GSX750F - Dziura w wolych obrotach problem...
Moderator: bohas
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 399
- Rejestracja: pn, 9 mar 2009, 12:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
no toś zamieszał w gaźnikach, przelewa gaźnik ? a nie powinien bo to prowadzi do nie utrzymywania wolnych obrotów, (zalewa go, sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych, lub zawiesza się zaworek). gwałtowne ruszenie manety i moto gaśnie, bo jest zalewany, kręcenie pilotami jak to zwał tak zwał, czyli śrubką składu mieszanki robi się w trakcie synchro gaziorów, osiągając najwyższe obroty biegu jałowego a potem korygując je przepustnicami, śrubeczkami na listwie przy gaźnikach. staraj się robić to w kolejności i starannością, ŚWIECE czasami mają taką przypadłość że mają przebicie do obudowy a nie do elektrody na WOLNYCH OBROTACH, :idea: :idea:
Sprawdź:
1. zaworki komór pływakowych
2. Poziomy paliwa
3. Dysze biegu jałowego czyli wolnych obrotów i boczne membrany
4. zaworki ssania czyli te które wyciąga linka
5. Ustawienie przepustnic ale to raczej już przy synchronizacji
DO ROBOTY :angry_smile:
Sprawdź:
1. zaworki komór pływakowych
2. Poziomy paliwa
3. Dysze biegu jałowego czyli wolnych obrotów i boczne membrany
4. zaworki ssania czyli te które wyciąga linka
5. Ustawienie przepustnic ale to raczej już przy synchronizacji
DO ROBOTY :angry_smile:
VS1400
MOD BIKE CHOPPERS
SERWIS MOTOCYKLOWY CUSTOM
Sosnowiec ul. Braci Mieroszewskich 9a.
KONTAKT: Piotr (mrówa) tel. 500-369-396,
www.modbikechoppers.pl
https://www.facebook.com/pages/MOD-BIKE-CHOPPERS/150337395046537
MOD BIKE CHOPPERS
SERWIS MOTOCYKLOWY CUSTOM
Sosnowiec ul. Braci Mieroszewskich 9a.
KONTAKT: Piotr (mrówa) tel. 500-369-396,
www.modbikechoppers.pl
https://www.facebook.com/pages/MOD-BIKE-CHOPPERS/150337395046537
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Jest sukces... Prawie zaczalem dzis robic synchro, ale nie szlo. Tak straszne wariacje obrotow, ze szal... Wkurzylem sie i mysle... Skoro na 2,5 bylo lepiej to walne mu 3. Gazniki na bok 3 wykrety, klade... Odpal... Igla!!! Trzyma wolne... Synchro bezproblemowo, zmiekczylo prace jednostki i zwiekszylo plynnosc pracy. Test... 210 zlapalem, odpuszczam, spada ladnie trzyma obr...
Wroce do postu kolegi ktory sugerowal lewe powietrze. Patrzac na ilosc wykrecenia pilotow i wartości nominalne, wszystko wskazuje na zbyt duzo powietrza.
Wykonalem eksperyment polegajacy na spsiukaniu wszystkiego w kolo plakiem. Brak reakcji... Nie wim czy to przypadkiem nie wina wyeksploatowanych gaznikow, ktore puszczaja powietrze, albo " kombinowanych" tlumikow.
Teraz testy... Jesli bedzie ok, to tak zostawie... Trzeba sprawdzic, jak bedzie palil na zimnym, cieplym, jak na ssaniu, czy nie bedzie sie grzal i palil 30litrow . Lakierowanie, klocki, doszczelnienie dekla wolnego kola i bedzie cacy...
Btw. Namawiam brata/szefa/majstra na ColorTune, wtedy zrobimy igle
Wroce do postu kolegi ktory sugerowal lewe powietrze. Patrzac na ilosc wykrecenia pilotow i wartości nominalne, wszystko wskazuje na zbyt duzo powietrza.
Wykonalem eksperyment polegajacy na spsiukaniu wszystkiego w kolo plakiem. Brak reakcji... Nie wim czy to przypadkiem nie wina wyeksploatowanych gaznikow, ktore puszczaja powietrze, albo " kombinowanych" tlumikow.
Teraz testy... Jesli bedzie ok, to tak zostawie... Trzeba sprawdzic, jak bedzie palil na zimnym, cieplym, jak na ssaniu, czy nie bedzie sie grzal i palil 30litrow . Lakierowanie, klocki, doszczelnienie dekla wolnego kola i bedzie cacy...
Btw. Namawiam brata/szefa/majstra na ColorTune, wtedy zrobimy igle
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
colortune ustawisz tylko i wylacznie wolne obroty. Szkoda siana Bandit 1200 ma 3 obroty, a ja na gaznikach z gixa 3,5. Moze przedtem tez tyle miales hehe. Dobrze, ze smiga!
Edit; jak robic igle to tylko z AFR
Edit; jak robic igle to tylko z AFR
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Nie zgodzę się... Na wykresie widać wyraźnie zależność kolorów w odniesieniu do aktualnych obrotów silnika... Nie tylko ustawisz piloty, ale i wysokość iglic, czy zdiagnozujesz inne problemy w niewłaściwym spalaniu
http://www.carbtune.co.uk/Images/Colour%20Chart%202.jpg
AFR ma sens jak zbudujesz sobie kolektory z opcją pomiaru każdego gara osobno... Wtedy ma to sens i jest najlepsze/najłatwiejsze...
http://www.carbtune.co.uk/Images/Colour%20Chart%202.jpg
AFR ma sens jak zbudujesz sobie kolektory z opcją pomiaru każdego gara osobno... Wtedy ma to sens i jest najlepsze/najłatwiejsze...
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Ponizej wrzucam cytat z forum PBC nt ww. swiecy. Ponizej link do dalszej lektury. Mozliwe, ze to zmieni Twoje przekonanie do colortune i oszczedzisz troche $ Co do ustawiania iglic to niebylbym taki pewny. Moto na luzie potrzebuje mniej paliwa niz podczas obciazania (jazdy).
"A więc.... rzekł bym że dobre wrogiem lepszego Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak się bena
spala w cylindrach nie jest colortune a sonda szerokopasmowa + Ecu + coś do wyświetlania/logowania
a'la zestawy do oblukiwywania AFR od innovate motorsports. Tyle tytułem wstępu.
Jednakże, colortune też jest fajne choć nie tak uniwersalne jak logger AFR. Powiem więcej, ma nawet jedną
przewagę - można sprawdzać każdy cylinder z osobna bez konieczności wspawywania gniazda sondy w
każdą odnogę kolektora.
W bandycie jest kłopotliwa w użyciu. Trzeba się z nią cacać, instrukcja zabrania obciążania tej świecy.
O jakimkolwiek "dynamicznym" testowaniu zapominamy. Ustawianie składu na jałowych bandyty zgodnie
z radami z manuala nie sprawdza się w życiu (przynajmniej nie w B12 z owalami i wolnym wydechem).
Trzeba było dać o 1 cały obrót więcej (żółto) aby wolne obroty były stabilne a motocykl zdrowo przyśpieszał
z wolnych.
Mimo wszystko, uważam że to świetne narzędzie diagnostycznie w razie usterki typu paproch w obwodzie
wolnych obrotów czy zgrubnego określenia jak się mają poszczególne obwody gaźnika.
Podsumowując:
Numero Uno: http://www.innovatem...roducts/lc1.php (drogo i superfajnie)
Numero Due: Colortune (taniej, ale nie tak super fajnie jak w przypadku Numero Uno)"
źródło: http://polishbanditcrew.pl/topic/21057- ... =colortune
"A więc.... rzekł bym że dobre wrogiem lepszego Najlepszym narzędziem do sprawdzania jak się bena
spala w cylindrach nie jest colortune a sonda szerokopasmowa + Ecu + coś do wyświetlania/logowania
a'la zestawy do oblukiwywania AFR od innovate motorsports. Tyle tytułem wstępu.
Jednakże, colortune też jest fajne choć nie tak uniwersalne jak logger AFR. Powiem więcej, ma nawet jedną
przewagę - można sprawdzać każdy cylinder z osobna bez konieczności wspawywania gniazda sondy w
każdą odnogę kolektora.
W bandycie jest kłopotliwa w użyciu. Trzeba się z nią cacać, instrukcja zabrania obciążania tej świecy.
O jakimkolwiek "dynamicznym" testowaniu zapominamy. Ustawianie składu na jałowych bandyty zgodnie
z radami z manuala nie sprawdza się w życiu (przynajmniej nie w B12 z owalami i wolnym wydechem).
Trzeba było dać o 1 cały obrót więcej (żółto) aby wolne obroty były stabilne a motocykl zdrowo przyśpieszał
z wolnych.
Mimo wszystko, uważam że to świetne narzędzie diagnostycznie w razie usterki typu paproch w obwodzie
wolnych obrotów czy zgrubnego określenia jak się mają poszczególne obwody gaźnika.
Podsumowując:
Numero Uno: http://www.innovatem...roducts/lc1.php (drogo i superfajnie)
Numero Due: Colortune (taniej, ale nie tak super fajnie jak w przypadku Numero Uno)"
źródło: http://polishbanditcrew.pl/topic/21057- ... =colortune
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
No ale czytajac ta wypowiedz jasno widać, ze trzeba wspawac w kolektor konkretnego cylindra gniazdo na sonde. Sumaryczny wynik da ci kazdy analizator spalin... A nie o to chodzi... Chodzi o to by indywidualnie wyregulowac konkretny gaznik...
Fabryczne nastawy sa dobre do fabrycznego wydechu i silnika w idealnej kondycji... Jak nagle pojawia sie odchylka cisnienia sprezania to caly proces idzie w klape. Colortune nie wymaga ingerencji w budowe motocykla... Wkrecasz i widzisz
Fabryczne nastawy sa dobre do fabrycznego wydechu i silnika w idealnej kondycji... Jak nagle pojawia sie odchylka cisnienia sprezania to caly proces idzie w klape. Colortune nie wymaga ingerencji w budowe motocykla... Wkrecasz i widzisz
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
ok, kup se ;p
Przy okazji mam prosbe. Gdy juz nabedziesz i pretestujesz prosze o recenzje.
Przy okazji mam prosbe. Gdy juz nabedziesz i pretestujesz prosze o recenzje.
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Spoko damy rade... i film się nakręci
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Oprócz korekcji składu mieszkaniu patrząc na wakuometry, color tune i inne sądy można też walczyć z jednym konkretnym cylindrem porównując temperaturę kolektorów za pomocą pirometru. Wada tego rozwiązania jest taka, że trzeba czekać aż ostygnie po kręceniu
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Tak na prawdę jest to metoda rewelacyjna. Minus? Nikt nie podaje właściwych parametrów-temperatur... Można regulować na równo. Względnie zbadać u kumpla jaka temperatura. No i pirometr musi mieć doooobrąąą skalę
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Szukamy taniej i szybkiej metody. Mam dostep do analizatora, lepszego afr'u nie znajdziesz. I co dalej? Konstuowac specjalne kolektory? Jakbym miał jezdzic moim gsxf ze 20lat, to spoko... Ale jak mam to zamiar praktykowac w warsztacie? Kazdemu spawac gniazda do sondy? Kto za to zaplaci?
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
no i co ze strojeniem? Kupiles colortune/analizator/jakies inne ustrojstwo czy na filozofiach z ksiezyca sie skonczylo?
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
nikon ..na luzie większym pisz, bo stresujesz forumowiczów
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Dziura w wolych obrotach - GSX750F - problem...
Namawiam brata-mechanika na colortune, ale on oporny do zakupów jest
Nie opłaca mi się na jedną regulację kupować... Tym bardziej, że się udało opanować temat...
Nie opłaca mi się na jedną regulację kupować... Tym bardziej, że się udało opanować temat...
WSK125 x 5, Ogar x 3, Komar x 2, Kaczucha, JAWA350, ETZ250 x2, ETZ150, WSK175, Simson S51 Enduro, Aprilia AF1 168ccm, Suzuki TS 50, Suzuki GT 80, Suzuki GSX600F, Cebula CB500, CBR900RR, 2 lata przerwy, GSX750F...