vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: asedio »

Witam,
Czy da się zdjąć głowicę z przedniego cylindra bez wyjmowania silnika?
Studiuję serwisówkę juz ileś razy z kolei i dalej nie wiem.
Otóż jak to z nowym zakupem..sprawdzam, mierzę, reuguluję a przede wszytkim sie uczę.
U mnie nauka to dużo czytania.. ;)
95r. 64tyś.
Stał 2 lata nie używany, przed sprzedażą uruchomiony i ja go kupiłem.
Miał mieć wszystko zrobione przed sprzedażą nawet rozmawiałem z mechanikiem, który to robił.
Zapalał ładnie, jazda również ok ale strzelał z przedniego.
Skład mieszanki był ustawiony:
przód 1,8obrotu, tył zaś prawie 4.
Świeca tył prawie biała (4obr), przód okopcona (1,8obr).
Strzelał z przedniego. Poczytałem forum i poregulowałem skład mieszanki i niby przestał ale drążac temat kupiłem sprzęt do mierzenia kompresji, wymieniłem świece oraz zakupiłem świecę colortune.
Kompresja na zimno po 12barów w obu, na ciepło przód 13barów, tył 13,8bara.
Ustawianie składu mieszanki przez colortune (słabo widać i upierdliwe to jest bo przedni to świeca z prawej a śruba z lewej) wyszło 1,5 obrotu przód, a 2,5 obrotu tył i teraz bardzo ładnie i równo pracuje na jalowo. Jednak od czasu do czasu lekko strzeli w przednim podczas jazdy po puszczeniu gazu.
Po 20km jazdy tył świeca jasna, przód osmolona. Może za mało km, żeby się wypaliła? Wygląda, że tył za biednie a przód za bogato ale ustawianie mieszanki przekracza jednak zakresy (obroty).
Domyślam się, że gaźniki chyba do kompletnego mycia i czyszczenia?
Z pewnością synchronizacja się już rozjechała po tych moich "regulacjach" ale czy to ona może być przyczyną czarnej przedniej świecy?
Czekam na wakuometry i zrobię synchro.
Oczywiscie nie zabiorę się od razu za demontaż głowicy ale chcę zebrać więcej danych od doświadczonych użytkowników intrudera :)
Ostatnio zmieniony czw, 29 mar 2018, 08:27 przez asedio, łącznie zmieniany 1 raz.
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: osama »

Czy da się zdjąć głowicę z przedniego cylindra bez wyjmowania silnika?
Nie
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
marian07

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: marian07 »

Ten plus sytuacji, że będziesz miał silnik na stole - o wiele wygodniej wykonać operację a przy okazji to i owo - dostęp idealny.
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: asedio »

Dzięki. Wyjęcie to już grubsza sprawa.
To wiem w jakim kierunku dalej pójść.
Synchro i sprawdzenie ile oleju rzeczywiście bierze a wyjęcie to pewnie zostawie sobie na następny sezon zimowy.
vs800 miałbyć takim.. przejściowym. docelowo vs1400 ale coś widzę, że jak już trochę serca (nie kasy, bo nie o to tutaj chodzi) włożę w remont vs800 to pozostanie obok vs1400 :)
Rozumiem dlaczego niektórzy z Was mają kilka bryk stojących w garażu ;)
Mam to samo ale w innej dziedzinie ;)
Ale pozostaje aspekt ekonomiczny.
Godzina pracy w mojej dziedzinie, w której jestem dobry nijak się ma do godziny pracy przy moto. Znaczy lepiej robić to co się umie najlepiej a to czego sie nie umie zlecić fachowcom. Tylko tutaj gubi sie gdzieś to "serce" bo jego na kasę nie da sie przeliczyć :)
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: asedio »

Osama, jakby demontował silnik to na co zwrócić szczególną uwagę?
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 362
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: szahmat »

Głównie na porządek. Gdy wyciągałem mój silnik poszło gładko ok 40 min, ale montaż zajął ok 2h. Problemem był ciężar silnika i kardan.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: asedio »

A mógłbym prosić o instrukcje krok po kroku? ..mniej więcej..
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3074
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 15

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: osama »

tak, kardan, szczególnie jego powtórne połączenie :D

ja bym zaczął od obejrzenia wszystkiego i od zrobienia zdjęć wszystkim przewodom i linkom, aby mieć dokumentację, jak co szło - wystarczy jedną linkę z gaźnika puścić inaczej, i już dupa.

a co więcej - cierpliwość i spokój, bez pośpiechu, bo coś uszkodzisz.

Clymer manual - tam jest napisane krok po kroku jak to zrobić.
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra

Post autor: asedio »

Ok, na razie zbieram wszystkie foto cześci silnika z All..
Jest tego sporo i to w bardzo dobrej jakości :)
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
ODPOWIEDZ