Tylna opona w GSX600F

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

leliw

Tylna opona w GSX600F

Post autor: leliw »

Ponieważ moja tylna opona właśnie kończy swój żywot, zacząłem rozglądać się za nową. Przy okazji okazało się, że przednia została wyprodukowana w 99 roku, więc wymienione zostaną obie na raz. Po dłuższych poszukiwaniach w internecie, mój wybór padł na Pirelli Sport Demon, ale tu pojawił się mały problem. Opona o prawidłowym rozmiarze (140/80-17) kosztuje 470zł, a centymer szersza (150/70-17) 379zł, czyli 90zł taniej. Większość osób twierdzi, że zmiana rozmiaru o jeden numer nie wpływa na pogorszenie właściwości jezdnych motocykla, a "poprawia" wygląd. Jednak swego czasu w Świecie Motocykli pisali, że w tym modelu zmiana tylnej opony na centymetr szerszą, powoduje trzepotanie kierownicy i jeździć się nie da.

Stąd pytanie do braci śmigających na GSX600F model 88-97, macie jakieś doświadczenia w jeździe na tych rozmiarch opon? Wolałbym tańszą i szerszą, ale nie kosztem bezpieczeństwa.
lukaszny

Post autor: lukaszny »

Mam 150-70-17, a moto rocznik '93 (tez GSXF). Co prawda nie jezdzilem na dedykowanej 140 - ale zadnego problemu z latajaca kierownica nigdy nie doswiadczylem. Moto prowadzi sie normalnie, daje sie pochylic w zakretach i wiekszosc osob, ktore maja ten model stosuje opone 150. Z reszta taka opone przeciez wprowadzono jako standard w jajku.

Ja sie nawet przez chwile zastanawialem nad 160-70-17 :) , ale na forum pojawily sie negatywne opinie o takich eksperymentach.
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

opony

Post autor: daab »

Ten temat był wielokrotnie poruszany. Prosiłbym o zapoznanie się z forum.
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
Zablokowany