ustawienie twardości amortyzatora tylnego w GS 500E

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 325
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

ustawienie twardości amortyzatora tylnego w GS 500E

Post autor: RaaF »

mam pytanko do użytkowników GS'a: gdzie jest "punkt orientacyjny" ustawienia twardości amortyzatora tylnego, szukałem jakieś strzałki czy wybitego punktu wskazujacego nastawę lecz nic takiego nie znalazłem, wnioskuję że jest to oś kola (bo w tym miejscu mam nastawę 4) ale mogę sie mylić
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
fredi

Post autor: fredi »

Ciężko powiedzieć bo nie rozbierałem tego ale najlepiej poprostu policzyć ząbki (wiem że kiepski dostęp i słabo widać) i już będzie wiadomo co i jak.
karus

Post autor: karus »

a czy to trzeba miec jakis kjlucz do tego czy jak to dziabnąć?
fredi

Post autor: fredi »

karus pisze:a czy to trzeba miec jakis kjlucz do tego czy jak to dziabnąć?
Klucz hakowy taki jak do skręcania łożyska w główce ramy. Jak nie masz klucza dołączonego fabrycznie to taki klucz hakowy powinien przypasować od MZ.
leliw

Post autor: leliw »

Jak w moim GSXF pokręciłem w górę liczb, to w pewnym momencie słychać było głośne stuknięcie - to sprężyna się rozprężyła - przeszedłem z maksymalnej twardości (7) na minimalną (1) - jedynka pokazywała właśnie ten punkt orientacyjny.
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

taki kluczyk powinien też pasować od niektórych modeli suzuki, a jak nie to na allegro (ew. motobazary) możesz dostać, ale nie wiem czy nie będą chcieli sprzedawać całych zestawów (ok. 50 zeta - używany), ale tak jak fredi pisał, źle widać i ciężko się dostać :(
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
Abe

Post autor: Abe »

najlepiej dokrecic do oporu i zobaczyc czy zrobiła sie z zawieszenia skała czy guma. O ile pamietam to ja chyba mam 7 stopni regulacji...
nemo491

Post autor: nemo491 »

W GS-ie tyl powinien byc fabryczni nastawiony na 4 "zabek". Jak schylisz sie pod moto , zobaczysz gdzie ten klucz powinienes zalozyc. Krecenie na max sztywnosc sprezyny jest w lewo (patrzac od strony dzwig zmian bieg) i w ta strone idzie lepiej. Jka chcesz zrobic sprezyne na komfort to krec w prawo- troche gorzej idzie zwlaszcza kluczem oryginalnym.
Jak mozez to dorob sobie taki klucz(wg wzoru z oryginalu i wygnij go tak abys mogl krcic nim pod lancuchem.
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

nemo491 pisze:Jka chcesz zrobic sprezyne na komfort to krec w prawo- troche gorzej idzie zwlaszcza kluczem oryginalnym.
Nie no ludzie! Jezeli regulacja nie jest gwintem tylko zabkami, a tak wynika z poprzednich postow, to nie mozna krecic w kierunku przesiwnym do wskazowek zegara!
Po to sa te zabki, zeby blokowaly rozprezanie sie sprezyny.
Jak zrobisz za twardo, to trzeba krecic, do momentu, az sprezyna nie zeskoczy z pozycji najtwardszej na najmieksza i wtedy odliczasz zabki.

Jezeli masz regulacje z gwintem i kontra tak jak tu
Obrazek
to luzujesz kontre i krecisz ile potrzeba i w ktora strone chcesz.
ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ