przekłamania licznika

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

dyzio

przekłamania licznika

Post autor: dyzio »

witam

mam taki problem (nie wiem czy poważny)

ma przekłamania we wskazaniach na zegarach zarówno jesli chodzi o prędkość jak i przebieg

zakładam ze liczniki mają sygnał podawany elektronicznie

więć skąd się bierze błąd (np. 80 km/h u mnie to w rzeczywistości ok 100, ale przy 100 km/h u mnie to juz 130 na realu)

skąd jest podawany sygnał z cewki ze skrzyni ???

jeśłi ktoś cos wie na ten temat to proszę o pomoc

pozdrawiam
kuchar
The Real One
The Real One
Posty: 640
Rejestracja: śr, 15 lut 2006, 20:33
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 1

Post autor: kuchar »

sygnal jest z kola predniego chyba tak jest u mnie w gs
pierwsza SUZI :) czerwona GS 500 E
a obecnie srebrna SV 650 S :D
dyzio

Post autor: dyzio »

hej

kurcze chyba nie bo nie widze nic co by wychodziło z okolic koła i piasty

a kable z zegarów ida gdzies pod zbiornik (nie wiem jeszcze gdzie bo nie mam czasu w tym pogrzebac

ale mimo wszystko dzieki moze jak zaczne grzebac to okaze sie ze masz recje
Rostwór
BS Brother
BS Brother
Posty: 2431
Rejestracja: sob, 26 lut 2005, 16:07
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dubaj

Post autor: Rostwór »

dyzio, a jakie masz moto??
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8
dyzio

Post autor: dyzio »

bandzior 600 s z 2001
studi

Post autor: studi »

sprawa nie jest prosta na jaką sie wydaje
wiadomo,że liczniki przekłamują ok 5% ale w górę /dla bezpieczenstwa/a nie jak u ciebie w dół...
i śmieszniej żeby bylo im szybciej jedziesz tym wieksze przekłamanie...

natomiast u ciebie sprawdziłbym przełożenie wtórne, czyli zębatkę zdawczą i na kole. moze jest zmienione przełożenie stąd różnica wskazania i realnej prędkości, i/lub profil opon, ekstremalnie ich średnica ....
Bachmiński

Post autor: Bachmiński »

Nie no Studi jasne , ale nie o 20% !!
dyzio

Post autor: dyzio »

witam

dzieki za reakcję więc tak opony odpada bo są standard

natomiast zębatki to się okaze bo jestem przed wymianą napędu i zamówiłem standard więc się zobaczy

ale mam jeszcze takie pytanie

teoretycznie każdy zegar po podłączeniu powinien pokazywac predkosc itd. bo może zostały zmienione, motorek miał szlif

a moze mi ktoś powiedziec czy zegary w tym roczniku bandziora miały wyswietlacz tylko przy predkosci czy na obrotomierzu tez

bo nie wiem czy sa tam oryginalne
Bachmiński

Post autor: Bachmiński »

Tylko przy prędkościomierzu.
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

jezeli masz predkosciomierz na linke z przedniego kola ( a chyba tak masz bo ja w 1200 tez tak mam chyba ze masz w miare nowe moto to moze tam masz elektronicznie )to roznica morze wynikac tylko z jakiegos majstrowania przy predkosciomierzu, sklamania przez tzw. "slima" nie wchodza w gre, bo jak by tak bylo cos nie tak z rozstawem gwintu to by kolejne zeby na sibie nie zachodzily i by sie zaraz rozsypalo wszystko. linka no ....kazdy wie jak dziala linka ;) ona przeklamania tez nie daje. wiec zostaje tylko predkosciomierz. musisz miec cos tam przestawione, ale nie rozbieralem do na czesci pierwsze wiec nie wiem co.
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
dyzio

Post autor: dyzio »

dzieki wszystkim za rady jak znajde chwilke to zaczne grzebac i moze cos znajde dam znac jak to sie skonczyło chociaz jak znam zycie to pewnie czeka mnie wizyta w motorland-zie
voti
BS Brother
BS Brother
Posty: 1147
Rejestracja: pt, 20 sty 2006, 14:23
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: voti »

Jest rozwiązanie, zrob sobie taki szpic przed motorem do pomiaru rędkości coś na wzór Mig-a 21 albo SU któregoś tam ;)

a może to była antena? ;) ale może się przydac w trasie
Czerwony potwór
kolas
Strzelający z Rury
Posty: 986
Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa-Włochy

Post autor: kolas »

ten "szpic" to jest tzw. rurka Prandtla, sluzy do pomiaru cisnienia dynamicznego oraz statycznego, na podstawie tych danych mozna okreslic predkosc, wskazania cisnienia statycznego przeklamuja troche podczas startowania i ladawania ( pojawia sie dodatkowa skladowa poprzeczna ktora zwieksza wartosc rzeczywista ).
predkosc = pierwiastek {2*( p[dyn]-p[stat] ) / gestosc }
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069

https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
Pushkin
Moderator
Moderator
Posty: 923
Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
Otrzymane Polubienia: 10

Post autor: Pushkin »

kolas pisze:ten "szpic" to jest tzw. rurka Prandtla, sluzy do pomiaru cisnienia dynamicznego oraz statycznego, na podstawie tych danych mozna okreslic predkosc, wskazania cisnienia statycznego przeklamuja troche podczas startowania i ladawania ( pojawia sie dodatkowa skladowa poprzeczna ktora zwieksza wartosc rzeczywista ).
predkosc = pierwiastek {2*( p[dyn]-p[stat] ) / gestosc }
O ja pier... Kolas - zaimponowałeś mi! :)
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
ODPOWIEDZ