vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 67
- Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Witam,
Czy da się zdjąć głowicę z przedniego cylindra bez wyjmowania silnika?
Studiuję serwisówkę juz ileś razy z kolei i dalej nie wiem.
Otóż jak to z nowym zakupem..sprawdzam, mierzę, reuguluję a przede wszytkim sie uczę.
U mnie nauka to dużo czytania..
95r. 64tyś.
Stał 2 lata nie używany, przed sprzedażą uruchomiony i ja go kupiłem.
Miał mieć wszystko zrobione przed sprzedażą nawet rozmawiałem z mechanikiem, który to robił.
Zapalał ładnie, jazda również ok ale strzelał z przedniego.
Skład mieszanki był ustawiony:
przód 1,8obrotu, tył zaś prawie 4.
Świeca tył prawie biała (4obr), przód okopcona (1,8obr).
Strzelał z przedniego. Poczytałem forum i poregulowałem skład mieszanki i niby przestał ale drążac temat kupiłem sprzęt do mierzenia kompresji, wymieniłem świece oraz zakupiłem świecę colortune.
Kompresja na zimno po 12barów w obu, na ciepło przód 13barów, tył 13,8bara.
Ustawianie składu mieszanki przez colortune (słabo widać i upierdliwe to jest bo przedni to świeca z prawej a śruba z lewej) wyszło 1,5 obrotu przód, a 2,5 obrotu tył i teraz bardzo ładnie i równo pracuje na jalowo. Jednak od czasu do czasu lekko strzeli w przednim podczas jazdy po puszczeniu gazu.
Po 20km jazdy tył świeca jasna, przód osmolona. Może za mało km, żeby się wypaliła? Wygląda, że tył za biednie a przód za bogato ale ustawianie mieszanki przekracza jednak zakresy (obroty).
Domyślam się, że gaźniki chyba do kompletnego mycia i czyszczenia?
Z pewnością synchronizacja się już rozjechała po tych moich "regulacjach" ale czy to ona może być przyczyną czarnej przedniej świecy?
Czekam na wakuometry i zrobię synchro.
Oczywiscie nie zabiorę się od razu za demontaż głowicy ale chcę zebrać więcej danych od doświadczonych użytkowników intrudera
Czy da się zdjąć głowicę z przedniego cylindra bez wyjmowania silnika?
Studiuję serwisówkę juz ileś razy z kolei i dalej nie wiem.
Otóż jak to z nowym zakupem..sprawdzam, mierzę, reuguluję a przede wszytkim sie uczę.
U mnie nauka to dużo czytania..
95r. 64tyś.
Stał 2 lata nie używany, przed sprzedażą uruchomiony i ja go kupiłem.
Miał mieć wszystko zrobione przed sprzedażą nawet rozmawiałem z mechanikiem, który to robił.
Zapalał ładnie, jazda również ok ale strzelał z przedniego.
Skład mieszanki był ustawiony:
przód 1,8obrotu, tył zaś prawie 4.
Świeca tył prawie biała (4obr), przód okopcona (1,8obr).
Strzelał z przedniego. Poczytałem forum i poregulowałem skład mieszanki i niby przestał ale drążac temat kupiłem sprzęt do mierzenia kompresji, wymieniłem świece oraz zakupiłem świecę colortune.
Kompresja na zimno po 12barów w obu, na ciepło przód 13barów, tył 13,8bara.
Ustawianie składu mieszanki przez colortune (słabo widać i upierdliwe to jest bo przedni to świeca z prawej a śruba z lewej) wyszło 1,5 obrotu przód, a 2,5 obrotu tył i teraz bardzo ładnie i równo pracuje na jalowo. Jednak od czasu do czasu lekko strzeli w przednim podczas jazdy po puszczeniu gazu.
Po 20km jazdy tył świeca jasna, przód osmolona. Może za mało km, żeby się wypaliła? Wygląda, że tył za biednie a przód za bogato ale ustawianie mieszanki przekracza jednak zakresy (obroty).
Domyślam się, że gaźniki chyba do kompletnego mycia i czyszczenia?
Z pewnością synchronizacja się już rozjechała po tych moich "regulacjach" ale czy to ona może być przyczyną czarnej przedniej świecy?
Czekam na wakuometry i zrobię synchro.
Oczywiscie nie zabiorę się od razu za demontaż głowicy ale chcę zebrać więcej danych od doświadczonych użytkowników intrudera
Ostatnio zmieniony czw, 29 mar 2018, 08:27 przez asedio, łącznie zmieniany 1 raz.
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały ...FZ1N odjechała.. teraz tylko XJR1300 i FJR1300
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
NieCzy da się zdjąć głowicę z przedniego cylindra bez wyjmowania silnika?
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Ten plus sytuacji, że będziesz miał silnik na stole - o wiele wygodniej wykonać operację a przy okazji to i owo - dostęp idealny.
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 67
- Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Dzięki. Wyjęcie to już grubsza sprawa.
To wiem w jakim kierunku dalej pójść.
Synchro i sprawdzenie ile oleju rzeczywiście bierze a wyjęcie to pewnie zostawie sobie na następny sezon zimowy.
vs800 miałbyć takim.. przejściowym. docelowo vs1400 ale coś widzę, że jak już trochę serca (nie kasy, bo nie o to tutaj chodzi) włożę w remont vs800 to pozostanie obok vs1400
Rozumiem dlaczego niektórzy z Was mają kilka bryk stojących w garażu
Mam to samo ale w innej dziedzinie
Ale pozostaje aspekt ekonomiczny.
Godzina pracy w mojej dziedzinie, w której jestem dobry nijak się ma do godziny pracy przy moto. Znaczy lepiej robić to co się umie najlepiej a to czego sie nie umie zlecić fachowcom. Tylko tutaj gubi sie gdzieś to "serce" bo jego na kasę nie da sie przeliczyć
To wiem w jakim kierunku dalej pójść.
Synchro i sprawdzenie ile oleju rzeczywiście bierze a wyjęcie to pewnie zostawie sobie na następny sezon zimowy.
vs800 miałbyć takim.. przejściowym. docelowo vs1400 ale coś widzę, że jak już trochę serca (nie kasy, bo nie o to tutaj chodzi) włożę w remont vs800 to pozostanie obok vs1400
Rozumiem dlaczego niektórzy z Was mają kilka bryk stojących w garażu
Mam to samo ale w innej dziedzinie
Ale pozostaje aspekt ekonomiczny.
Godzina pracy w mojej dziedzinie, w której jestem dobry nijak się ma do godziny pracy przy moto. Znaczy lepiej robić to co się umie najlepiej a to czego sie nie umie zlecić fachowcom. Tylko tutaj gubi sie gdzieś to "serce" bo jego na kasę nie da sie przeliczyć
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały ...FZ1N odjechała.. teraz tylko XJR1300 i FJR1300
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 67
- Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Osama, jakby demontował silnik to na co zwrócić szczególną uwagę?
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały ...FZ1N odjechała.. teraz tylko XJR1300 i FJR1300
-
- The Real One
- Posty: 362
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Polubił posty: 6
- Otrzymane Polubienia: 2
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Głównie na porządek. Gdy wyciągałem mój silnik poszło gładko ok 40 min, ale montaż zajął ok 2h. Problemem był ciężar silnika i kardan.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
B.....jednoślad 1150 RT
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 67
- Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
A mógłbym prosić o instrukcje krok po kroku? ..mniej więcej..
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały ...FZ1N odjechała.. teraz tylko XJR1300 i FJR1300
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
tak, kardan, szczególnie jego powtórne połączenie
ja bym zaczął od obejrzenia wszystkiego i od zrobienia zdjęć wszystkim przewodom i linkom, aby mieć dokumentację, jak co szło - wystarczy jedną linkę z gaźnika puścić inaczej, i już dupa.
a co więcej - cierpliwość i spokój, bez pośpiechu, bo coś uszkodzisz.
Clymer manual - tam jest napisane krok po kroku jak to zrobić.
ja bym zaczął od obejrzenia wszystkiego i od zrobienia zdjęć wszystkim przewodom i linkom, aby mieć dokumentację, jak co szło - wystarczy jedną linkę z gaźnika puścić inaczej, i już dupa.
a co więcej - cierpliwość i spokój, bez pośpiechu, bo coś uszkodzisz.
Clymer manual - tam jest napisane krok po kroku jak to zrobić.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Śmigający inaczej...
- Posty: 67
- Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: vs800 - demontaż głowicy z przedniego cylindra
Ok, na razie zbieram wszystkie foto cześci silnika z All..
Jest tego sporo i to w bardzo dobrej jakości
Jest tego sporo i to w bardzo dobrej jakości
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały ...FZ1N odjechała.. teraz tylko XJR1300 i FJR1300