przekłamania licznika
Moderator: bohas
przekłamania licznika
witam
mam taki problem (nie wiem czy poważny)
ma przekłamania we wskazaniach na zegarach zarówno jesli chodzi o prędkość jak i przebieg
zakładam ze liczniki mają sygnał podawany elektronicznie
więć skąd się bierze błąd (np. 80 km/h u mnie to w rzeczywistości ok 100, ale przy 100 km/h u mnie to juz 130 na realu)
skąd jest podawany sygnał z cewki ze skrzyni ???
jeśłi ktoś cos wie na ten temat to proszę o pomoc
pozdrawiam
mam taki problem (nie wiem czy poważny)
ma przekłamania we wskazaniach na zegarach zarówno jesli chodzi o prędkość jak i przebieg
zakładam ze liczniki mają sygnał podawany elektronicznie
więć skąd się bierze błąd (np. 80 km/h u mnie to w rzeczywistości ok 100, ale przy 100 km/h u mnie to juz 130 na realu)
skąd jest podawany sygnał z cewki ze skrzyni ???
jeśłi ktoś cos wie na ten temat to proszę o pomoc
pozdrawiam
sprawa nie jest prosta na jaką sie wydaje
wiadomo,że liczniki przekłamują ok 5% ale w górę /dla bezpieczenstwa/a nie jak u ciebie w dół...
i śmieszniej żeby bylo im szybciej jedziesz tym wieksze przekłamanie...
natomiast u ciebie sprawdziłbym przełożenie wtórne, czyli zębatkę zdawczą i na kole. moze jest zmienione przełożenie stąd różnica wskazania i realnej prędkości, i/lub profil opon, ekstremalnie ich średnica ....
wiadomo,że liczniki przekłamują ok 5% ale w górę /dla bezpieczenstwa/a nie jak u ciebie w dół...
i śmieszniej żeby bylo im szybciej jedziesz tym wieksze przekłamanie...
natomiast u ciebie sprawdziłbym przełożenie wtórne, czyli zębatkę zdawczą i na kole. moze jest zmienione przełożenie stąd różnica wskazania i realnej prędkości, i/lub profil opon, ekstremalnie ich średnica ....
witam
dzieki za reakcję więc tak opony odpada bo są standard
natomiast zębatki to się okaze bo jestem przed wymianą napędu i zamówiłem standard więc się zobaczy
ale mam jeszcze takie pytanie
teoretycznie każdy zegar po podłączeniu powinien pokazywac predkosc itd. bo może zostały zmienione, motorek miał szlif
a moze mi ktoś powiedziec czy zegary w tym roczniku bandziora miały wyswietlacz tylko przy predkosci czy na obrotomierzu tez
bo nie wiem czy sa tam oryginalne
dzieki za reakcję więc tak opony odpada bo są standard
natomiast zębatki to się okaze bo jestem przed wymianą napędu i zamówiłem standard więc się zobaczy
ale mam jeszcze takie pytanie
teoretycznie każdy zegar po podłączeniu powinien pokazywac predkosc itd. bo może zostały zmienione, motorek miał szlif
a moze mi ktoś powiedziec czy zegary w tym roczniku bandziora miały wyswietlacz tylko przy predkosci czy na obrotomierzu tez
bo nie wiem czy sa tam oryginalne
-
- Strzelający z Rury
- Posty: 986
- Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
- Województwo: -
- Lokalizacja: Warszawa-Włochy
jezeli masz predkosciomierz na linke z przedniego kola ( a chyba tak masz bo ja w 1200 tez tak mam chyba ze masz w miare nowe moto to moze tam masz elektronicznie )to roznica morze wynikac tylko z jakiegos majstrowania przy predkosciomierzu, sklamania przez tzw. "slima" nie wchodza w gre, bo jak by tak bylo cos nie tak z rozstawem gwintu to by kolejne zeby na sibie nie zachodzily i by sie zaraz rozsypalo wszystko. linka no ....kazdy wie jak dziala linka ona przeklamania tez nie daje. wiec zostaje tylko predkosciomierz. musisz miec cos tam przestawione, ale nie rozbieralem do na czesci pierwsze wiec nie wiem co.
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069
https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069
https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
-
- Strzelający z Rury
- Posty: 986
- Rejestracja: pt, 19 sie 2005, 19:42
- Województwo: -
- Lokalizacja: Warszawa-Włochy
ten "szpic" to jest tzw. rurka Prandtla, sluzy do pomiaru cisnienia dynamicznego oraz statycznego, na podstawie tych danych mozna okreslic predkosc, wskazania cisnienia statycznego przeklamuja troche podczas startowania i ladawania ( pojawia sie dodatkowa skladowa poprzeczna ktora zwieksza wartosc rzeczywista ).
predkosc = pierwiastek {2*( p[dyn]-p[stat] ) / gestosc }
predkosc = pierwiastek {2*( p[dyn]-p[stat] ) / gestosc }
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069
https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069
https://www.facebook.com/wPogoniZaNaszymiMarzeniami
-
- Moderator
- Posty: 923
- Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
- Otrzymane Polubienia: 10
O ja pier... Kolas - zaimponowałeś mi!kolas pisze:ten "szpic" to jest tzw. rurka Prandtla, sluzy do pomiaru cisnienia dynamicznego oraz statycznego, na podstawie tych danych mozna okreslic predkosc, wskazania cisnienia statycznego przeklamuja troche podczas startowania i ladawania ( pojawia sie dodatkowa skladowa poprzeczna ktora zwieksza wartosc rzeczywista ).
predkosc = pierwiastek {2*( p[dyn]-p[stat] ) / gestosc }
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241