rezerwa GS-pomysł
Moderator: bohas
rezerwa GS-pomysł
Witam
mam takie niecodzienne pytanie,a właściwie może i nawet pomysł na rozwiązanie problemu rezerwy w GS-ie.
Tak sie zastanawiałem nad możliwością zainstalowania wskaźnika ilości paliwa w baku. Nie wiem czy ktoś już kiedyś próbował, ale...
Gdyby zainstalować system podobny do instalacji gazowych w autach. Mały wyświetlacz z czterema diodami, które stopniowo gaszą się jeśli poziom paliwa w baku jest niski. Jeśli zostanie jedna dioda to nalezy przełączyc na "res". ustawic np na 4 litry.
Myślę,ze nie jest to głupie,ale nie wiem,czy możliwe do zrobienia. W koncu w butle z gazem jakoś to montują, może i można włożyć takie cos do baku???
Co o tym sądzicie??? A może już ktoś takie coś zrobił??
Oczywiście zawsze można jeździć na licznik dzienny, ale po co, jeśli można udoskonalić???
loozzz
mam takie niecodzienne pytanie,a właściwie może i nawet pomysł na rozwiązanie problemu rezerwy w GS-ie.
Tak sie zastanawiałem nad możliwością zainstalowania wskaźnika ilości paliwa w baku. Nie wiem czy ktoś już kiedyś próbował, ale...
Gdyby zainstalować system podobny do instalacji gazowych w autach. Mały wyświetlacz z czterema diodami, które stopniowo gaszą się jeśli poziom paliwa w baku jest niski. Jeśli zostanie jedna dioda to nalezy przełączyc na "res". ustawic np na 4 litry.
Myślę,ze nie jest to głupie,ale nie wiem,czy możliwe do zrobienia. W koncu w butle z gazem jakoś to montują, może i można włożyć takie cos do baku???
Co o tym sądzicie??? A może już ktoś takie coś zrobił??
Oczywiście zawsze można jeździć na licznik dzienny, ale po co, jeśli można udoskonalić???
loozzz
Czy w butlach z gazem nie działa to przypadkiem na zasadzie ciśnienia ?
Jezdziłem pare lat motorem bez wskaznika res , nigdy mi to specjalnie nie przeszkadzało , sprawa praktyki , po pewnym czasie patrzac na licznik da sie okreslic zasięg do 20km
Ale jak bardzo sie chce .... myśle że najlepszym pomysłem jest zadaptowanie tego systemu z innego motocykla , sam licznik to prosta sprawa ( ze starszego B12 ) ale mechanizm pomiarowy ...
Jezdziłem pare lat motorem bez wskaznika res , nigdy mi to specjalnie nie przeszkadzało , sprawa praktyki , po pewnym czasie patrzac na licznik da sie okreslic zasięg do 20km
Ale jak bardzo sie chce .... myśle że najlepszym pomysłem jest zadaptowanie tego systemu z innego motocykla , sam licznik to prosta sprawa ( ze starszego B12 ) ale mechanizm pomiarowy ...
ja jeździłem wcześniej autem.. i wskaźnik paliwa to bardzo pożyteczne urządzenie, bo gdy jeździsz ciągle w jednym stylu (np. spokojnie) i przy którymś tankowaniu spalanie wzrasta Ci o 2 litry, to dla laika który nie zorientuje się o tym po głosie w silniku to najlepsza wskazówka że coś się w silniku zje... zepsuło.boczu pisze: Jezdziłem pare lat motorem bez wskaznika res , nigdy mi to specjalnie nie przeszkadzało
...
nie tylko w silniku... daje tez możliwość rozpoznania,że stacja wali nas po kieszeni i naciagaja w ilosci litrow, albo ze paliwo jest kiepskie...
Oczywiście,że można zyć bez tego... zgadzam sie...
A propo urządzenia pomiarowego w butlach gazowych... to nie sądze,aby działało to na ciśnienie... tamten gaz jest płynny, wiec raczej chodzi o poziom... zwłaszcza,ze na dziurach te wskażniki potrafią zminiać położenie i zapalić kolejną diode niżej lub wyżej...
Oczywiście,że można zyć bez tego... zgadzam sie...
A propo urządzenia pomiarowego w butlach gazowych... to nie sądze,aby działało to na ciśnienie... tamten gaz jest płynny, wiec raczej chodzi o poziom... zwłaszcza,ze na dziurach te wskażniki potrafią zminiać położenie i zapalić kolejną diode niżej lub wyżej...
...
w sumie jak by się tak naprawdę chciało, to jest to możliwe, choć dość niekonwencjonalne.... tzn. tak samo jak poziom oleju, wyciąć z boku baku okienko, przysłonić je szkłem i już będzie widać ile jest paliwa.... mi raczej wskaźnik nie jest potrzebny i do tak drastycznego kroku bym się nie posunął....
Pozdrawiam>>Marcin
Pozdrawiam>>Marcin
-
- BS Brother
- Posty: 492
- Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: trójmiasto
- Otrzymane Polubienia: 1
No tak sobie na szybko pomyslałem jak mierzyć poziom paliwa bezinwzyjnie . Nie wiem czy to głupi pomysł ale jest.
Czujnik ciśnienia na dodatkowym rozgałęźniku od rurki paliwa.
Potem elektronika i wskaźnik .
Próbowałem to narysowac na prędce.
:evil: :evil: rysowanie to nie mój bakcyl :evil: :evil:
Z tego co wiem o GS to kranik jest bezpośrednio przymocowany do baku , wiec trzeba by bylo zrobić jakiś dystans i odejscie do czujnika
Pozdrawiam
AdamOSA
Czujnik ciśnienia na dodatkowym rozgałęźniku od rurki paliwa.
Potem elektronika i wskaźnik .
Próbowałem to narysowac na prędce.
:evil: :evil: rysowanie to nie mój bakcyl :evil: :evil:
Z tego co wiem o GS to kranik jest bezpośrednio przymocowany do baku , wiec trzeba by bylo zrobić jakiś dystans i odejscie do czujnika
Pozdrawiam
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
-
- Lajtowy Motonita
- Posty: 724
- Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Biedrusko
Co prawda kieys takie cudo widziałem na przykładzie Jawy TS350, ale to gość wziął cały "osprzęt" od malucha... jak później opisał to mu działało, może cos w tym jest???
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996
http://www.bikepics.com/members/meyer2/
tel. 602-810-996
http://www.bikepics.com/members/meyer2/
to nie jest takie głupie - moznaby zastosować czujnik piezoelektryczny.
albo popatrzec jak to jest rozwiazane w innych suzi i moze cos da sie zaadoptować.
Mam jeszcze takie pytanko czy np w dl1000 jest taki sam kranik jak w gs? tez mozna do przelaczyc na res? Cos mi sie zdaje ze nie bo masz pokazane na wyswiektaczy poziom paliwa - a my many od tego kranik. Jak go juz mysisz przekrecic na res to znaczy ze paliwo sie konczy, wiec to co robic te czujniki?
albo popatrzec jak to jest rozwiazane w innych suzi i moze cos da sie zaadoptować.
Mam jeszcze takie pytanko czy np w dl1000 jest taki sam kranik jak w gs? tez mozna do przelaczyc na res? Cos mi sie zdaje ze nie bo masz pokazane na wyswiektaczy poziom paliwa - a my many od tego kranik. Jak go juz mysisz przekrecic na res to znaczy ze paliwo sie konczy, wiec to co robic te czujniki?
-
- BS Brother
- Posty: 620
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 14:36
- Województwo: -
- Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
A czy poprostu nie latwiej poszukac po czesciach urzywanych calych systemow badajacych poziomy paliwa ???
Przeciez tego na necie jest bardzo duzo, moze do GS da sie zaadaptowac taki uklad z GSXF czy cus???
Pozdrawiam.
Przeciez tego na necie jest bardzo duzo, moze do GS da sie zaadaptowac taki uklad z GSXF czy cus???
Pozdrawiam.
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana
pytalem u mechaniora....
zaproponował mi zaadoptowanie z K... jednoslad ER-5. Podobno pasuje, bo są podobne systemy... No i tablice zegarow mozna tez zaadoptowac z wmontowanym juz wskaznikiem poziomu paliwa.
Mam nadzieje,ze moja wypowiedz o moto innym niz Suzi nie spowoduje usuniecia postu. Jesli kogoś krzywdze, to nieświadomie...
Jak bede mial troche czasu to moze pokombinuje...
Pozdrawiam
loozzz
Mam nadzieje,ze moja wypowiedz o moto innym niz Suzi nie spowoduje usuniecia postu. Jesli kogoś krzywdze, to nieświadomie...
Jak bede mial troche czasu to moze pokombinuje...
Pozdrawiam
loozzz