Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARAUDER
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARAUDER
Witam wszystkich BRACI!
Chciałbym znać waszą opinie na temat zamontowania w Marauderze kilku zegarów skalujących ciśnienie oleju. Aby pomiar był optymalny potrzebuje to zrobić w kilku miejscach. Znajomy z którym rozkręcałem moto mówi, że Japończycy przewidzieli kilka rewizji. Czy jest sens żeby to zrobić w kilku miejscach?
Potrzebuje zrobić to po to żeby wchodząc w zakręt nie zastanawiać się czy mój moto ma prawidłowe smarowanie, również po to żeby mieć łatwy wgląd na to ciśnienie oleju w kartelu
No i przede wszystkim proszę o opinie użytkowników Maraudera czy na prawdę jest awaryjny? Nie wiem czy sens inwestować w moto które może się szybko rozlecieć ze względu na zacieranie się silnika. Pozdrawiam i proszę o opinie
Chciałbym znać waszą opinie na temat zamontowania w Marauderze kilku zegarów skalujących ciśnienie oleju. Aby pomiar był optymalny potrzebuje to zrobić w kilku miejscach. Znajomy z którym rozkręcałem moto mówi, że Japończycy przewidzieli kilka rewizji. Czy jest sens żeby to zrobić w kilku miejscach?
Potrzebuje zrobić to po to żeby wchodząc w zakręt nie zastanawiać się czy mój moto ma prawidłowe smarowanie, również po to żeby mieć łatwy wgląd na to ciśnienie oleju w kartelu
No i przede wszystkim proszę o opinie użytkowników Maraudera czy na prawdę jest awaryjny? Nie wiem czy sens inwestować w moto które może się szybko rozlecieć ze względu na zacieranie się silnika. Pozdrawiam i proszę o opinie
-
- Moderator
- Posty: 6448
- Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
- Polubił posty: 17
- Otrzymane Polubienia: 22
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Ja myślę, że po pierwsze primo przyglądanie się zegarom w winklu to zło, po drugie primo nie schodzisz chyba tak nisko w zakrętach aby to był problem. Dbaj o wysoki stan oleju i nie zostawiaj uruchomionego Marasia na bocznej stópce nawet a w zasadzie szczególnie w celu rozgrzania silnika i będzie dobrze.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
A może kolega jeździ w beczce na marasiu? Powszechnie znane zjawisko siły odśrodkowej podczas jazdy w winku większość oleju i tak będzie trzymało na dnie miski olejowej, więc nie widzę najmniejszego sensu bawić się w takie rzeczy.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 100
- Rejestracja: sob, 18 mar 2017, 16:03
- Województwo: podkarpackie
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Dokładnie tak, jak napisał Osama podczas jazdy w zakręcie, tak jak motocykl utrzymuje równowagę, tak i olej ją utrzymuje i jest rozłożony tak samo jak przy jeździe na wprost. To w autach jest z tym problem, bo olej przelewa się na boki miski w zakrętach. Natomiast gleba, czy jazda na kole powoduje, że olej nie jest tam, gdzie powinien być.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Ok, dziękuję za odzew, ale mi nie chodziło o przyglądanie się zegarą podczas jazdy tylko o to, że kiedy na początku użytkowania motoru przy docierania go i wymianie takich osprzetow jak pompa olejowa, wszystkie smarowniczki wys. Ciśnienia szlifie w miarę ładnego wału i dobraniu wszystkich panewek i ogólnie kapitalki to czy po dotarciu podzespołów i ustabilizowaniu ciśnienia gdy już przyjdzie kreska na któryś z czopow to wskaźnik mi pokaze wskazując gorsze ciśnienie i w porę zauważony problem będzie kosztowało wymiana panewki a nie remontem wszystkiego... spadnie ciśnienie coś się dzieje gaszenia maszynę i wiem ze nie został wal porysowany czy coś innego.. ciężka sprawa zastanawiam się nad tą kwestią.
Może ktoś widział coś takiego jak w traktorze m.in.
Może ktoś widział coś takiego jak w traktorze m.in.
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 21:06
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Najważniejsze w tym wszystkim jest jakość oleju,bo choćbyś założył sto zegarów to cie to
nie uchroni jeżeli zalejesz silnik byle czym. Podsumowując,wystarczy jeden czujnik i dobry olej.
Olej radzę kupować w poważnych hurtowniach typu inter cars ,inter motors,bo tu jest mniejsze
prawdopodobieństwo podróbek niż oleju zakupionego na jakichś giełdach,bazarach ,czy od nieznanych
sprzedawców z internetu.
nie uchroni jeżeli zalejesz silnik byle czym. Podsumowując,wystarczy jeden czujnik i dobry olej.
Olej radzę kupować w poważnych hurtowniach typu inter cars ,inter motors,bo tu jest mniejsze
prawdopodobieństwo podróbek niż oleju zakupionego na jakichś giełdach,bazarach ,czy od nieznanych
sprzedawców z internetu.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Jak napisał Kropek i Miron: nie grzej moto na bocznej stopce, nie lej byle gówna a będzie długo służył
A ode mnie jeszcze - nie przegrzewaj i sprawdzaj stan oleju.
A ode mnie jeszcze - nie przegrzewaj i sprawdzaj stan oleju.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Olej to XADO 10W40 4T miał ktoś z tym styczność? Trzeba rozgrzewając na nim siedzieć bądź jakieś sanki pod spód wykombinować. W oryginale chyba nigdy takie nie wychodziły a do smarowania łańcucha jak podchodzicie? za pierwszym razem wypsikałem pół puszki motula a guma to cała była z tego specyfiku. No i trzeba było przesuwać z miejsca na miejsce. Ktoś na to jakiś patent ma?
a więc gdzie ten zegar podłączyć? Zamiast korka od zlewu czy gdzie? To jest najważniejsze pytanie tego wątku. Rozbierając dwa silniki zauważyłem, że oba brały na czopach panewki tylnego korbowodu
a więc gdzie ten zegar podłączyć? Zamiast korka od zlewu czy gdzie? To jest najważniejsze pytanie tego wątku. Rozbierając dwa silniki zauważyłem, że oba brały na czopach panewki tylnego korbowodu
Ostatnio zmieniony wt, 26 cze 2018, 13:58 przez piorun00, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
miron pisze:Najważniejsze w tym wszystkim jest jakość oleju,bo choćbyś założył sto zegarów to cie to
nie uchroni jeżeli zalejesz silnik byle czym. Podsumowując,wystarczy jeden czujnik i dobry olej.
Olej radzę kupować w poważnych hurtowniach typu inter cars ,inter motors,bo tu jest mniejsze
prawdopodobieństwo podróbek niż oleju zakupionego na jakichś giełdach,bazarach ,czy od nieznanych
sprzedawców z internetu.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
a więc gdzie ten zegar podłączyć? Zamiast korka od zlewu czy gdzie? To jest najważniejsze pytanie tego wątku. Rozbierając dwa silniki zauważyłem, że oba brały na czopach panewki tylnego korbowodu
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Zamiast korka zlewu nie ma sensu, na upartego gdzieś w magistralę trzeba by się wpiąć. Musisz przepatrzeć za jakimś kanałem co technologicznie jest zaślepiony srubo-korkiem na zewnątrz silnika - jeśli taki jest. W starych maruderach poziom oleju jest najważniejszy bo te silniki mają znikomą ilość oleju. Ubędzie deczko a to już będzie pöł stanu.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Nie, pierwsze słyszę, co to?, skąd to? :ej motula, lej Ipone, lej Liqui, to są sprawdzone marki.piorun00 pisze:Olej to XADO 10W40 4T miał ktoś z tym styczność?
Zegar podłącza się do korka zaślepiającego magistralę - gdzieś na karterach na poziomie oleju powinna byś śruba służąca teoretycznie do niczego - tam sie wepnij.
Smarowanie łańcucha: Dobrze umyć, następnie nasmarować smarem w sprayu do łańcuchów o-ringowych (bo taki mam nadzieję posiadasz) - psikamy po wewnętrznej stronie łańcucha (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę, bo nie pamiętam) tak, aby cały był raz "przeleciany". Niestety w Marudzie albo przetaczasz co kawałek, albo wrzucasz moto na klocek.
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Xado to ruski specyfik, technologicznie wysoka pólka. Robią smarowidla do wszystkiego.osama pisze:Nie, pierwsze słyszę, co to?, skąd to? :ej motula, lej Ipone, lej Liqui, to są sprawdzone marki.piorun00 pisze:Olej to XADO 10W40 4T miał ktoś z tym styczność?
Zegar podłącza się do korka zaślepiającego magistralę - gdzieś na karterach na poziomie oleju powinna byś śruba służąca teoretycznie do niczego - tam sie wepnij.
Smarowanie łańcucha: Dobrze umyć, następnie nasmarować smarem w sprayu do łańcuchów o-ringowych (bo taki mam nadzieję posiadasz) - psikamy po wewnętrznej stronie łańcucha (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę, bo nie pamiętam) tak, aby cały był raz "przeleciany". Niestety w Marudzie albo przetaczasz co kawałek, albo wrzucasz moto na klocek.
Revitalizanty itp. Jeśli ktoś wierzy w takie rzeczy.. cenowo tez nie najgorzej zależy kto jaki dostęp ma.
A zegar temp. oleju może uchronić przed przegrzaniem motocykla?Jakby mieć taki wgląd jak na zegar ciśnienia to może świadomie mógłbym chronić go przed przegrzaniem
-
- Podpatrywacz
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz, 17 cze 2018, 21:07
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
marian07 pisze:Zamiast korka zlewu nie ma sensu, na upartego gdzieś w magistralę trzeba by się wpiąć. Musisz przepatrzeć za jakimś kanałem co technologicznie jest zaślepiony srubo-korkiem na zewnątrz silnika - jeśli taki jest. W starych maruderach poziom oleju jest najważniejszy bo te silniki mają znikomą ilość oleju. Ubędzie deczko a to już będzie pöł stanu.
Jeździć na max stanie oleju i tego pilnować to może być rozwiązanie. Ale czy jak będzie za dużo to tez dobrze?
Wchodzi 3,3l na max stanie,
Re: Chcę założyć zegary skalujące ciśnienie oleju VZ800 MARA
Wydaje mi się że tego oleju jest znacznie mniej, nie mam dostępu do manuala - ale raczej na pewno. Lać totalnie ponad stan chyba nie ma sensu, ale nie zawadzi sprawdzać często i trzymać górną granicę. 3,3 l to może w nowszej wersji z silnikiem violetty. Sprawdź dokładnie w manualu do starego vz bo pewności nie mam.