Uszczelka głowicowa - savage
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Witam!
W moim dzikusie też zaczął pokazywać się olej więc postanowiłem się w końcu za to wziąć
ależ było zdziwko bo okazało się że ktoś już kiedyś grzebał przy silniku i olej leci przez śruby które trzymają pokrywe zaworów dokładnie dwie szt. jedna z nich jest urwana, główka była zalana silikonem a druga śruba która również była zalana silikonem ale okazało się że jest cala ale ma zerwany gwint i najlepsze że to jest ta długa która wchodzi aż w cylinder. Mam przesrane...
Myślę żeby wszystko ściągnąć razem z głowicą i w miejsce zerwanego gwintu zastosować ta sprężynkę która gwint naprawi(są takie zestawy naprawcze). oczywiście wiąże się to wszystko z rozłączeniem łańcuszka rozrządu. Już się boje. kto to później wszystko ustawi
Jak sądzicie koledzy i koleżanki ?
W moim dzikusie też zaczął pokazywać się olej więc postanowiłem się w końcu za to wziąć
ależ było zdziwko bo okazało się że ktoś już kiedyś grzebał przy silniku i olej leci przez śruby które trzymają pokrywe zaworów dokładnie dwie szt. jedna z nich jest urwana, główka była zalana silikonem a druga śruba która również była zalana silikonem ale okazało się że jest cala ale ma zerwany gwint i najlepsze że to jest ta długa która wchodzi aż w cylinder. Mam przesrane...
Myślę żeby wszystko ściągnąć razem z głowicą i w miejsce zerwanego gwintu zastosować ta sprężynkę która gwint naprawi(są takie zestawy naprawcze). oczywiście wiąże się to wszystko z rozłączeniem łańcuszka rozrządu. Już się boje. kto to później wszystko ustawi
Jak sądzicie koledzy i koleżanki ?
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Siemka.
Pytanie dot, właśnie tego zerwanego gwintu. jest to na śrubie która zapodaje olej do smarowania walka rozrządu. i teraz moje pytanie czy lepiej pogłębić otwór jest miejsce ok 1 cm w cylindrze i nagwintować nowy m6? (dam rade to zrobić bez ściągania głowicy) czy lepiej ściągnąć i zrobić tą sprężynką ?? Podpowiedzcie cos proszę
Pytanie dot, właśnie tego zerwanego gwintu. jest to na śrubie która zapodaje olej do smarowania walka rozrządu. i teraz moje pytanie czy lepiej pogłębić otwór jest miejsce ok 1 cm w cylindrze i nagwintować nowy m6? (dam rade to zrobić bez ściągania głowicy) czy lepiej ściągnąć i zrobić tą sprężynką ?? Podpowiedzcie cos proszę
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uszczelka głowicowa - savage
To już zaawansowane tematy chłopie ..ciężko będzie o odpowiedź od domorosłych mechaników. Pytanie czy zerwany jest na całej długości, czy centymetr dodatkowy wystarczy ..czy centymetr nie naruszy wytrzymałości głowicy, czy helicoil nadaje się do połączeń ze śrubą olejową ..czy ciśnienie oleju nie nabałagani tam czegoś. Pisz PW do adamosa czy mroowy.
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Uszczelka głowicowa - savage
A nie lepiej gwint numer większy i dać dorobić szpilkę do jakiego kumatego tokarza ??
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Olej leci bo na śrubach dekla powinny być oringi. Sprawdź w serwisowce na których dokladnie. Dokręcaj zawsze z odpowiednim momentem najlepiej mniejszym na zimno a po rozgrzaniu dokręć. Łatwo urwać śrubę więc trzeba uważać. Zerwane śruby to druciarstwo, ktoś zdrowo namieszał. Głowica do zdjęcia i gniazdo do regeneracji. Można rozwiercić i helicoil dać. Śruby polecam nowe założyć. Osłabiony gwint w gnieździe i na śrubie to przyszłe problemy. Na gwinty polecam prysnąć miedzią w sprayu.
Rozwiercać gniazda pod grubsze śruby nie polecam, one mają różną twardość i różne długości. Na dekiel zaworów działają duże siły mechaniczne i termiczne, musi trzymać bo od jego położenia zależy luz zaworowy. Grubsza śruba ma inną rozszerzalność cieplną i nie wiadomo co się może stać. Może nic a może wyrwać gwint.
Aha, jak będziesz ściągał dekiel, warto dokręcić głowicę. Dzikus lubi czasem poluzować czapkę na głowie
Rozwiercać gniazda pod grubsze śruby nie polecam, one mają różną twardość i różne długości. Na dekiel zaworów działają duże siły mechaniczne i termiczne, musi trzymać bo od jego położenia zależy luz zaworowy. Grubsza śruba ma inną rozszerzalność cieplną i nie wiadomo co się może stać. Może nic a może wyrwać gwint.
Aha, jak będziesz ściągał dekiel, warto dokręcić głowicę. Dzikus lubi czasem poluzować czapkę na głowie
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Dla ułatwienia wrzucam screena z serwisowki, wybacz rozmiar ale na telefonie jestem. Śruby z oringami masz oznaczone *
BARDZO WAŻNE. Przy dokręcaniu pokrywy zaworów tłok musi być w położeniu TDC. Być może ktoś dokręcał pokrywę na pracujących zaworach stąd pozrywane śruby.
BARDZO WAŻNE. Przy dokręcaniu pokrywy zaworów tłok musi być w położeniu TDC. Być może ktoś dokręcał pokrywę na pracujących zaworach stąd pozrywane śruby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- BS Brother
- Posty: 2354
- Rejestracja: pn, 20 sie 2007, 14:46
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Uszczelka głowicowa - savage
A ..no i jeszcze jedno (choć niby oczywiste w obecnej sytuacji), używaj klucza dynamometrycznego !
GS-F N600 (105000km) --> italian whore (16000 + 14000km++)
It's Good to be Bad :devil:
It's Good to be Bad :devil:
Re: Uszczelka głowicowa - savage
W pokrywie zaworów nie występują śruby przepustowe. Musiałeś coś pomylić. Skoro jest olej w gnieździe tzn że masz źle uszczelnioną kapę. Żadnego silikonu nie dawaj, pastę do głowic np K2. Kapa musi do głowicy dochodzić prawie na zero. Silikon tworzy zbyt grubą warstwę i izoluje termicznie głowicę od pokrywy. Może to pierdoły ale jak się na nie zwraca uwagę to się dzikim trzaska tysiące km. Jak nie, to się narzeka że rozrząd klekocze, olej sika z każdej dziury, i ogólnie silnik do d...
Co do tej urwanej śruby. Nie bawiłbym się w półśrodki. Głowica na stół, wyciągacz do śrub 2mm, wiertarka stojanowa i spróbować wykręcić resztki. Potem ocenić gniazdo, wkręcić gwintownik i sprawdzić czy zwoje nienaruszone. Jak będzie du...a, dopiero bawić się w helicoile albo najlepiej tulejować zestawem naprawczym Forcha do aluminium. Potem dajesz nowe śruby z nowymi uszczelkami, skręcasz tak jak japońce nakazali w serwisowce, ustawiasz luz na zaworach i śmigasz zapominając o problemie.
Aha jeszcze jedno. Jak masz zdjęta kapę... Sworzeń dekompresatora jest uszczelniony simmeringiem. Warto sprawdzić jego stan bo jak był ruszany, tzn przesunął się osiowo sworzeń w uszczelniaczu, może zacząć cieknąć. Lepiej dać od razu nowy simmering i po problemie.
Rozpisałem sie, mam nadzieję że coś pomogłem
Co do tej urwanej śruby. Nie bawiłbym się w półśrodki. Głowica na stół, wyciągacz do śrub 2mm, wiertarka stojanowa i spróbować wykręcić resztki. Potem ocenić gniazdo, wkręcić gwintownik i sprawdzić czy zwoje nienaruszone. Jak będzie du...a, dopiero bawić się w helicoile albo najlepiej tulejować zestawem naprawczym Forcha do aluminium. Potem dajesz nowe śruby z nowymi uszczelkami, skręcasz tak jak japońce nakazali w serwisowce, ustawiasz luz na zaworach i śmigasz zapominając o problemie.
Aha jeszcze jedno. Jak masz zdjęta kapę... Sworzeń dekompresatora jest uszczelniony simmeringiem. Warto sprawdzić jego stan bo jak był ruszany, tzn przesunął się osiowo sworzeń w uszczelniaczu, może zacząć cieknąć. Lepiej dać od razu nowy simmering i po problemie.
Rozpisałem sie, mam nadzieję że coś pomogłem
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Troszeczkę odświeżę temat:
Jest mowa o O-ringach na śrubach, chociaż poprawniej było by powiedzieć podkładki płaskie z wkładkami uszczelniającymi.
Wie ktoś gdzie można takie podkładki podstać. Przeszukałem pół internetu i nic nie znalazłem.
Wymiary podkładki, ściągnięte z oryginału:
- średnica wewnętrzna (gumki) - 6 mm
- średnica zewnętrzna - 13mm
- grubość podkładki - 1,3 mm
Jest mowa o O-ringach na śrubach, chociaż poprawniej było by powiedzieć podkładki płaskie z wkładkami uszczelniającymi.
Wie ktoś gdzie można takie podkładki podstać. Przeszukałem pół internetu i nic nie znalazłem.
Wymiary podkładki, ściągnięte z oryginału:
- średnica wewnętrzna (gumki) - 6 mm
- średnica zewnętrzna - 13mm
- grubość podkładki - 1,3 mm
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Uszczelka głowicowa - savage
dzwoń, pisz, nauczę cię, części dodatkowo w dobrych cenach sprzedam... :twisted:
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Po ostatnich przejazdach przed zamknięciem garażu na zimę zauważyłem olej na śrubach trzymających głowicę
zgodnie z rysunkiem z linku poniżej pozycja 13 i 14
http://atv-expert.com.pl/p9930,uszczelk ... avage.html
czy jest inna możliwość niż padnięta uszczelka pod głowicą, czy te śruby mają jakiś kontakt z olejem, że po gwincie idzie na zewnątrz??
zgodnie z rysunkiem z linku poniżej pozycja 13 i 14
http://atv-expert.com.pl/p9930,uszczelk ... avage.html
czy jest inna możliwość niż padnięta uszczelka pod głowicą, czy te śruby mają jakiś kontakt z olejem, że po gwincie idzie na zewnątrz??
Re: Uszczelka głowicowa - savage
Zrōb może fotkę jak to wygląda na motocyklu, będzie bardziej obrazowo konkretnie gdzie ten olej się pojawił. Tak nie bardzo można to widać z rysunku - będzie wyraziściej.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Uszczelka głowicowa - savage
mówisz, że masz olej na śrubach mocujących cylinder go głowicy...
Ja bym obstawiał korek nr 12 - poszukaj na forum - temat poruszony milion raazy włącznie z metodą weryfikacji i naprawy.
innej opcji jak wyciek gdzieś z góry silnika nie widzę, gdyż gdybyś miał nieszczelność na uszczelce głowicy, to by silnik chodził BARDZO źle jeżeli w ogóle.
Sprawdź najpierw korek, a potem jak znam życie zapraszam tu: https://smugi.pl/product-pol-3288-Zatyc ... avage.html :angry_smile:
Ja bym obstawiał korek nr 12 - poszukaj na forum - temat poruszony milion raazy włącznie z metodą weryfikacji i naprawy.
innej opcji jak wyciek gdzieś z góry silnika nie widzę, gdyż gdybyś miał nieszczelność na uszczelce głowicy, to by silnik chodził BARDZO źle jeżeli w ogóle.
Sprawdź najpierw korek, a potem jak znam życie zapraszam tu: https://smugi.pl/product-pol-3288-Zatyc ... avage.html :angry_smile:
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Uszczelka głowicowa - savage
No to zagwozdka...
Korek wymieniony, kieszeń gdzie ten korek widać suchutka, motocykl pracuje prawidłowo a olej na śrubach jest.
Korek wymieniony, kieszeń gdzie ten korek widać suchutka, motocykl pracuje prawidłowo a olej na śrubach jest.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Uszczelka głowicowa - savage
no to jeżeli cylinder od góry nigdzie nie nosi śladów oleju i po umyciu tych śrub znowu pojawi się olej, to jedynie uszczelka pod głowicą zostaje..
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl