Zacisk hamulcowy problem
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zacisk hamulcowy problem
Witam!!!
Właśnie po urlopie zabrałem się za uzdatnianie moto (Intruder 125 / 2000r) do wyjazd na drogi (gumy, napęd, klocki i... pierwszy problem.
Poprzedni właściciel najwyraxniej uprawiał rzut traktorem przez miedzę bo wszystkie śruby przedniego koła (oś, zacisk) odkręcałem z użyciem przedłużki na klucz i swoich 80kg.
No i niestety stało się nieuniknione.
Śruba które przechodzą przez otwory w klockach jest awykręcalna.
Gniazdo ampula było już prawie okrągłe więc nabiłem większe - niestety nie pomogło.
Wyciąłem wpust na śubokręt i dawaj udarowym - też nie drgnęła.
Macie jakiś sposób na jej wykręcenie? Palnik z wiadomych względów odpada
I pytanie zasadnicze, czy te śruby w zaciskach suzuki są różne?
Gdzie ją dostanę?
W pobliskim servisie Suzuki człowiek który mógłby mi pomóc ma urlop a czas i pogoda ucieka
Za sugestie będę wdzięczny.
Właśnie po urlopie zabrałem się za uzdatnianie moto (Intruder 125 / 2000r) do wyjazd na drogi (gumy, napęd, klocki i... pierwszy problem.
Poprzedni właściciel najwyraxniej uprawiał rzut traktorem przez miedzę bo wszystkie śruby przedniego koła (oś, zacisk) odkręcałem z użyciem przedłużki na klucz i swoich 80kg.
No i niestety stało się nieuniknione.
Śruba które przechodzą przez otwory w klockach jest awykręcalna.
Gniazdo ampula było już prawie okrągłe więc nabiłem większe - niestety nie pomogło.
Wyciąłem wpust na śubokręt i dawaj udarowym - też nie drgnęła.
Macie jakiś sposób na jej wykręcenie? Palnik z wiadomych względów odpada
I pytanie zasadnicze, czy te śruby w zaciskach suzuki są różne?
Gdzie ją dostanę?
W pobliskim servisie Suzuki człowiek który mógłby mi pomóc ma urlop a czas i pogoda ucieka
Za sugestie będę wdzięczny.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zacisk hamulcowy problem
Też tak raz miałem ..skończyło się na wiertarce i trzpienia z larssona ..akurat mieli do mojego motocykla takie coś.
A na przyszłość do tych śrób polecam smar miedziany.
A na przyszłość do tych śrób polecam smar miedziany.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Trzeba rozwiercić śrubę PRAWIE do pręta który przechodzi przez klocki ,potem specjalny narzędziem (może tez śrubokrętem) takim do odkręcania takich nawierconych śrub, 5pln w każdym sklepie,można pozbyć się reszty.
http://dawmar-narzedzia.pl/shop/wykreta ... -1728.html
Potem kopić nowe i teraz ciekawostka.Ja kiedyś już miałem taki problem,uczyniłem jak powyżej i dawaj do sklepu kupić nowe.
A w serwisie SUZUKI pan za lady informuje mnie ,ze jedna śrubka będzie kosztować 100pln :shock:
Powiem, ze sie tego nie spodziewałem,10pln ale 100 ,no to trochę przesada.
Mam koło siebie sklep z rożnymi markami motocykli ,pojechałem i gość mi mówi, ze jak chce z suzuki to 100pln,nosz kurde taka śrubka i 100pln,w ciągu dalszej rozmowy.,ze co to z jakiegoś specjalnego stopu to jest zrobione czy co , itd. koleś mi mówi, ze to tylko suzuki ma taka cenę wysoką.
NP. H..da i K..asaki maja takie same śrubki taniej ,tzn. Pierwsza firma chce za ta śrubkę 40pln, a druga firma chce za ta sama śrubkę 16pln.
I co Wy na to?
"I bądź to mądry i pisz wiersze" .trak ludzi w banbuko robić.Śruby zakupione u konkurencji, pasują jak ulał
Oprócz smaru polecam klucz dyno. i odpowiedni moment dokręcania.
http://dawmar-narzedzia.pl/shop/wykreta ... -1728.html
Potem kopić nowe i teraz ciekawostka.Ja kiedyś już miałem taki problem,uczyniłem jak powyżej i dawaj do sklepu kupić nowe.
A w serwisie SUZUKI pan za lady informuje mnie ,ze jedna śrubka będzie kosztować 100pln :shock:
Powiem, ze sie tego nie spodziewałem,10pln ale 100 ,no to trochę przesada.
Mam koło siebie sklep z rożnymi markami motocykli ,pojechałem i gość mi mówi, ze jak chce z suzuki to 100pln,nosz kurde taka śrubka i 100pln,w ciągu dalszej rozmowy.,ze co to z jakiegoś specjalnego stopu to jest zrobione czy co , itd. koleś mi mówi, ze to tylko suzuki ma taka cenę wysoką.
NP. H..da i K..asaki maja takie same śrubki taniej ,tzn. Pierwsza firma chce za ta śrubkę 40pln, a druga firma chce za ta sama śrubkę 16pln.
I co Wy na to?
"I bądź to mądry i pisz wiersze" .trak ludzi w banbuko robić.Śruby zakupione u konkurencji, pasują jak ulał
Oprócz smaru polecam klucz dyno. i odpowiedni moment dokręcania.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Dzięki Panowie.
Jutro podziałam, dziś już nadgarstki siadły.
A smar miedziany i dynanometryk oczywiście jest.
W Larsonie taki trzpień ma gwint tylko w części główki czy to standard?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =trzpie%F1
Pytam bo przecież jej nie wykręciłem to nie wiem
Jutro podziałam, dziś już nadgarstki siadły.
A smar miedziany i dynanometryk oczywiście jest.
W Larsonie taki trzpień ma gwint tylko w części główki czy to standard?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =trzpie%F1
Pytam bo przecież jej nie wykręciłem to nie wiem
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zacisk hamulcowy problem
Tak, dokładnie taki kupowałem.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Podejście do niego jest więc suwmiarka prawdę mi powie.
Tylko wydawało mi się że jest gwint w dolnej a nie górnej części... no ale powiedzmy że w garażu mam mało światła
Będę rano śmigał do wulkanizatora odebrać koło po drodze mam sklep ze śrubami wytrzymałościowymi, może coś dobiorą za rozsądne pln'y.
Dam znać.
Jeszcze raz dziękuję
Tylko wydawało mi się że jest gwint w dolnej a nie górnej części... no ale powiedzmy że w garażu mam mało światła
Będę rano śmigał do wulkanizatora odebrać koło po drodze mam sklep ze śrubami wytrzymałościowymi, może coś dobiorą za rozsądne pln'y.
Dam znać.
Jeszcze raz dziękuję
Re: Zacisk hamulcowy problem
jak kiedyś walczyłem to w końcu tak wygrałem: zacisk zdjęty, klocki rozsunięte na maksa, zeszlifowałem płaskoszczypy czyli tkzw kombinerki żeby weszły między klocki - jak tarcza wchodzi - i wtedy ścisnąłem porządnie tymi kombinerkami ten nazwijmy to pręcik (jak one mają takie ząbki po łuku) i dopiero puściło. to był zacisk od st1100 ale też długi ampul szedł przez klocki.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zacisk hamulcowy problem
O właśnie ..może to jest dobry plan i zamiast wiertarki z wykrętakiem spróbować podszlifować i jakąś żabką złapać czy coś ten trzpień ale od strony między klockami ..no o ile jest tam jakiekolwiek dojście.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Zacisk hamulcowy problem
raczej tylko w ten sposób co napisałem jest szansa zrobić to bez odkręcania przewodu hamulcowego.
jeśli nawiercanie i wykrętak to tylko zacisk zdemontowany całkiem z motocykla i na wiertarce stołowej - wtedy jest szansa wwiercić się w osi.
przy motocyklu, czyli w kucki z wiertarką ręczna w ręku to szkoda zachodu.
jeśli nawiercanie i wykrętak to tylko zacisk zdemontowany całkiem z motocykla i na wiertarce stołowej - wtedy jest szansa wwiercić się w osi.
przy motocyklu, czyli w kucki z wiertarką ręczna w ręku to szkoda zachodu.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Witam!!!
Niestety, nie ruszyłem z trzpieniem.
Połamałem 2 wykrętaki i doopa.
Zacisk zdemontowany, wykrętak w imadle i kręcenie zaciskiem... ani mm.
Podszedłem do servisu, nawet z palnikiem nie dali rady go ruszyć.
Zostaje wymienić zacisk
Gdybym wiedział do jakich motocykli takie zaciski wkładali byłoby łatwiej, ale niestety takiej informacji nie znalazłem nigdzie.
Może ktoś wie? Będę wdzięczny.
Znalazłem 2 ogłoszenia z zaciskami od 125 Intrudera po 100pln więc pewnie jutro zakupię nowy (używany).
Chyba że coś podpowiecie od czego innego może pasować (tańszego) już wiem że nr katalogowy zacisku to: 59100-26F00-999.
Bardzo podobny jest z Maraudera (49pln) ale jakby odbicie lustrzane.
Jakby ktoś widział do czego pakowali takie Nissiny lub zna numer części byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Michał Trąbski
Niestety, nie ruszyłem z trzpieniem.
Połamałem 2 wykrętaki i doopa.
Zacisk zdemontowany, wykrętak w imadle i kręcenie zaciskiem... ani mm.
Podszedłem do servisu, nawet z palnikiem nie dali rady go ruszyć.
Zostaje wymienić zacisk
Gdybym wiedział do jakich motocykli takie zaciski wkładali byłoby łatwiej, ale niestety takiej informacji nie znalazłem nigdzie.
Może ktoś wie? Będę wdzięczny.
Znalazłem 2 ogłoszenia z zaciskami od 125 Intrudera po 100pln więc pewnie jutro zakupię nowy (używany).
Chyba że coś podpowiecie od czego innego może pasować (tańszego) już wiem że nr katalogowy zacisku to: 59100-26F00-999.
Bardzo podobny jest z Maraudera (49pln) ale jakby odbicie lustrzane.
Jakby ktoś widział do czego pakowali takie Nissiny lub zna numer części byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Michał Trąbski
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Mam, siedzi już na moto, jutro płyn, odpowietrzanie i o ile nie będzie lało... w miasto
Udało mi się zdobyć z 2006r , nasmarowany z nowymi gumkami, uszczelkami i klockami, za całe 100pln
O 1400 pln mniej niż w servisie Suzuki
Zwariowali z cenami!
Prostuję również pogłoski, trzpień w serwisie Suzuki kosztuje 50pln.
W Larssonie ze zniżkami 25pln ale jest inny 2 częściowy. Oryginał jest jednoczęściowy długi.
Udało mi się zdobyć z 2006r , nasmarowany z nowymi gumkami, uszczelkami i klockami, za całe 100pln
O 1400 pln mniej niż w servisie Suzuki
Zwariowali z cenami!
Prostuję również pogłoski, trzpień w serwisie Suzuki kosztuje 50pln.
W Larssonie ze zniżkami 25pln ale jest inny 2 częściowy. Oryginał jest jednoczęściowy długi.
Re: Zacisk hamulcowy problem
to nie były pogłoski ,24€ tyle kosztuje oryginalny trzpień w serwisie suzuki w frmichaltrabskicom pisze:Prostuję również pogłoski, trzpień w serwisie Suzuki kosztuje 50pln.
poza tym 50 za jedna śrubkę to tez niemało
-
- Podpatrywacz
- Posty: 19
- Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zacisk hamulcowy problem
Nie no nie mówię że to mało.
Ale skoro nie ma możliwości dobrać czegoś w sklepie ze śrubami, da się to przełknąć
Ale zacisk w cenie 1/3 motocykla to już guba przesada.
Ale skoro nie ma możliwości dobrać czegoś w sklepie ze śrubami, da się to przełknąć
Ale zacisk w cenie 1/3 motocykla to już guba przesada.