Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
Witam. Problem następujący. Tłok Wossner 94.94 i cylinder od ls650, będzie szlif pod nadwymiar. Serwisowka dopuszcza luz niedzy tłokiem a cylindrem 0.08 a Wossner podaje 0.03. Pierścienie jakie są w zestawie to 95. Trzymać się zaleceń suzuki czy producenta tłoka?
Ostatnio zmieniony ndz, 5 cze 2016, 22:06 przez Plastik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
jak na moje producenta tłoka
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
Też mi się tak wydaje, Wossner jest kuty i pewnie ma mniejszą rozszerzalność cieplną niż oryginał, stąd ta różnica. Dzięki.
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1821
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
W praktyce, którą kilka razy dawniej obserwowałem (jak modne były remonty silników), wyglądało to tak, że w końcowej fazie honowania cylindra, tłok był wkładany do cylindra i po lekkości z jaką dawał się przesuwać, "fachowiec" wiedział, kiedy jest OK. Jak było za ciasno, to jeszcze chwilę honował i znowu sprawdzał. Chłodzone wiatrem, mają większe skoki temp., pasowane były luźniej. Oddaj cylinder z tłokiem do dobrego zakładu i tam powinni wiedzieć, jak to spasować. W końcu robią to codziennie.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
Tłok i cylinder są już w szlifierni, kolesie siedzą w fachu od 1960 roku więc pewnie znają się na rzeczy. Swoją drogą polecam zakład obróbki silników Pana Hruzdowicza w Sopocie, właściciel to kilkukrotny mistrz Polski w motocrossie.
Kiedyś stosowano taką technikę, sezonowano tłok w oleju o temp. 150 stopni, potem pasowano w cylindrze, miedzy tłok a cylinder wsuwano odpowiedniej grubości szczelinomierz. Za szczelinomierz zaczepiano czujnik i wysuwając pasek szczelinomierza sprawdzano opór z jakim wychodzi. Tak się robiło kiedyś w silnikach 2T w motocrossie i żużlu. Taka ciekawostka.
Kiedyś stosowano taką technikę, sezonowano tłok w oleju o temp. 150 stopni, potem pasowano w cylindrze, miedzy tłok a cylinder wsuwano odpowiedniej grubości szczelinomierz. Za szczelinomierz zaczepiano czujnik i wysuwając pasek szczelinomierza sprawdzano opór z jakim wychodzi. Tak się robiło kiedyś w silnikach 2T w motocrossie i żużlu. Taka ciekawostka.
Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.
ale to 0,08 to jest chyba luz dopuszczalny który jest graniczny - raczej tego w ogóle bym nie brał pod uwagę bo robić pod niego to bezsens chyba. dane z serwisówki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.