Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
-
- BS Admin
- Posty: 5661
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 167
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Zawsze przy takich zmianach należy sprawdzić skład mieszanki.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
-
- BS Admin
- Posty: 5661
- Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Legionowo
- Polubił posty: 167
- Otrzymane Polubienia: 17
- Kontakt:
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Zanim zaczniesz się zagrzebywać w mechanikę i synchronizację proponuję podjechać do stacji kontroli pojazdów i sprawdzić skład spalin.
To pozwoli na wstępie określić czy trzeba działać bardziej radykalnie.
Polecam również zadzwonić do Edzia i pogadać o tym, on ma bardzo dużą wiedzę o tym co trzeba zrobić po jego modyfikacjach.
To pozwoli na wstępie określić czy trzeba działać bardziej radykalnie.
Polecam również zadzwonić do Edzia i pogadać o tym, on ma bardzo dużą wiedzę o tym co trzeba zrobić po jego modyfikacjach.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Zależy co ci zrobił dokładnie. Filtr powietrza masz nie zmieniony wiec jeśli nie wypruł wszystkiego i nie wsadził jakieś dużej średnicy to sama korekta dawki na jałowych może wystarczy. To prosta sprawa do zrobienia na ucho. Jak znacznie większy przelot zrobił to może i iglica. Dysze raczej stawiałbym ze okej.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Dysza, iglica ???sky02 pisze: ↑sob, 8 maja 2021, 19:52 Zależy co ci zrobił dokładnie. Filtr powietrza masz nie zmieniony wiec jeśli nie wypruł wszystkiego i nie wsadził jakieś dużej średnicy to sama korekta dawki na jałowych może wystarczy. To prosta sprawa do zrobienia na ucho. Jak znacznie większy przelot zrobił to może i iglica. Dysze raczej stawiałbym ze okej.
U mnie jest wtrysk
Udhast wywalil katalizatory ale zostawił puszke pod silnikiem
W kominach zrobił przelot Tak to wygląda
Nie ma strzałów z wydechu. Co do db to jest niewiele glośniej niz oryginał, ale dużo glebiej, basowo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Myślałem ze gaźnik. Jak wtrysk to nic nie zrobisz bez dodatkowych modułów. Masz wersje USA bez lambdy czy Europejska z lambda? Jak z sonda to myśle ze może sobie dać radę. Wlot powietrza ten sam, kolektory wydechowe te same.
Jak nie to pewnie trochę zubożyłeś mieszankę jak nie strzela i pracuje równo i nie zbiera się gorzej przy przyspieszaniu (to trudno wyczuć bo jak wydech głośniejszy i fajnie brzmi to się ochoczo odwija i się zawsze wydaje ze jest mocniejszy) to za wiele Nm nie straciłeś
Jak nie to pewnie trochę zubożyłeś mieszankę jak nie strzela i pracuje równo i nie zbiera się gorzej przy przyspieszaniu (to trudno wyczuć bo jak wydech głośniejszy i fajnie brzmi to się ochoczo odwija i się zawsze wydaje ze jest mocniejszy) to za wiele Nm nie straciłeś
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Wersja USA bez sondy
Nie widze zadnej roznicy w pracy silnika
Myslalem ze po jakims czasie wykrece swiece i obczaje po ich kolorze czy jest ok
Mamy tu miejscowego magika, ktory twierdzi że ma gotowe mapy pod rozne rodzaje wydechu, ale jakoś mnie to nie przekonuje.
Nie widze zadnej roznicy w pracy silnika
Myslalem ze po jakims czasie wykrece swiece i obczaje po ich kolorze czy jest ok
Mamy tu miejscowego magika, ktory twierdzi że ma gotowe mapy pod rozne rodzaje wydechu, ale jakoś mnie to nie przekonuje.
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Jak dla mnie to nic nie zrobisz za bardzo.
Opcje są takie:
-ekonomicznie kupić moduł Cobra 2000 - około 300USD chyba ze trafisz w PL za kilka stówek z rozbitka i stroić samemu tak jakbyś stroił gaźnik.
Ewentualnie może na wsadzonej lambdzie szerokopasmowej od tylu w wydech bo raczej wspawywac gniazda nie będziesz skoro nie masz ale to mało dokładne.
-Pośrednio czyli jak wyżej zakup tylko oddać do warsztatu z hamowania który wystroju jak gaźnik za pewnie kilka stówek.
-profesjonalnie kupić Power Comander za 2000PLN ( lub jak wyżej polować na rozbitka) i kolejne pewnie 2000 PLN za zrobienie mapy na hamowni w jakimś dobrym tuningowych warsztacie. Bo za pare stówek to wgrywają zazwyczaj takie mapy z netu które może i jako taka pasują ale raczej znajdziesz je do Gixera z wydechem Akrapa niż do armatury z jakoś tam rozdłubanym wydechem.
Ja w Krakowie jak dzwoniłem po kilku warsztatach to 3 opcji nie znalazłem do C50, druga znalazłem, a finalnie zrobiłem wariant pierwszy czyli samemu.
Optymalnie było by wahać się w granicy 13-14 ale jak nie strzela po przegazowaniu i zamknięciu gazu, pracujne normalnie to myślę, że jest jeszcze w zdrowych dla silnika zakresach w okolicy tych 14,7. I chyba gra nie warta świeczki.
Opcje są takie:
-ekonomicznie kupić moduł Cobra 2000 - około 300USD chyba ze trafisz w PL za kilka stówek z rozbitka i stroić samemu tak jakbyś stroił gaźnik.
Ewentualnie może na wsadzonej lambdzie szerokopasmowej od tylu w wydech bo raczej wspawywac gniazda nie będziesz skoro nie masz ale to mało dokładne.
-Pośrednio czyli jak wyżej zakup tylko oddać do warsztatu z hamowania który wystroju jak gaźnik za pewnie kilka stówek.
-profesjonalnie kupić Power Comander za 2000PLN ( lub jak wyżej polować na rozbitka) i kolejne pewnie 2000 PLN za zrobienie mapy na hamowni w jakimś dobrym tuningowych warsztacie. Bo za pare stówek to wgrywają zazwyczaj takie mapy z netu które może i jako taka pasują ale raczej znajdziesz je do Gixera z wydechem Akrapa niż do armatury z jakoś tam rozdłubanym wydechem.
Ja w Krakowie jak dzwoniłem po kilku warsztatach to 3 opcji nie znalazłem do C50, druga znalazłem, a finalnie zrobiłem wariant pierwszy czyli samemu.
Nie wiem czy na stacjach podają lambdę, może na nowszych maszynach tak. Sam skład nic nie da. Na ubogiej mieszance wszystko będzie w normie bo żeby tlenki azotu przekroczyły to już by strzelał.
Optymalnie było by wahać się w granicy 13-14 ale jak nie strzela po przegazowaniu i zamknięciu gazu, pracujne normalnie to myślę, że jest jeszcze w zdrowych dla silnika zakresach w okolicy tych 14,7. I chyba gra nie warta świeczki.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
A co myślicie o zaślpieniu tzw ekologi ? Czyli tego zaworu w puszce z prawej strony silnika co ma dodawac powietrze w wylot chyba
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Kosmetyka, nie wpływa to na osiągi, chyba że policzysz jako odchudzenie sprzętu
Działa mniej więcej jak napisałeś, jeżeli Ci strzela wydech to może to być jedną z przyczyn i usunięcie to zniweluje. Z drugiej strony wyniki badań spalin mogą się pogorszyć. Nie pamiętam w którym momencie wpuszcza to świeże powietrze w kominy niby żeby dopalić, niby żeby rozrzedzić - tak naprawdę to po to żeby przejść normy. Chyba przy odejmowaniu gazu i efekt jest jak przy bogatej mieszance przy przyspieszaniu i ubogiej na jałowych czyli tlen w kominy i wybuchy niedopalonych resztek.
Tego się nie usuwa całkiem bez oszukania komputera, najłatwiej po prostu zaczopować wlot powietrza z filtra do układu.
Ja nie ruszałem u siebie i jest wszystko okej.
Działa mniej więcej jak napisałeś, jeżeli Ci strzela wydech to może to być jedną z przyczyn i usunięcie to zniweluje. Z drugiej strony wyniki badań spalin mogą się pogorszyć. Nie pamiętam w którym momencie wpuszcza to świeże powietrze w kominy niby żeby dopalić, niby żeby rozrzedzić - tak naprawdę to po to żeby przejść normy. Chyba przy odejmowaniu gazu i efekt jest jak przy bogatej mieszance przy przyspieszaniu i ubogiej na jałowych czyli tlen w kominy i wybuchy niedopalonych resztek.
Tego się nie usuwa całkiem bez oszukania komputera, najłatwiej po prostu zaczopować wlot powietrza z filtra do układu.
Ja nie ruszałem u siebie i jest wszystko okej.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Zrobilem ok 1000km
I profilaktyczne wykręciłem świece
Ta jaśniejsza jest od tylnego cylindra
Co myślicie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Jak dla mnie za jasna porcelana, powinna być kawa z mlekiem. Ubogo.
Ale takie "przekrojowe" badanie jest też mało informacyjne. Bo sprawdzając na świecach powinno się np żeby sprawdzić środkowy zakres. Wkręcić nowe świece w trasie na rozgrzany silnik. Trzymać np do połowy otwartą manetkę cały czas przez kilka km i zgasić silnik w trakcie jady tak by pracował tylko w danym zakresie który chcesz sprawdzić.
Tak to jak wyjdzie dobry kolor to nie wiadomo czy w całym zakresie czy tylko w jakimś jednym punkcie się zabarwiły. U ciebie jednak raczej w całym jest za ubogo bo w ogóle się nie zabarwiła.
Nie podoba mi się też "gwint" nie wiem czy coś z zakresem temp świecy nie jest do zmiany.
Ale takie "przekrojowe" badanie jest też mało informacyjne. Bo sprawdzając na świecach powinno się np żeby sprawdzić środkowy zakres. Wkręcić nowe świece w trasie na rozgrzany silnik. Trzymać np do połowy otwartą manetkę cały czas przez kilka km i zgasić silnik w trakcie jady tak by pracował tylko w danym zakresie który chcesz sprawdzić.
Tak to jak wyjdzie dobry kolor to nie wiadomo czy w całym zakresie czy tylko w jakimś jednym punkcie się zabarwiły. U ciebie jednak raczej w całym jest za ubogo bo w ogóle się nie zabarwiła.
Nie podoba mi się też "gwint" nie wiem czy coś z zakresem temp świecy nie jest do zmiany.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Tylko czy cokolwiek mogę z tym zrobić ??moze zdjecie nie oddaje dokladnie koloru ona jest jak kawa z mlekiem moze troche wiecej mleka, ale jest
Co ciekawe przed przeróbka wydechu świece wyglądały bardzo podobnie
Bardziej dziwi mnie różnica w kolorze obu świec.
Co masz na myśli pisząc o gwincie ?
Co ciekawe przed przeróbka wydechu świece wyglądały bardzo podobnie
Bardziej dziwi mnie różnica w kolorze obu świec.
Co masz na myśli pisząc o gwincie ?
-
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 354
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 4
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Fabrycznie tez mogły być „ubogie” i prawie na pewno były bo musi spełnić aktualne normy spalin. Jak popatrzysz na wykres który wrzuciłem powyżej to widać ze mieszanka najbardziej „wydajna” ma dużo wyższe zanieczyszczenia niż okolice AFR 15 na które ustawiane są silniki fabrycznie.
Nie podoba mi się ten czarny łuszczący się osad. Jak nie masz strzałów w wydech to dla silnika jest raczej zdrowo. Można by z niego pewnie więcej wycisnąć i pracowałby chłodniej/zdrowiej gdyby go podlać paliwem. Ale na wtrysku to nie takie chop siup.
Nie podoba mi się ten czarny łuszczący się osad. Jak nie masz strzałów w wydech to dla silnika jest raczej zdrowo. Można by z niego pewnie więcej wycisnąć i pracowałby chłodniej/zdrowiej gdyby go podlać paliwem. Ale na wtrysku to nie takie chop siup.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
- Głaszczący Kanapę
- Posty: 30
- Rejestracja: sob, 26 wrz 2020, 06:31
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Padew Narodowa
Re: Suzuki Boulevard C90 wydech Cobra vs fabryczny
Generalnie ma dosyć dobre osiągi.
Czasami pryknie, tak jakby wypadl mu zapłon z wolnych obrotów (to pewnie efekt ubogiej mieszanki) po za tym spoko spalanie 5 - 5.5l
Motocykl jest z Pensylwanii ma 6tys mil przebiegu
Z tego co wiem różne normy spalin byly na różne stany a wiadomo silniki wszędzie takie same, wiec chyba regulowali to mapą paliwa poprostu
Czasami pryknie, tak jakby wypadl mu zapłon z wolnych obrotów (to pewnie efekt ubogiej mieszanki) po za tym spoko spalanie 5 - 5.5l
Motocykl jest z Pensylwanii ma 6tys mil przebiegu
Z tego co wiem różne normy spalin byly na różne stany a wiadomo silniki wszędzie takie same, wiec chyba regulowali to mapą paliwa poprostu