gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w komorze

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
filip763

gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w komorze

Post autor: filip763 »

Witam!
Pojawił się pierwszy problem z moją suczą- gaźnik(tak mi sie przynajmniej wydaje).
Kupiłem dzikusa, wróciłem na kołach 120km, jechał chwilami dziwnie, ale sprzedający mnie ostrzegł, żebym sobie przejrzał gaźnik, zalecał regulacje itd... pewnie gdyby jeździł jak jak za pierwszym razem, wcale bym do niego nie zajrzał, problem w tym, że praktycznie przestał jeździć..
Pewnego dnia po odpaleniu, z wężyków przelewu gaźnika zaczeła lać sie benzyna(dobrze, że w porę zauważyłem , bo zdążyłem wybiec garażu i zgasić papierosa;P). Co się okazało- zbyt ciężki pływak z dziurą osiadł sobie na dnie komory(fot1- pływak, który miałem zamontowany). Szukając rozwiązania, a nie jest to łatwe, bo na całym polskim internecie pływaka nie znalazłem, zakupiłem coś podobnego- simson s51(9zł);P. Trochę po podginałem, trochę pozaginałem, coś uciąłem, no i odpala, nie przelewa, ale nadal trzepie w tłumik do tego stopnia, ze po załozeniu nowego wydechu, zrobieniu na nim ok 10km i jakas godzina pracy w garażu, zrobił sie żółty.
Dysza mieszanki próbowałem regulować już w każdą pozycję i to nic nie daje..
Wie ktoś jaki powinien byc pozom paliwa w komorze pływaka?-może to jest moim problemem?
Obecnie:
-duży problem z odpaleniem na zimnym, do tego stopnia, że podłączam go na kablach bo aku nie ma już siły kręcić;
-jak już odpalę, do przodu ciagnie pieknie, po odjęciu gazu strzela w tłumik, na krzyżówce przy dedukcji potrafi wykorzystac moment i zgasnąć;
-po zakupie motocykla, zakupiłem głośny tłumik, myślałem, ze może to jest przyczyną(szukając rozwiązania na forum i takie opinie znalazłem), ale powrót do cichego, oryginalnego tłumika sprawy nie rozwiazał.

Burza mózgów mile widziana..;)
Pozdrawiam,
Filip.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: chicken19 »

Na drugim zdjęciu dołu gaźnika w tej dziurze nie powinno być jeszcze jednej dyszy czasem?
filip763

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: filip763 »

Nie mam pojęcia;-) między innymi po to ten temat;-) przyjmę wszystkie sugestie i podpowiedzi.
marian07

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: marian07 »

Podpinam fotki: poziomu i widoku na bebechy.
Tyle że poziom paliwa można ustawić tylko na fabrycznym pływaku, żaden inny niestety nie ma sensu, a nawet będzie to ze szkodą dla silnikai!!!
W otworze powinna być dysza wolnych obrotów, zobacz dokładnie może jednak jest – ona chyba nie wystaje jak główna.
Reasumując to najlepiej byłoby skombinować pływak, ostatecznie reanimować stary z możliwie najmniejsza ilością dołożonej cyny. No i jeśli dyszy nie ma to uzupełnić i próbować dopiero zestrajać.
Dasz radę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Eddy70
The Real One
The Real One
Posty: 399
Rejestracja: pt, 18 mar 2016, 20:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Tuchola
Otrzymane Polubienia: 2

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: Eddy70 »

Może to coś pomoże ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LS 650 Savage - odjechał
H...a Deauville - czas na wygodę
filip763

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: filip763 »

filip763 pisze:Nie mam pojęcia;-) między innymi po to ten temat;-) przyjmę wszystkie sugestie i podpowiedzi.
a czy ten mój polutowany jest oryginalny? na zdrowy chłopski rozum ktoś też coś kombinował, skoro lutował "łapki" i na środku pływaka.. skoro na pływaku z simsona odpala ii nie zalewa, to raczej go zostawię, a pokombinuje z wszystkimi dyszami, tzn. kupie zestaw naprawczy i wszystkie wymienię... a i tu nasuwa się pytanie odnosnie wszystkich dysz, poza dyszą wolnych obrotów, jak powinny byc ustawione, ma ktoś serwisówkę w pdf? szukałem na internetach i z pobraniem lipa, w jakiś link jak wszedłem to wyskoczyła mi wielka owłosiona picz z małym kutim ze stulejka... ble... a 150zł nie chce wydawać, bo nie po to kupiłem moto za 4500zł, żeby na wstepie ponosic koszta wartości p"połowy"grata, stąd kombinacja z pływakiem za 9zł..;)
filip763

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: filip763 »

ostatni post miał być odpowiedzia do marian07, a nie do mnie samego..;)(uczę się cały czas:p)
marian07

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: marian07 »

Kombinować można, ale w końcu i tak dojdzie do założenia oryginalnego pływaka – po iluś tam godzinach nerwów w garażu (znam te uczucia, kiedyś nawet coś stłukłem jak pierdyknięty na podłogę wkrętak się odbił).
Że nie zalewa to dowód że poziom na pewno nie jest za wysoki, ale na 99,9 % nie jest dobry tylko za niski, a to znowu też źle – za ubogo to przegrzewanie się kolanka, zawór wydechowy też nie ma lekko, głowica to newralgiczna część savage i szkoda by było. Jedyna droga żeby ustawić poziom na tym pływaku to dorobić kruciec przy spuście komory pływakowej, założyć wężyk przezroczysty, wygiąć w górę i ustawiać blaszkę. Ale znowu trzeba by mieć dane jaki powinien być poziom „na wężyku”. Tego chyba nie ma w manualach.
Ta dysza od wolnych jest? Jeśli nie ma to zobacz czy gwint pod nią nie jest skopany, może dla tego nie została włożona. I czy membrana jest cała zobacz koniecznie.
Moim zdaniem może rozważ takie rozwiązanie:
Na allegro wisi gaźnik bez membrany – poza tym niby dobry. Chyba za 299. Zaproponuj 200, albo coś zbij (gościu daje gwarancje rozruchową). Umów się na ewentualny zwrot. Od razu zobacz czy pływak OK., czy wszystkie dysze są i gwinty nie skopane. Jeśli tak, to masz wszystkie części i zapasy – nie nówki ale za to „w ręku”. Czyścisz wszystko, kompletujesz, ustawiasz z manualem dysze, iglice, poziomy; zakładasz i cieszysz się z jazdy. Bez jakiegoś niefarta obejdzie się na jednym wydatku.
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: chicken19 »

Filip a może warto zadzwonić do ASO Suzuki i zapytać ile taki pływak kosztuje?Może nie będzie aż tak bardzo drogi.No i fakt nie odpowiedziałeś nam czy jest tam ta dysza czy nie ma.Najpierw zadzwoń za nowym pływakiem i zobacz czy dysza jest na swoim miejscu.Potem pchaj się w zakup nowych dysz.Moim zdaniem dysze to zbyt szybko.
marian07

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: marian07 »

Rzecz oczywista. Dysze zadziałają optymalnie przy prawidłowym poziomie, bez niego nawet Kaszpirowski nie da rady :P
filip763

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: filip763 »

Witam Panowie!
Po wielu próbach w prawo-w lewo, poddaje się i oddam dzikusa do mechanika-za krótki na to jestem..;P
Miałem nadzieję, ze to jakaś pierdoła i z wasza pomocą sobie poradzę, ale niestety.
Membrana cała, dysza jest, poziom paliwa jest "mniej więcej' taki jak być powinien(badałem przez podłączenie wężyka do korka spustowego, a fizyka nie kłamie, czyli w wężyku powinien być ten pozom, co w komorze).
Poddaję się. Jak mechanik napraw, to podzielę się informacją "co było".
Dzięki za pomoc!;)
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w kom

Post autor: chicken19 »

Czekamy z niecierpliwością :spoko:
Sello
Podpatrywacz
Posty: 4
Rejestracja: pt, 2 sie 2019, 23:39
Województwo: wielkopolskie

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w komorze

Post autor: Sello »

WItam
Trochę odgrzany kotlet, ale nie chcę zaśmiecać nowym wątkiem.
Akurat jestem po czyszczeniu całego gaźnika, więc miałem go rozebranego w drobny mak.
Trochę uzupełniających informacji dotyczących ustawienia pływaka, dysz i mocy 27/31 KM
( jeśli to już gdzieś jest na forum to proszę usunąć, ale ja nie znalazłem)
Tabela przedstawia kilka wersji gaźników do LS'a na rynek USA.
Wydaje mi się że niezdławione europejskie wersje (31 KM) to ten pierwszy typ z dyszą główną 150, pilotem 47,5 i pilotem powietrza 67,5
I tu ciekawostka, mam wersję LS'a 27 KM i ... dysze są inne niż w tej serwisówce.
Mianowicie główna: 130, pilot 47,5 i pilot powietrza 70.
Ciekawe czy sama wymiana dysz wystarczy aby odzyskać stracone 4 KM ...?
Chyba tak.
Ponieważ nie spotkałem się nigdzie w częściach zamiennych które do tej pory przeglądałem w necie (zaworów, wałka, cylindra czy tłoka) kilku wersji tych części.
Prawdopodobnie zdławiony jest tylko gaźnik.
I jeszcze o pływaku. Wymiar A to prawidłowa odległość pomiędzy pływakiem a obudową gaźnika przy zamkniętym zaworku przepływu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"W dniu, w którym zabijesz w sobie dziecko, zaczyna się starość"
LS 650 Savage '93
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5661
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 169
Otrzymane Polubienia: 17
Kontakt:

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w komorze

Post autor: Dany »

:spoko:
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
a-w

Re: gaźnik/pływak mikuni w LS650 savage, poziom paliwa w komorze

Post autor: a-w »

Witam, na korpusie gaźnika jest wybity nr jego wersji ( jest ich przynajmniej kilka rodzajów w zależności od rocznika i kraju, ja mam 24C7 a moto z Holandii ). Podaję link do forum z USA, gdzie uzyskasz wszystkie informacje http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl
ODPOWIEDZ