VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: lukaszmlynarczyk »

Witaj.mam podobne jazdy ze swoim vs tylko ze 750; 90r.Przestudiowalem niemal twoj caly watek i mam duzego klina co zrobic ze swoim.
Jak kupilem nikt nie wiedzial co i kiedy bylo robione i grzebane,wiec na poczatek poszly do wymiany filtry.Przed wymiana strzelal w tylny wydech na ssaniu ale jak sie troche zagrzal to nawet spoko pracowal.wkrecal sie na obroty i schodzil z obrotow szybko.Po wymiance zdecydowanie mniej strzela w tylny tlumnik ale...lepiej oddycha wiec dostaje wiecej powietrza i slabo reaguje na gaz i wolno schodzi z obrotow.Wziolem sie za ustawienia skladu mieszanki wg wiadomosci na forum PO 3,5 OBROTU przod i tyl. Efekt nie strzela w wydech wcale a to juz jakis progres w dalszym doprowadzaniu do ladu i skladu. Poza tym co jest ze chcac zrobic synchro nie widze w kruccach dysz zeby podlaczyc waq.Widzialem gdzies na necie ze potrzebne sa jakies "rureczki" co wkreca sie w gazniki i do nich dopiero podlacza wkqometry.Tez tak macie w swoich VS ach??
Przypomne to vs750...
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Cześć Łukasz już ogarniam sprawę.

Co do synchronizacji to dysze masz zakręcone śrubkami na śrubokręt krzyżakowy z boku gaźników ... jak na foto a reszta to bułka z masłem HA HA HA
STRASZNIE TRUDNO ale "Gdzieś kasę zostawić trzeba"... Cała trudność JAK TO OKREŚLAJĄ polega na tym że trzeba podłączyć WAKU I KRĘCIĆ ŚRUBKĄ KTÓRA JEST W MAŁO DYPLOMATYCZNYM MIEJSCU. Ale jak już to. Zrobie jakiś poradnik dla chcących samemu............ BO JA ROBIŁEM Z KOLEGAMI TERAZ MOGĘ ZROBIĆ SAM! SŁYSZAŁEM WCZEŚNIEJ ZE TRZEBA DO MEGA FACHOWCÓW I TEMAT ULALA. :lol: :lol: :lol:. Nie mniej żeby to zrobić poprawnie to trzeba wcześniej zrobić "małą listę" czynności no i PRZYNAJMNIEJ WIDZIEĆ JAK TO ROBIĄ INNI :mrgreen:. Zaznaczę CZYNNOŚĆ UPIERDLIWA ALE BARDZO PROSTA!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: lukaszmlynarczyk »

Witaj.No super by bylo stworzyc taki poradnik majac na wzgledzie swoje i czyjes doswiadczenia.
1 Wracajac do sprawy w temacie gaznikow...odkrece te srobki na krzyzak ktorymi zaslepione sa dysze,tak?na nie zakladam wezyki od waq i ta linka laczaca te 2 gazniory ustawiam walasciwe podcisnienie(jednakowe).
2 czy wartosci skladu mieszanki (3,5 obrotu) sa na pewno wlasciwe dla vs 750??


Czy warto jeszcze jakies czynnosci oprocz tych o ktorych pisales zrobic przed synchro??
Pozdo Łukasz.
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Łukasz założę nowy temat "INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik" żeby nie zaśmiecać link do tematu wklejam poniżej....

LINK DO OPIS SYNCHRONIZACJI GAŹNIKÓW VS 800 SUZUKI INTRUDER
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... =5&t=20474
boban_boban
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 7 kwie 2016, 17:38
Województwo: małopolskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: boban_boban »

Hej chłopaki

Przepatrzyłem cały temat i również chciałbym zrobić synchronizację i na to mam jakiś pomysł oczywiście po przeczytaniu waszych postów i po przeczytaniu poradnika zrobionego przez "ricorro". Mam nadzieję że podołam

Zastanawia mnie jedno piszecie o składzie mieszanki. Tylko moje pytanie za 100 punktów gdzie w którym miejscu znajdują się śruby regulacji składu mieszanki tak w gaźniku z przodu i z tyłu.

Aha świeca z gaźnika tylnego była trochę podlana paliwkiem to znaczy że zła regulacja składu mieszanki tak?

Dzięki z góry za odpowiedź i myślę że się z tym uporam.
Pozdrawiam Piotrek
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Znajdziesz mała śrubka mosiężna z boku jednego i drugiego gaźnika wkręcona cała w duraluminium tak że widać jej tylko "czoło główki" w otworku - na płaski śrubokręt taki jak do przykręcania kostki elektrycznej nie większy. Poświeć zobaczysz innych śrubek zagłębionych w aluminium gaźnika nie ma (pozostałe mają kołnierze na wierzchu). szkoda ze nie mam manuala. pdf pod ręką wskazał bym Ci. :?

Z podlaną świecą to nie do końca ponieważ. :wink: Kilka powodów znalazło by się. Pytanie zasadnicze -mokra po jeździe czy na postoju (w jakim stopniu) a potem:
-od odkręconego paliwa na postoju przez długi czas (zalanie cylindra) :mrgreen:
-na wysokim poziomie paliwa na pływaku (nie trzymający zaworek pływaka, przepały -mniej prawdopodobne),
-zacięcie linki ssania wzmogło by opisany efekt.....
- CZASEM ...ustawienie się tłoka po fazie ssania przed pracą (całkiem możliwe - wygląd spoconej, nie mokrej)

Sprawdzić możesz tak jak opisałem znajdujesz te śrubki liczysz obroty ile do wkręcenia -zapisujesz. Gdzieś pisałem że w manualu było 1,5 obrotu (tylko dla różnych gaźników z różnych lat może byc inaczej!. W razie czego możesz wykręcić tyle ile było wcześniej
Rzecz zasadnicza :!: : : ważniejsza jest jej barwa, wypału szczególnie ta widoczna na białym ceramicznym izolatorze koło elektrody, ilość nagaru i jego kolor (jeśli była mokra to po odparowaniu). :?:
Trochę zabawy - jednak musisz ocenić sam. :
Liczę że coś tam pomogłem. Jak coś to pisz.....

A z synchronizacją dasz radę tylko powoli najgorszy jest dostęp do zakichanej śrubki linki synchro carburatorów pomiędzy gaźnikami bo jak ustawisz to musisz do-kontrować i wtedy się rozjeżdża ISTNE GÓWN......... :evil: Drugie po regulatorze napięcia w tym wspaniałym dziele sztuki skośnookiej (tudzież udanej ) myśli technicznej :wink:
boban_boban
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 7 kwie 2016, 17:38
Województwo: małopolskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: boban_boban »

Hej
Jesteś nieoceniony ricorro.

Dzisiaj właśnie przed chwilą zrobiłem ustawienie luzów zaworowych. Mam nadzieję że będzie wszystko dobrze.

Śrubki znalezione masz rację trudno ich nie namierzyć są dość charakterystyczne.

Wkręciłem śrubki do oporu i
Przedni gaźnik to 3,5 obrotu > co za tym idzie świeca bardzo zakopcona
Tylny gaźnik to 2,75 obrotu > świeca zakopcona lecz nieco mniej.

Z regulacją mieszanki i synchronizacją zajmę się jutro ale pewnie trzeba wcześniej wyczyścić filtry powietrza i nie wiem boję się czyszczenia gaźników że później nie poskładam wszystkiego w należytym porządku.
Jak myślicie koledzy z forum czy ma sens bawienie się z ustawieniem składu mieszanki synchronizacji gaźników bez czyszczenia gaźników.

Dzięki za odpowiedź
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Jeśli mogę Ci coś poradzić to;
-nie wyciągaj gaźników jeszcze chyba że się chcesz pobawić nic trudnego JAK TO ZROBISZ ZACHOWAJ STERYLNOŚĆ PRACY - przekroje dysz sa na prawdę małe (osobiście nie moge patrzeć na pracę w nieładzie ale nie oto chodzi! proch może zniweczyć pracę i niezbyt fajnie to jak rozbierasz 2x bo nie gra :mrgreen: :roll: - coś wiem o tym :oops:. Jak byś rozbierał każdy element wypłucz w np:benzynie ekstrakcyjnej idealnie jak być miał spray do czyszczenia gaźników coś około 30zł (w sumie jak bardzo zarośnięty nagarem)
1. jeśli masz zawalone filtry to je wymień
2. wstaw mieszankę na ustawienia fabryczne (ale zapisz sobie jak było wcześniej) radzę znaleźć model gaźnika jaki masz i po tym bo są rożne modyfikacje i z tym bywa różnie a to ważna rzecz (jak dasz źle nic nie spieprzysz ale będzie zabawa z ustawieniami - strzały itp).
3. Zawory zrobiłeś :brawo: ważna rzecz
4.sprawdź delikatnie wykręcając mocowania linki ssania (niektóre elementy sa plastikowe i mogą się posypać - rożny stan) często sa zanieczyszczone (ja miałem bardzo opisane gdzieś tam!) tłoczki na końcach linki i warto ten element przepłukać
5.Zrób synchronizację to najważniejsze!!!!!!!!!!! jak coś psika kicha nierówno pracuje trudno odpala i takie tam duperele łącznie z trudnym wchodzeniem na obroty jak zimny to wina tak na 70-80% synchronizacji gaźników. Moto po kręceniu manety ma RÓWNIUTKO BEZ SZARPNIĘĆ robić odejście szczególnie to widać jak jest jeszcze niedogrzany

Zobaczysz co i jak po synchronizacji powinien pracować :faja: jak pojawią się strzały np: jedziesz niezbyt szybko- około 60km/h dajesz manetę delikatnie a tu strzał ale taki na zasadzie bezgłośny z ewidentnym szarpnięciem maszyny to na 100% za uboga mieszanka i wali w gaziory odkręcasz 0,25-0,5 obrotu (pobaw się na którym - na początku można na obu) . LEPIEJ NA BOGATSZEJ NIŻ NA UBOGIEJ :beat: spali szklankę więcej a zabezpieczysz wypalanie zaworów i uchronisz się od wysokiej temperatury pracy - nie chodzi o przesadzanie z tym ale chyba że Ci się podobają niebiesko-błękitne kolanka przy cylindrach na wydechach :lol: ewidentne przegrzanie sprzętu ubogą mieszanką + czasem podparte zawory ustawiane raz na 10 lat ?!?

Identyfikacja nierównej pracy cylindra ale się nie śmiej :lol: można zobaczyć tak. Zapalasz ktoś lekko daje po manetce z wyczuciem na zimnych ty masz ręce (w rękawiczkach) przy wyjściu rury i jak pojawiają się strzały, nierówna praca - wiesz na którym. Wiem że chłopaki będa się z tego śmiali ale to na 100% działa jak nie masz specjalistycznego sprzętu.

Bawienie się składem mieszanki robisz tylko wtedy jak kupujesz maszynę i chcesz sprawdzić bo nie wiesz co jest motor działa ale masz jasny kolor ngaru -uboga lub przekopcone za bogata zasadniczo się tym nie bawimy.
Ostatnio zmieniony pn, 11 kwie 2016, 20:38 przez ricorro, łącznie zmieniany 3 razy.
boban_boban
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 7 kwie 2016, 17:38
Województwo: małopolskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: boban_boban »

Hej

Dzięki po raz kolejny za bardzo cenne rady.

Tak na prawdę cała zabawa w mechanikowanie moje zaczęła się od tego że po kup ie tego motocykla jak się porządnie rozgrzał to na wolnych obrotach (które jak dla mnie były zbyt wysokie) było co jakiś czas takie przestrzały w rurę nie wiem czy w jedną czy w obie wydaję mi się że w jedną myślałem że to świece, wymieniłem i przy paru nastu kilometrach było ok lecz później zaczęło się od nowa strzelanie w rurę.

Przechodzenie z wolnych obrotów na szybki było w miarę płynne może było delikatnie spóźnienie względem manetki ale było.

Czytałem wasze posty a nawet chyba twój ricorro z strzelaniem w rury i zasugerowałem się składem mieszanki.

Ssanie działało i działa należycie.

Jutro zabieram się za ustawienie składu mieszanki i synchro gaźników.

Powiedz mi jeszcze gdzie mogę znaleźć numer seryjny typ gaźników patrzyłem dzisiaj i tylko napis mikuni został zidentyfikowany.

Jeszcze raz dzięki za wskazówki (bezcenne)
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Piotrek a masz instrukcje? czy Ci podesłać!
boban_boban
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 7 kwie 2016, 17:38
Województwo: małopolskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: boban_boban »

Ricorro mam manuala po angielsku jeżeli masz coś ciekawego i nie jest to dla ciebie problem to zasysam z miłą przyjemnością.

piotrmalek1@gmail.com e mail jak by co

Jeszcze raz dzięki ricorro za podpowiedzi i jutro zabieram się do roboty dam znać co i jak .

Hej
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

Tu masz serię jest pod okrągłym górnym deklem w którym jest gumowa podciśnieniowa przepona iglicy (zwał jak zwał)

tu masz link do numerów części raczej sprawdzone (od Mariana mam, dzięki :birthday: ):
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Manuala angielskiego masz szczegółowego bo jak tak to mam tego samego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
gizmok
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 16 cze 2016, 23:15
Województwo: dolnośląskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: gizmok »

Panowie tak teraz czytałem o waszych sprawdzaniu koloru izolatora i wzbogacaniu mieszanki ,ale czy wiecie aby w pełni sprawdzić po prawność ustawień to śrubką wyregulujemy mieszankę do 1/4 otworzenia przepustnicy, czyli jeżeli chciecie sprawdzić mieszankę na normalnej jeżdzie to musicie sie bujnąć trasę z 5km na średnich obrotach ,zatrzymać maszynę od razu wyłączć , i wykręcić świecę i sprawdzić kolor izolatora , bo jak będzie chodził na wolnych obrotach i bedzie miał ustawioną na bogato , to wam obkopci na czarno i dalej nie będziecie wiedzieć że macie za bogato a na srednich będziecie mieli dalej ubogo i tą śrubką nic nie zrobicie o średnich są iglice i podnoszenie ich lub opuszczanie.
ricorro

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: ricorro »

O ile pamiętam w WSK albo komarku 2 biegowym 50ccm była iglica z nacięciami w które wchodziła wsuwka ustalająca wysokość iglicy względem linki. Działało to tak jak mówi kolega gizmok tu jest regulacja ale iglica działa podciśnieniowo - tak z głowy strzelam nie negując absolutnie wypowiedzi kolegi.
Nie chce mi się szukać rysunku technicznego i tych ustawień ale powinno być podane defaultowe ustawienie fabryczne dla iglicy co zapewni jej normalną pracę dla podkreślę fabrycznego dolotu powietrza ustalającego podciśnienia na wartości zbliżone do założeń konstruktora karburatora jak dałbyś stożki zabawę zaczynasz od nowa wraz z ustawieniem nowego położenia iglicy i innych pierduł itp. (nie robiłem tego ale słyszałem że fajna zabawa to znaczy rozumiem że ktoś to robił tylko czy ma świadomość że dobrze zrobił w całym zakresie pracy
Założenie regulacji mówiąc łopatologicznie :roll: lepiej sprowadzać do ustawienia wszystkiego co się da na default :lol: zakładając nie zmienne warunki pracy i doregulowanie przeprowadzone na tym co zostało przewidziane przez producenta bo zmiana jednego parametru wysokość iglicy,śruba składu, przekroje dysz,zapchany filtr i cała masa innych duperel ustala inne parametry pracy gaźnika które musimy znowu wyregulować. Wbaczcie że o tym piszę ale na prawdę nie jesteśmy w stanie w garażu bez specjalistycznego sprzętu i specjalistycznej wiedzy dokonać zmiany parametrów pracy układu "x" i adaptacji gaźnika do stanu optymalnej pracy w całym zakresie obrotów. Jeśli ktoś tak mówi to jest laikiem albo wysokiej klasy specjalistą - ja pokornie zaliczam się do laików. Konstrukcja gaźnika ma w sobie to coś - jest taka że przyznacie łopatologicznie idiotoodporna. Przykład nie powiem kto (bo może to przeczytać :lol: :lol: :lol: ) ale usłyszałem kiedyś że za ustawienie gaźników na słuch "fachowiec" wzioł 200zł i motor działa perfekcyjnie. Działa bo nim jechałem tylko kurcze dlaczego rury na Boga sa takie fioletowe :!: :!: :!: . :mrgreen: odpowiedzią może być wszystko co napisałem wcześniej ale również to co napisał kolega Gizmok

Pozwolę sobie na konkluzję "IM DALEJ W LAS TYM WIĘCEJ DRZEW" co nie znaczy że jak nie działa to nie mamy pokombinować :lol: :lol: :lol: SZACUN CHŁOPAKI
gizmok
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 16 cze 2016, 23:15
Województwo: dolnośląskie

Re: VS800 strzały w wydech pali na jeden cylinder na zimno

Post autor: gizmok »

ja u siebie montowalem zestaw factory pro 3 filtry stożki ,i wiem że kupa z tym roboty fakt przeszedłem do ustawień fabrycznych bo na orginałach tłumikach nie byłem zadowolony, strzały i takie tam czekam na supertrappy.moment przesunął się wyżej ,efekt był podobny jak do aut na turbinie ,jak już miał odpowiednie obroty to ręce w łokciach prostował w zestawie factory pro iglice mają rowki na zawleczki aby opuszczac albo podnosić.To co napisałeś to prawda ,że producent wszystko wyliczył i iglic sie nie reguluje ,o ile mamy wszystko jak w orginale ,ale jezeli ktoś rozwiercił tłumiki zmienił filtry na inne no to już trzeba kombinować
ODPOWIEDZ