Czoła chylę ...
Panowie, szczęśliwi bardziej lub mniej posiadacze i użytkownicy "Parowozu", pytanie mam do speców od VL-1500. Pytanie związane z tematem mojego posta, co oczywiste - wymieniał ktoś z Was olej w lagach? Ile tego oleju trzeba zalać do lagi, jaki to olej, etc.? Generalnie interesuje mnie wszystko co z taką operacją jest związane i za każdą informację wdzięczny już jestem, a chłonąć takowe będę niczym gąbka ...
Rzecz w tym, że moja maszyna nawet na pomniejszych nierównościach strasznie dobija, wali niczym młotem i odbija się od każdej fałdki na drodze jak ping-pong ...
Jeździć się daje ... ale co to za jazda? Czas się wziąć do roboty ale żeby się do niej wziąć, trzeba wiedzieć co i jak zrobić, jakie materiały, narzędzia, itp. przygotować, no i czy w ogóle mając jako takie pojęcie o mechanice temat ogarnę ...
Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc.
VL-1500 lagi i wszystko o nich
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich
Rozwiązaniem takie zachowania jest zakładając że olej masz i sprężyny nie są zjechane albo wymiana na sprężyny progresywne (część miękka zachowa komfort jazdy a część twarda zapewni brak dobicia na dużych dziurach), albo jeżeli chcesz go usztywnić w pełnym zakresie wymiana oleju na gęstszy.
Ale jeżeli dobija na byle dziurce i nie ważysz ponad 200kg to raczej nie masz oleju lub sprężyny zjechane, nie pocą się lagi?
Do grubasa standardowo wchodzi 10 po 439ml
Strona 244 https://www.manualslib.com/manual/10005 ... 244#manual
Ale jeżeli dobija na byle dziurce i nie ważysz ponad 200kg to raczej nie masz oleju lub sprężyny zjechane, nie pocą się lagi?
Do grubasa standardowo wchodzi 10 po 439ml
Strona 244 https://www.manualslib.com/manual/10005 ... 244#manual
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich
Dasz radę samemu to ogarnąć , sam podpatrzyłem na yutubie jak wymieniają olej i uszczelniacze tylko na innych sprzętach .Satysfakcja ogromna jak się samemu coś zrobi . A jaki i ile oleju to już koleka wyżej napisał
Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich
Dzięki Panowie ... - adaho800 za podtrzymanie mnie na duchu, sky02 za fachowe podejście do tematu.
Tak przy okazji, odpowiadając na pytania i sugestie sky02 - lagi się nie pocą; ważę 85kg ... a moto kompletnie, total ubrane w zależności od wypełnienia sakw i kufrów pewnie ze 400; moja Wilma - Plecaczek - Żona pewnie koło 70kg ... ale Intruz dobija nawet tylko ze mną, i ledwo wypełnioną jedną sakwą boczną ... jako rzekłeś na byle dziurce ... Maszyna ma przejechane niecałe 35 tyś. kilometrów. Jest z pochodzenia Kanadyjczykiem ..., a tam się z racji klimatu, jeździ tak samo sezonowo jak i u nas, a może i mniej. Jako Kanadyjczyk geneza jego europejska stąd też licznik w kilometrach (Vive la France ...). Co prawda nie widziałem jak w realu sprężyny wyglądają, ale przy takim stanie licznika, a i samego motocykla (wysoce zadbany był) trochę mi się nie chce wierzyć, żeby sprężyny były zjechane ...
Przy okazji pytanie - gdyby jednak i gdybym chciał te progresywne kupić, to gdzie takowych szukać - może masz jakieś namiary?
Pytanie numer dwa - co to znaczy część miękka i co część twarda ...? - masz na myśli te sprężyny nr 2 i nr 4 z wycinka serwisuwki, którą mi podesłałeś, za co niniejszym, tak przy okazji, dzięki składam ...
PZDR
Tak przy okazji, odpowiadając na pytania i sugestie sky02 - lagi się nie pocą; ważę 85kg ... a moto kompletnie, total ubrane w zależności od wypełnienia sakw i kufrów pewnie ze 400; moja Wilma - Plecaczek - Żona pewnie koło 70kg ... ale Intruz dobija nawet tylko ze mną, i ledwo wypełnioną jedną sakwą boczną ... jako rzekłeś na byle dziurce ... Maszyna ma przejechane niecałe 35 tyś. kilometrów. Jest z pochodzenia Kanadyjczykiem ..., a tam się z racji klimatu, jeździ tak samo sezonowo jak i u nas, a może i mniej. Jako Kanadyjczyk geneza jego europejska stąd też licznik w kilometrach (Vive la France ...). Co prawda nie widziałem jak w realu sprężyny wyglądają, ale przy takim stanie licznika, a i samego motocykla (wysoce zadbany był) trochę mi się nie chce wierzyć, żeby sprężyny były zjechane ...
Przy okazji pytanie - gdyby jednak i gdybym chciał te progresywne kupić, to gdzie takowych szukać - może masz jakieś namiary?
Pytanie numer dwa - co to znaczy część miękka i co część twarda ...? - masz na myśli te sprężyny nr 2 i nr 4 z wycinka serwisuwki, którą mi podesłałeś, za co niniejszym, tak przy okazji, dzięki składam ...
PZDR
Senior_K
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich
https://www.progressivesuspension.com/a ... -kit_3.jpg Chodzi mi o główne sprężyny w lagach, progresywna nie ma jednolitej twardości.
Po mojemu jednak problemem nie są sprężyny tylko brak albo za mało oleju. Nie mam VL1500 tylko VL800 ale nie wierze w to że jest drastycznie inaczej zestrojone zawieszenie. Przód lekko nurkuje przy hamowaniu ale nie dobija na drogach a jeździłem i po dziurach i szutrze. Dobijał mi tylko tył na fabrycznym ustawieniu przy jeździe we dwójkę ale przestawienie o jeden skok w stronę twardego załatwił sprawę. Waga podobna jak u ciebie czyli jak na amerykańskie standardy extra slim . Nie wczytywałem się w intrukcje ale podejrzewam że da radę wylać olej bez rozbierania uszczelnień. Zobacz ile tego tam masz, sama wymiana też nie zaszkodzi.
Po mojemu jednak problemem nie są sprężyny tylko brak albo za mało oleju. Nie mam VL1500 tylko VL800 ale nie wierze w to że jest drastycznie inaczej zestrojone zawieszenie. Przód lekko nurkuje przy hamowaniu ale nie dobija na drogach a jeździłem i po dziurach i szutrze. Dobijał mi tylko tył na fabrycznym ustawieniu przy jeździe we dwójkę ale przestawienie o jeden skok w stronę twardego załatwił sprawę. Waga podobna jak u ciebie czyli jak na amerykańskie standardy extra slim . Nie wczytywałem się w intrukcje ale podejrzewam że da radę wylać olej bez rozbierania uszczelnień. Zobacz ile tego tam masz, sama wymiana też nie zaszkodzi.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Re: VL-1500 lagi i wszystko o nich
Dzięki sky02.
Z zawieszeniem tylnym nie mam problemu. Zachowuje się OK niezależnie od tego, czy jadę sam, czy we dwoje i dodatkowo z bagażem. Volusię też mam, a właściwie można rzec miałem, bo ona teraz bardziej syna ..., nie mniej jednak, dobrze wiedzieć, że takową maszynę posiadasz - będzie/jest kogo pytać o problemy tego motocykla. Skoro już przy temacie jestem, to ta moja VL800 ma taką przypadłość, że jak się nagrzeje, tak po przejechaniu minimum 50km, zdarza jej się gubić obroty - nierówno pracuje. Czasem do tego stopnia, że gaśnie. Masz jakiś koncept ...? Z góry dzięki.
Z zawieszeniem tylnym nie mam problemu. Zachowuje się OK niezależnie od tego, czy jadę sam, czy we dwoje i dodatkowo z bagażem. Volusię też mam, a właściwie można rzec miałem, bo ona teraz bardziej syna ..., nie mniej jednak, dobrze wiedzieć, że takową maszynę posiadasz - będzie/jest kogo pytać o problemy tego motocykla. Skoro już przy temacie jestem, to ta moja VL800 ma taką przypadłość, że jak się nagrzeje, tak po przejechaniu minimum 50km, zdarza jej się gubić obroty - nierówno pracuje. Czasem do tego stopnia, że gaśnie. Masz jakiś koncept ...? Z góry dzięki.
Senior_K