VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
daru78

VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: daru78 »

Witam, może dla niektóry mój problem zabrzmi banalnie ale jestem świeżo upieczonym "Maruderem". Chodzi mi konkretnie o kranik rezerwy, jak można z niego korzystać, gdy np zabraknie mi paliwa w trakcie jazdy. A już raz miałem taką przygodę i musiałem z buta zasuwać na najbliższą stację po paliwo. jak wiecie VZ800 nie ma kontrolki, która ostrzega o końcówce paliwa. Kranik ma 4 pozycje ON, OFF, FUEL oraz RES. W jakie pozycji powinien być ustawiony podczas tankowania, w jakiej podczas jazdy z pełnym bakiem i w jaką pozycję należy go ustawić jak w baku zabraknie paliwa? Jakie ma on generalnie zastosowanie. Wybaczcie ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji na ten temat. Będę wdzięczny za krótką i jasną instrukcję obsługi tego kranika.
Z góry bardzo dziękuję.
darecki60

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: darecki60 »

hejka powiem tak
ja mam cały czas w położeniu na rezerwę nawet po zatankowaniu do pełna tyle tylko po każdym tankowaniu zeruję sobie licznik i gdy zbliża się około 170km normalnej jazdy to czas zatankować.
podaj maila to wyśle instrukcję :-)
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2214
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 25
Kontakt:

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: harpoon »

Jak dla mnie sprawa jest prosta - Tankujesz i ustawiasz na ON/FUEL, jeździsz aż zacznie szarpać... Wtedy przepinasz na RES i szukasz najbliższego poidła... Ciekawi mnie ta pozycja ON i FUEL. Z tego co pamiętam Maruda miała 3 pozycje - OFF, ON/FUEL i RES
darecki60 pisze:hejka powiem tak
ja mam cały czas w położeniu na rezerwę nawet po zatankowaniu do pełna tyle tylko po każdym tankowaniu zeruję sobie licznik i gdy zbliża się około 170km normalnej jazdy to czas zatankować.
podaj maila to wyśle instrukcję :-)
Z całym szacunkiem, ale to jest absolutnie bez sensu...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
daru78

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: daru78 »

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, temat ogarnąłem dzięki koledze, który jak się okazało jest również posiadaczem VZ800. Kranik najlepiej aby był cały czas w pozycji ON wtedy podczas tankowania zalewa się rezerwa (2-3l ponoć) po tankowaniu na full można ale nie trzeba ustawić w pozycję OFF. W momencie objawów braku paliwa, kranik należy przełączyć w pozycję RES i śmigać na najbliższą stację. Co do pozycji FUEL to raczej dotyczy to opisu samego kranika, że jest to zaworek od paliwa i nie ma żadnego zastosowania. :D
Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję. Temat chyba można zamknąć.
kosik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2783
Rejestracja: sob, 16 gru 2006, 17:40
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Wólka k. Białegostoku

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: kosik »

Fuel-ogólnie bo to kranik do paliwa
Pozycja Off-kranik zamknięty całkowicie!!!!!!
pozycja On-jazda
pozycja Res-jak napisał Harpoon-rezerwa i szukasz stacji
oczywiście można ustawić na Res ale po szarpnięciach i zatrzymaniu silnika jest już tylko jedna pozycja-pchanie moto bo wydojone do cna
no i oczywiście w VZ 800 indykator to mały ^na obwodzie a nie rączka
pozdrawiam
nie przeginaj nie jesteś z gumy

Marauder VZ800 99r sprzedany,obecnie brak
Wilku

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: Wilku »

ja szczerze nie odczuwam różnicy, boje sie zrobić 200 km bez tankowania, mimo, ze pali ponizej 6 a wchodzi niby 13... w pionie siedząc na moto wlałem 13,85 l przy niemalże suchym zbiorniku. i jakoś boje sie sprawdzac bez karnistra, zeby byc w stanie oszacowac czy mi litr czy dwa zostały w baku, a nieraz warto wiedziec takie rzeczy. kazdy litr to kilkanascie km. ale ze strachu w trasie na mazury tankowałem co niewiele ponad 100 km, wlewając średnio koło 6 - 8 litrów.. ale cóż, zdecydowanie jest to wada niż zaleta tej maszyny
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: luzik »

To ja jeszcze dodam, że działa to tak, że w baku są 2 rurki wychodzące z dna ..jedna krótsza (RES), druga dłuższa(ON) i kranikiem przełączasz pomiędzy rurkami
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
Kosamela
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: pt, 26 cze 2015, 17:04
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: Kosamela »

13l wchodzi do baku, 2l to rezerwa. Czasem idzie się oszukac sprawdzajac na słuch stan paliwa
Wilku

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: Wilku »

trzebaby było na wysuszony zbiornik wlewać po litrze i trząść nim zapamiętując dźwięk, bo inaczej za holere nie ustalisz ile zupy zostało :D ani zajrzeć ani wskaźnika ani nic :P na czuja :P
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: Lechul »

Poświeć sobie zapałką :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Wilku

Re: VZ800 Kranik rezerwy - obsługa

Post autor: Wilku »

Lechul, jak zawsze rozbrajasz :D
ODPOWIEDZ