Może komuś sprzyda się ta instrukcja
Nie wiem czy uda wgrać mi się zdjęcia teraz poprzez ograniczenie rozmiaru ale jeśli nie to przy okazji gdy będę na pc zmniejsze i wstawię
Objawy jakie skierowały mnie na stator było wyładowywanie akumulatora
Byłem raz w trasie i mimo że akumulator był pełny nagle odcielo prąd ok 100km od domu
Byłem w kropce więc musiałem kupić nowy akumulator i padło na varte (nasze grubasy nie mają bezpośredniego ladowania i stator podtrzymuje Aku z którego pobierany jest prąd więc bez Aku nie pojeździsz)
Na nowym Aku przejechałem ok 150km i na drugi dzień problem z ruszeniem Moto
Ostatecznie skończyło się u elektryka który zmierzyl napięcie i oczywiście Aku rozładowane a napięcie po odpaleniu i odłączeniu regulatora 3v :roll:
Moto do garażu ,telefon do sklepu motocyklowego w Zabrzu (super magazyn wszystkie części dostępne od ręki dobre ceny i w dodatku mają mechanika od naszych japoncow)
Kupiłem stator do nowszych roczników podobno lepsze jednak przewód jest krótszy więc trzeba sobie przelutowac ze starego
Do tego olej Motul oczywiście filtr oryginał i uszczelka pod pokrywę alternatora.
Za wszystko wyszło 722zl
Stator był jak na ceny innych sklepów tani bo 530zlotych
Po drodze sklepik u Pani Grażyny i kilka piw dla ochłody oczywiście
Zaczynamy
Rozbieramy atrapę baku dosyć prosta intuicyjna sprawa odkręcić ta atrapę
Później dwie śruby z siodełka i odpinamy kostkę statora są ich 2
Jeśli nie macie pewności możecie wykonać rozbieranie części od końca
Rozbieramy osłonki wlewu oleju i później wylewamy olej
W moim przypadku był on czarny i śmierdział spalonym plastykiem
Zostało odkręcenie filtra oleju
Czekamy z 30 min i kończymy 4 piwo
Znaczy możecie konczyc pierwsze jak macie silną wolę
Przechodzimy do pokrywy statora ale najpierw odkręcamy leżąca obok pokrywę regulatora napięcia
Później zostaje nam pokrywa statora
Po odkręceniu musimy użyć trochę siły gdyż magnez trzyma
Jeśli macie problem z wyjęciem poluzujcie podnozke 2 śrubami
Następnym krokiem jest zdarcie resztek uszczelki
Na zdjęciach widać przepalony stator
Poprostu masakra
Pamiętajcie żeby wszystko ładnie oczyścić
Odcinamy kabel ze starego statora mniej więcej by długość po przelutowaniu była podobna
Mniejsza kostka posiadająca 2 kable jest najważniejsza i należy ją odpowiednio polutowac
Większa kostka ma 3 kable i ich nie musicie lutować w tej samej kolejności
Po zlutowaniu zakladamy wszystko w odwrotnej kolejności
Cieszymy się zaoszczędzonymi pieniążkami i doczolgujemy się do domu
:mrgreen:
Chłopaki jednak nie mogę dodać zdjęć większych niż 1mb
Zrobię to jak będę na komputerze