru malego kondensatora
http://www.speedbike.pl/TRE.jpg
http://gsx1400.pl/images/poradnik/probl ... chemat.jpg

swoja droga przed wydawaniem takiej kasy na uklad to bym proponowal najpierw podpiac sobie na wejsciu do kompa odpowiednie napiecie, sprawdzic czy efekt pasuje i dopiero kupowac wypasny uklad

jakies alternatywy gdy sie interesowalem
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... f=6&t=2013
jak chcesz to poszukam rozpiski zakresu napięć na poszczególnych biegach (użyłem finalnie do zrobienia własnego wyświetlacza biegów do K3)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Pit

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Pit »

Moze troche nie na temat, ale czy probowales juz najtanszej metody 'tuningu'? Zanim zaczniesz montaz TRE, wrzuc sobie z przodu zebatke o jeden zab mniejsza i dodaj 2-3 zeby z tylu :wink: Jak dorzucisz filtr K&N to gwarantuje ze poczujesz roznice, bez grzebania w elektronice :wink:
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4330
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 17

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Emil »

ale elektronike najlatwiej zapiac stestowac i wypiąć bez kombinacji z kluczami i brudzenia sie ;) poza tym zebatki znaczaco podnosza spalanie, chociaz faktycznie jazda staje sie poezja bo moto samo wchodzi w optymalne obroty :)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Semai

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: Semai »

dość fajnie, jak działa x-tre (ogólnie - nie tylko w hayce) opisał użytkownik forum hayka.pl (Carry):
"...
X-TRE zbiera sygnał z GPS i przesyła go do wyświetlacza niezmieniony. Ten sam sygnał z GPS jest odcinany a do silnika jest wysłany sygnał (o odpowiedniej rezystancji). Każdy z biegów posiada układ o odpowiedniej rezystancji i na bazie tego sygnału dobierana jest mapa zapłonu.

W ECU są 3 grupy zapłonowe X, Y Z

X - najsłabsza mapa zapłonu jest włączana w momencie gdy sygnał z GPS do ECU jest o rezystancji 1 i 2 biegu

Y - mapa średnia jest dobierana do 3 i 4 biegu

Z - mapa najmocniejsza która jest wybierana gdy sygnał jest o rezystancji biegu 5 i 6

Tak więc pomiędzy biegiem 5 i 6 nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o samą mapę zapłonu. Mapy generalnie różnią się najbardziej wartościami początkowymi, w górnym zakresie obrotów różnica nie jest już tak duzo a można by powiedzieć że nie ma jej wcale.
..."

GPS - to gear positioning sensor (przypis redakcji hehe)
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto
Otrzymane Polubienia: 2

Re: hayabusa + x-tre

Post autor: AdamOSA »

A to ciekawe . Jako że GPS przesyła sygnał do ECU a dopiero on podaje na wyświetlacz zresztą transmisją szeregową w której lecą jeszcze inne info . Tak jest w większości modeli Suzuki .
Z tymi mapami to tak tez nie dokońca . Masz np. też mape na wciśniete sprzęgło . :!: ( zmora Emila - kiedyś w Poznaniu jak dobrze pamiętam , uciekło mu parę kucyków :D )

No ale jakoś to zrobili jak mówisz , bo tłumaczenie nie jest dobre .
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
ODPOWIEDZ