suzuki DR 350S zbyt niskie ładaowanie akumulatora

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Off Road, Quad, Skuter, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Jacek

ODPOWIEDZ
Inkol
Podpatrywacz
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 10 wrz 2017, 17:47
Województwo: dolnośląskie

suzuki DR 350S zbyt niskie ładaowanie akumulatora

Post autor: Inkol »

jak temacie w mojej Suzi jest zbyt niskie ładowanie akumulatora pomiędzy 5 V na na niskich obrotach do 9 V na wysokich (mierzyłem miernikiem tanim ;) ale sprawdzonym)
nadmienię, że pali bez większych problemów - przy wciśnięciu hamulca (ręcznego lub nożnego) napięcie wzrasta o jakieś 3V (światła świecą mocniej)

może ktoś z braci ma schemat elektrycznych do tego modelu bo w necie nie mogę znaleźć ?

na tą chwilę obstawiam, że regulator napięcia jest walnięty - ale nie jestem tego pewien - może ktoś mi podpowie jak to sprawdzić ?

DR'kę ma od 2 tygodni więc czas doprowadzić ją do ładu :)
Suzuki GSR 600
Suzuki DR 350s
bruns
Podpatrywacz
Posty: 17
Rejestracja: wt, 20 gru 2016, 20:08
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: suzuki DR 350S zbyt niskie ładaowanie akumulatora

Post autor: bruns »

Problem z ładowaniem krok po kroku.

Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.
Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)
Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów na
na min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiamy miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie
(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.



Można wykonać jeszcze pomiar napięć międzyfazowych z podpiętą zwykła żarówką 100W (dobry pomysł kolegi Wueska) do mierzonej pary co w jakimś stopniu pozwoli określić czy uzwojenia nie dostają przebicia pod obciążeniem. Ten pomiar oczywiście również na odpiętym regulatorze napięcia. Jak wyżej napiecia ze wszystkich par powinny mieć prawie identyczny wynik.
Inkol
Podpatrywacz
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 10 wrz 2017, 17:47
Województwo: dolnośląskie

Re: suzuki DR 350S zbyt niskie ładaowanie akumulatora

Post autor: Inkol »

WIELKIE DZIĘKI za podpowiedź - w bardo prosty i fany sposób opisałeś jak dokonać pomiarów i nawet taki laik w obchodzeniu się z mirnikiem dał radę :)

padnięty jest regulator napięcia !!
Suzuki GSR 600
Suzuki DR 350s
ODPOWIEDZ