Zacisk hamulcowy problem

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Witam!!!

Właśnie po urlopie zabrałem się za uzdatnianie moto (Intruder 125 / 2000r) do wyjazd na drogi (gumy, napęd, klocki i... pierwszy problem.

Poprzedni właściciel najwyraxniej uprawiał rzut traktorem przez miedzę bo wszystkie śruby przedniego koła (oś, zacisk) odkręcałem z użyciem przedłużki na klucz i swoich 80kg.
No i niestety stało się nieuniknione.
Śruba które przechodzą przez otwory w klockach jest awykręcalna.
Gniazdo ampula było już prawie okrągłe więc nabiłem większe - niestety nie pomogło.
Wyciąłem wpust na śubokręt i dawaj udarowym - też nie drgnęła.

Macie jakiś sposób na jej wykręcenie? Palnik z wiadomych względów odpada ;)

I pytanie zasadnicze, czy te śruby w zaciskach suzuki są różne?
Gdzie ją dostanę?
W pobliskim servisie Suzuki człowiek który mógłby mi pomóc ma urlop a czas i pogoda ucieka :(

Za sugestie będę wdzięczny.
luzik
Free Rider
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: luzik »

Też tak raz miałem ..skończyło się na wiertarce i trzpienia z larssona ..akurat mieli do mojego motocykla takie coś.
A na przyszłość do tych śrób polecam smar miedziany.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
Vais

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: Vais »

Trzeba rozwiercić śrubę PRAWIE do pręta który przechodzi przez klocki ,potem specjalny narzędziem (może tez śrubokrętem) takim do odkręcania takich nawierconych śrub, 5pln w każdym sklepie,można pozbyć się reszty.

http://dawmar-narzedzia.pl/shop/wykreta ... -1728.html

Potem kopić nowe i teraz ciekawostka.Ja kiedyś już miałem taki problem,uczyniłem jak powyżej i dawaj do sklepu kupić nowe.
A w serwisie SUZUKI pan za lady informuje mnie ,ze jedna śrubka będzie kosztować 100pln :shock:
Powiem, ze sie tego nie spodziewałem,10pln ale 100 ,no to trochę przesada.
Mam koło siebie sklep z rożnymi markami motocykli ,pojechałem i gość mi mówi, ze jak chce z suzuki to 100pln,nosz kurde taka śrubka i 100pln,w ciągu dalszej rozmowy.,ze co to z jakiegoś specjalnego stopu to jest zrobione czy co , itd. koleś mi mówi, ze to tylko suzuki ma taka cenę wysoką.
NP. H..da i K..asaki maja takie same śrubki taniej ,tzn. Pierwsza firma chce za ta śrubkę 40pln, a druga firma chce za ta sama śrubkę 16pln.
I co Wy na to?

"I bądź to mądry i pisz wiersze" .trak ludzi w banbuko robić.Śruby zakupione u konkurencji, pasują jak ulał

Oprócz smaru polecam klucz dyno. i odpowiedni moment dokręcania.
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Dzięki Panowie.

Jutro podziałam, dziś już nadgarstki siadły.
A smar miedziany i dynanometryk oczywiście jest.

W Larsonie taki trzpień ma gwint tylko w części główki czy to standard?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =trzpie%F1
Pytam bo przecież jej nie wykręciłem to nie wiem ;)
luzik
Free Rider
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: luzik »

Tak, dokładnie taki kupowałem.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
Vais

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: Vais »

zadzwoń, zapytaj, bo niektóre maja ten pręcik grubszy.
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Podejście do niego jest więc suwmiarka prawdę mi powie.
Tylko wydawało mi się że jest gwint w dolnej a nie górnej części... no ale powiedzmy że w garażu mam mało światła ;)
Będę rano śmigał do wulkanizatora odebrać koło po drodze mam sklep ze śrubami wytrzymałościowymi, może coś dobiorą za rozsądne pln'y.
Dam znać.

Jeszcze raz dziękuję
marian07

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: marian07 »

jak kiedyś walczyłem to w końcu tak wygrałem: zacisk zdjęty, klocki rozsunięte na maksa, zeszlifowałem płaskoszczypy czyli tkzw kombinerki żeby weszły między klocki - jak tarcza wchodzi - i wtedy ścisnąłem porządnie tymi kombinerkami ten nazwijmy to pręcik (jak one mają takie ząbki po łuku) i dopiero puściło. to był zacisk od st1100 ale też długi ampul szedł przez klocki.
luzik
Free Rider
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: luzik »

O właśnie ..może to jest dobry plan i zamiast wiertarki z wykrętakiem spróbować podszlifować i jakąś żabką złapać czy coś ten trzpień ale od strony między klockami ..no o ile jest tam jakiekolwiek dojście.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
marian07

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: marian07 »

raczej tylko w ten sposób co napisałem jest szansa zrobić to bez odkręcania przewodu hamulcowego.
jeśli nawiercanie i wykrętak to tylko zacisk zdemontowany całkiem z motocykla i na wiertarce stołowej - wtedy jest szansa wwiercić się w osi.
przy motocyklu, czyli w kucki z wiertarką ręczna w ręku to szkoda zachodu.
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Witam!!!

Niestety, nie ruszyłem z trzpieniem.
Połamałem 2 wykrętaki i doopa.
Zacisk zdemontowany, wykrętak w imadle i kręcenie zaciskiem... ani mm.
Podszedłem do servisu, nawet z palnikiem nie dali rady go ruszyć.
Zostaje wymienić zacisk :(
Gdybym wiedział do jakich motocykli takie zaciski wkładali byłoby łatwiej, ale niestety takiej informacji nie znalazłem nigdzie.
Może ktoś wie? Będę wdzięczny.
Znalazłem 2 ogłoszenia z zaciskami od 125 Intrudera po 100pln więc pewnie jutro zakupię nowy (używany).
Chyba że coś podpowiecie od czego innego może pasować (tańszego) już wiem że nr katalogowy zacisku to: 59100-26F00-999.
Bardzo podobny jest z Maraudera (49pln) ale jakby odbicie lustrzane.

Jakby ktoś widział do czego pakowali takie Nissiny lub zna numer części byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Michał Trąbski
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Mam, siedzi już na moto, jutro płyn, odpowietrzanie i o ile nie będzie lało... w miasto :)

Udało mi się zdobyć z 2006r , nasmarowany z nowymi gumkami, uszczelkami i klockami, za całe 100pln
O 1400 pln mniej niż w servisie Suzuki :D
Zwariowali z cenami!
Prostuję również pogłoski, trzpień w serwisie Suzuki kosztuje 50pln.
W Larssonie ze zniżkami 25pln ale jest inny 2 częściowy. Oryginał jest jednoczęściowy długi.
Vais

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: Vais »

michaltrabskicom pisze:Prostuję również pogłoski, trzpień w serwisie Suzuki kosztuje 50pln.
to nie były pogłoski ,24€ tyle kosztuje oryginalny trzpień w serwisie suzuki w fr
poza tym 50 za jedna śrubkę to tez niemało
michaltrabskicom
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 16 lip 2014, 12:50
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: michaltrabskicom »

Nie no nie mówię że to mało.
Ale skoro nie ma możliwości dobrać czegoś w sklepie ze śrubami, da się to przełknąć
Ale zacisk w cenie 1/3 motocykla to już guba przesada.
Vais

Re: Zacisk hamulcowy problem

Post autor: Vais »

w serwisach ogólnie maja ceny z kosmosu
ODPOWIEDZ