Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Plastik

Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: Plastik »

Witam. Problem następujący. Tłok Wossner 94.94 i cylinder od ls650, będzie szlif pod nadwymiar. Serwisowka dopuszcza luz niedzy tłokiem a cylindrem 0.08 a Wossner podaje 0.03. Pierścienie jakie są w zestawie to 95. Trzymać się zaleceń suzuki czy producenta tłoka?
Ostatnio zmieniony ndz, 5 cze 2016, 22:06 przez Plastik, łącznie zmieniany 1 raz.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: luzik »

jak na moje producenta tłoka
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
Plastik

Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: Plastik »

Też mi się tak wydaje, Wossner jest kuty i pewnie ma mniejszą rozszerzalność cieplną niż oryginał, stąd ta różnica. Dzięki.
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1821
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 8

Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: Waldex »

W praktyce, którą kilka razy dawniej obserwowałem (jak modne były remonty silników), wyglądało to tak, że w końcowej fazie honowania cylindra, tłok był wkładany do cylindra i po lekkości z jaką dawał się przesuwać, "fachowiec" wiedział, kiedy jest OK. Jak było za ciasno, to jeszcze chwilę honował i znowu sprawdzał. Chłodzone wiatrem, mają większe skoki temp., pasowane były luźniej. Oddaj cylinder z tłokiem do dobrego zakładu i tam powinni wiedzieć, jak to spasować. W końcu robią to codziennie.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Plastik

Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: Plastik »

Tłok i cylinder są już w szlifierni, kolesie siedzą w fachu od 1960 roku więc pewnie znają się na rzeczy. Swoją drogą polecam zakład obróbki silników Pana Hruzdowicza w Sopocie, właściciel to kilkukrotny mistrz Polski w motocrossie.

Kiedyś stosowano taką technikę, sezonowano tłok w oleju o temp. 150 stopni, potem pasowano w cylindrze, miedzy tłok a cylinder wsuwano odpowiedniej grubości szczelinomierz. Za szczelinomierz zaczepiano czujnik i wysuwając pasek szczelinomierza sprawdzano opór z jakim wychodzi. Tak się robiło kiedyś w silnikach 2T w motocrossie i żużlu. Taka ciekawostka.
marian07

Re: Tłok, cylinder, pytanie do znawców tematu.

Post autor: marian07 »

ale to 0,08 to jest chyba luz dopuszczalny który jest graniczny - raczej tego w ogóle bym nie brał pod uwagę bo robić pod niego to bezsens chyba. dane z serwisówki:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ