Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Witam Panowie i Panie mam pytanko w internecie nie mogę się doczytać czegoś pomocnego.
Jak zdemontować silnik w moim GS500 94r, o czym powinienem pamiętać i na co zwrócić uwagę,
pamiętajcie że nie mam doświadczenia w podobnych operacjach i mogę nie zrozumieć potocznej
terminologi proszę o poradę krok po kroku.
Tak dla laika...
Kup duuużo... torebek z zamkiem na śrubki, do tego naklejki lub dobre flamastry i aparat....
Wszystko do torebeczek i dokładnie po opisywać...
Przed demontażem szczegółowa dokumentacja zdjęciowa i podczas demontażu też co pewien czas.
Miłej zabawy.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Silnik trzyma się w ramie na 4 szpilach, kołyskę ramy (czyli demontowany element ramy od strony alternatora) posiada 3 pary takich samych śrub w 3 miejscach. Odkręć bak (pamiętaj o zakręceniu kraniku w baku przed demontowaniem węży paliwowych), airbox, gaźniki, (dekielek odmy o ile Ci się zablokuje, choć jeśli dobrze wyciągniesz będzie to zbędne). Potem kostki i osprzęt elektryczny. demontowanie silnika z ramy zajmuje około 40 minut (od momentu wzięcia kluczy w rękę). Wsadzenie do ramy i podłączenie około 20. Tak to jest jak się serwisuje wszystkie GS-y w promieniu 30 kilometrów .Polecam drugą osobę do pomocy jeśli nie jesteś pewien że dasz radę utrzymać silnik sam. Chyba to tyle ?
GS 500 SF - Na Zawsze XL1000V SD02 - Nieoczekiwany Adwenczer DL1000 V-STROM K2 - Wielkie Zaskoczenie
odma to taki mały dekielek montowany na 4 śruby (idzie od niego rurka do airboxa). Jeśli tak jak pisałem będziesz demontował go sam to może się lekko zblokować, z pomocą nie będziesz miał z tym problemu. A i mały Lifehack: śruby ramy rozkręcaj na stopce centralnej (jeśli ja masz) a silnik wyciągaj na bocznej.
GS 500 SF - Na Zawsze XL1000V SD02 - Nieoczekiwany Adwenczer DL1000 V-STROM K2 - Wielkie Zaskoczenie
jednoczesne trzymanie silnika i montowanie szpilki silnikowej. Sam się na prawdę zmachasz (ale da radę samemu) i robi się to na kilka podejść (pamiętaj żeby silnik wkładać gdy moto jest na bocznej stopce) a z czyjąś pomocą jednym podejściem wkładasz silnik do ramy.
GS 500 SF - Na Zawsze XL1000V SD02 - Nieoczekiwany Adwenczer DL1000 V-STROM K2 - Wielkie Zaskoczenie