Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla was
Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla was
Witam chłopaki
Może komuś sprzyda się ta instrukcja
Nie wiem czy uda wgrać mi się zdjęcia teraz poprzez ograniczenie rozmiaru ale jeśli nie to przy okazji gdy będę na pc zmniejsze i wstawię
Objawy jakie skierowały mnie na stator było wyładowywanie akumulatora
Byłem raz w trasie i mimo że akumulator był pełny nagle odcielo prąd ok 100km od domu
Byłem w kropce więc musiałem kupić nowy akumulator i padło na varte (nasze grubasy nie mają bezpośredniego ladowania i stator podtrzymuje Aku z którego pobierany jest prąd więc bez Aku nie pojeździsz)
Na nowym Aku przejechałem ok 150km i na drugi dzień problem z ruszeniem Moto
Ostatecznie skończyło się u elektryka który zmierzyl napięcie i oczywiście Aku rozładowane a napięcie po odpaleniu i odłączeniu regulatora 3v :roll:
Moto do garażu ,telefon do sklepu motocyklowego w Zabrzu (super magazyn wszystkie części dostępne od ręki dobre ceny i w dodatku mają mechanika od naszych japoncow)
Kupiłem stator do nowszych roczników podobno lepsze jednak przewód jest krótszy więc trzeba sobie przelutowac ze starego
Do tego olej Motul oczywiście filtr oryginał i uszczelka pod pokrywę alternatora.
Za wszystko wyszło 722zl
Stator był jak na ceny innych sklepów tani bo 530zlotych
Po drodze sklepik u Pani Grażyny i kilka piw dla ochłody oczywiście
Zaczynamy
Rozbieramy atrapę baku dosyć prosta intuicyjna sprawa odkręcić ta atrapę
Później dwie śruby z siodełka i odpinamy kostkę statora są ich 2
Jeśli nie macie pewności możecie wykonać rozbieranie części od końca
Rozbieramy osłonki wlewu oleju i później wylewamy olej
W moim przypadku był on czarny i śmierdział spalonym plastykiem
Zostało odkręcenie filtra oleju
Czekamy z 30 min i kończymy 4 piwo
Znaczy możecie konczyc pierwsze jak macie silną wolę
Przechodzimy do pokrywy statora ale najpierw odkręcamy leżąca obok pokrywę regulatora napięcia
Później zostaje nam pokrywa statora
Po odkręceniu musimy użyć trochę siły gdyż magnez trzyma
Jeśli macie problem z wyjęciem poluzujcie podnozke 2 śrubami
Następnym krokiem jest zdarcie resztek uszczelki
Na zdjęciach widać przepalony stator
Poprostu masakra
Pamiętajcie żeby wszystko ładnie oczyścić
Odcinamy kabel ze starego statora mniej więcej by długość po przelutowaniu była podobna
Mniejsza kostka posiadająca 2 kable jest najważniejsza i należy ją odpowiednio polutowac
Większa kostka ma 3 kable i ich nie musicie lutować w tej samej kolejności
Po zlutowaniu zakladamy wszystko w odwrotnej kolejności
Cieszymy się zaoszczędzonymi pieniążkami i doczolgujemy się do domu
:mrgreen:
Chłopaki jednak nie mogę dodać zdjęć większych niż 1mb
Zrobię to jak będę na komputerze
Może komuś sprzyda się ta instrukcja
Nie wiem czy uda wgrać mi się zdjęcia teraz poprzez ograniczenie rozmiaru ale jeśli nie to przy okazji gdy będę na pc zmniejsze i wstawię
Objawy jakie skierowały mnie na stator było wyładowywanie akumulatora
Byłem raz w trasie i mimo że akumulator był pełny nagle odcielo prąd ok 100km od domu
Byłem w kropce więc musiałem kupić nowy akumulator i padło na varte (nasze grubasy nie mają bezpośredniego ladowania i stator podtrzymuje Aku z którego pobierany jest prąd więc bez Aku nie pojeździsz)
Na nowym Aku przejechałem ok 150km i na drugi dzień problem z ruszeniem Moto
Ostatecznie skończyło się u elektryka który zmierzyl napięcie i oczywiście Aku rozładowane a napięcie po odpaleniu i odłączeniu regulatora 3v :roll:
Moto do garażu ,telefon do sklepu motocyklowego w Zabrzu (super magazyn wszystkie części dostępne od ręki dobre ceny i w dodatku mają mechanika od naszych japoncow)
Kupiłem stator do nowszych roczników podobno lepsze jednak przewód jest krótszy więc trzeba sobie przelutowac ze starego
Do tego olej Motul oczywiście filtr oryginał i uszczelka pod pokrywę alternatora.
Za wszystko wyszło 722zl
Stator był jak na ceny innych sklepów tani bo 530zlotych
Po drodze sklepik u Pani Grażyny i kilka piw dla ochłody oczywiście
Zaczynamy
Rozbieramy atrapę baku dosyć prosta intuicyjna sprawa odkręcić ta atrapę
Później dwie śruby z siodełka i odpinamy kostkę statora są ich 2
Jeśli nie macie pewności możecie wykonać rozbieranie części od końca
Rozbieramy osłonki wlewu oleju i później wylewamy olej
W moim przypadku był on czarny i śmierdział spalonym plastykiem
Zostało odkręcenie filtra oleju
Czekamy z 30 min i kończymy 4 piwo
Znaczy możecie konczyc pierwsze jak macie silną wolę
Przechodzimy do pokrywy statora ale najpierw odkręcamy leżąca obok pokrywę regulatora napięcia
Później zostaje nam pokrywa statora
Po odkręceniu musimy użyć trochę siły gdyż magnez trzyma
Jeśli macie problem z wyjęciem poluzujcie podnozke 2 śrubami
Następnym krokiem jest zdarcie resztek uszczelki
Na zdjęciach widać przepalony stator
Poprostu masakra
Pamiętajcie żeby wszystko ładnie oczyścić
Odcinamy kabel ze starego statora mniej więcej by długość po przelutowaniu była podobna
Mniejsza kostka posiadająca 2 kable jest najważniejsza i należy ją odpowiednio polutowac
Większa kostka ma 3 kable i ich nie musicie lutować w tej samej kolejności
Po zlutowaniu zakladamy wszystko w odwrotnej kolejności
Cieszymy się zaoszczędzonymi pieniążkami i doczolgujemy się do domu
:mrgreen:
Chłopaki jednak nie mogę dodać zdjęć większych niż 1mb
Zrobię to jak będę na komputerze
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
W ubiegłym roku to przechodziłem, trzy razy ładowałem aku żeby zjechać do domu...a wracałem z Zawoi, ładowanie padło jakieś 150km od domu.
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Ja miałem awarię za krakowem . 2 godziny szukalismy sklepu z aku by spasował do grubasa.Zibi75 pisze:W ubiegłym roku to przechodziłem, trzy razy ładowałem aku żeby zjechać do domu...a wracałem z Zawoi, ładowanie padło jakieś 150km od domu.
Później na zakopane a na drugi dzień na Szczawnicę . W Niedzicy padł więc o tyle szczęście że w pobliżu rodzina i ładowanie niestety po wizycie u elektryka tylko laweta. Nie wiem co było przyczyną spalenia statora ale wyglądał nie ładnie zdjęcia wstawię później w tym temacie.
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Ze Szczawnicy wróciłem wczoraj tym razem bez przygód...☺ u mnie stator padł w upały sierpniowe więc myślałem, że wysoka temperatura miała na to wpływ. Na YouTube jest filmik gość wymienia staor w vl1500, z angielskim komentarzem ale spoko pokazane...
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Koledzy mam pytanie odnośnie pokrywy od alternatora. U mnie po odkreceniu śrub mocujących pokrywę wylewa się olej, nie dużo ale jednak ( około 0,5 litra). Pytanie do was brzmi, czy w waszych grubasach tez tak jest? Dzięki za info.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
tak ma być, zapłon pracuje w oleju
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Dzięki Osama. Mam do ciebie Kolejne pytanko . Mam problem z ładowaniem w moim grubasie. Opis moich sprawdzeń : oporność cewek względem siebie 0,5 ohm, a oprność cewek z masą 1,5 ohm, napięcie miedzy fazowe około 25 volt na wolnych obrotach bez podłączonego regulatora, a z podpiętym około 10 volt. Ale po sprawdzeniu przejścia faza - masa ( korpus silnika ) na każdym przewodzie brzęczy miernik. Na wyjściu z regulatora 16 volt. Ładowanie podczas jazdy około 100 km/h to 12, 8 v. Kolego pomóż bo chyba odpalę szlifierkę kątową. w razie W mój nr tel. 721166253 oddzwonię.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
temat załatwiony telefonicznie - przebicie na masę - do wymiany
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Wiedziałem że gdzieś posiadam nr do Osamy. Znów Osama dzięki.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 43
- Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków
Re: Instrukcja wymiany statora (alternatora) do vl1500 dla w
Czesc. a po zamontowaniu nowego statora jakie masz ładowanie??? robiles jakis bypass? pozdrawiam
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700