VL 800 - klejące się sprzęgło

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
elo_zielo

VL 800 - klejące się sprzęgło

Post autor: elo_zielo »

Witajcie,
przejrzałem w miarę dokładnie forum poprzez opcję SZUKAJ, więc zdecydowałem że napiszę, zapytam Szanownego Grona - może ktoś tak też miał, do rzeczy.
Kupiłem kilka tygodni temu gaźnikową Volusie z 2005, przebieg 58k - mam problem ze sprzęgłem - klei się (najczęściej - tj. 90 proc przypadków) na zimnym silniku z 1->2. Sprzęgło (tarcze i sprężynki) wymienione, olej 1,5 sezonu temu też był robiony przy okazji sprzęgła. Zalany jest 10w40 AX7 Shella.
Podpowiedzcie proszę czy też tak macie - czyli ten typ tak ma i mam się nie czepiać , czy może jednak da się coś z tym zrobić.

Poza tym mała podpowiedź - co lejecie do Volusii - Motul czy jakieś inne cho...tj. dobrodziejstwo? A jeśli Motul, to który.

Pozdrowki
darek

ps. nie bić za mocno proszę, jeśli jednak gdzieś był podobny wątek.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VL 800 - klejące się sprzęgło

Post autor: luzik »

Co masz na myśli, że się klei ? że bieg gorzej wchodzi aż tak ? Czy masz dobrze wyregulowaną linkę sprzęgła ? W serwisówce powinno to być dobrze opisane, jak to zrobić. Zrób tak by klamka zaczęła łapać po kilku mm luzu i problem powinien zniknąć.
Do naszych suzuk lejemy zazwyczaj motula. Standardowy 5100 powinnien być extra
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
elo_zielo

Re: VL 800 - klejące się sprzęgło

Post autor: elo_zielo »

nie chodzi o to że słabo łapie, i się nie wyprzęgla, czy zaczyna zgrzytać i warczeć na kierownika że źle to robi....

Chodzi o że przy zaciągniętej dżwigni sprzęgła, tak jakby dźwignia zmiany biegów była przyklejona do korpusu i nie chciała drgnąć przez chwilę, dopiero przy większej sile ruszy (wrzuci bieg), z lekkim zgrzytem.

Linki - nie sprawdzałem jeszcze - ale bardziej zaawansowany motocyklista nic nie mówił przy jeździe testowej o tym żeby coś słabo chodziło, tj. słabo się wysprzęglało.

Ale sprawdzę co i jak z tym sprzęgłem - tj linką, ale nie chcę za mocno jej podciągnąć z kolei.
luzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2354
Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VL 800 - klejące się sprzęgło

Post autor: luzik »

Z opisu stawiam na źle ustawioną linkę
Jeśli linkę naciągniesz za mocno (tak, że ciągle będzie troszeczkę wysprzęglone, to zacznie Ci się prędzej czy później ślizgać/smażyć sprzęgło ..dlatego potrzebne jest te kilka mm luzu
Jeśli linka rozciąga sprzęgło za słabo, to na skrzynię ciągle działa moment z silnika i wtedy ciężko zmienić bieg

Klejące się sprzęgło/sklejone tarcze można ładnie obserwować, gdy na podniesionym kole, przy dobrze ustawionej lince wysprzęglania, wrzuconym biegu i wciśniętym do oporu sprzęgle, koło kręci się tak, że trudno je zatrzymać stopą.
Albo zaraz po odpaleniu motocykla wrzucasz jedynkę i Ci sprzęt szarpnie/gaśnie ..ale jak już uda Ci się rozkleić to wtedy do ostygnięcia silnika jest git
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
elo_zielo

Re: VL 800 - klejące się sprzęgło

Post autor: elo_zielo »

siemka,
dzięki za podpowiedź, ale linka nawet jest na mocno napięta - ma prawie zerowy luz, tj nie lata jak byłaby na luzie, jest ściągnięta, non stop napięta.

Wymieniłem w weened płyny, m.in. olej na 5100 motula 10w40. pojeźdzę trochę i zobaczę czy się lepiej będzie działo.

Mam nadzieje że to nic z koszem bo to chyba drogo brzmi.

pozdrowki
Darek
ODPOWIEDZ