Cześć.
Mam pytanie odnośnie ustawień gaźników i objawów. Tzn u mnie poprzedni właściciel... Szwed... Wymienił iglice na progresywne oraz tlumiki na Vince&hines oraz filtry stożki...trochę chciałem pozmieniać ustawienia gdyż zauważyłem że tył tzn wydech jest czarny a przód dosyć czysty... Jeśli chodzi o świece to przód w miarę kawa z mlekiem ale tył , świeca czarna... No i pali ok 7l... Więc próbuje obniżać iglice wymieniać mainjet ale na razie efektów z obniżeniem spalania nie widzę... Czy wracać do oryginału?
Vs1400 ustawienia gaźników...
-
wysoki_tomas
- Podpatrywacz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 19 maja 2025, 15:01
- Województwo: lubelskie
-
sky02
- Prawa Ręka Mechanika
- Posty: 361
- Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
- Otrzymane Polubienia: 8
Re: Vs1400 ustawienia gaźników...
Na stożkach będzie tyle palił. Jego się na nich bardzo trudno ustawia i trudno robi synchronizacje tak naprawdę porządnie… że po puszczeniu baku trzyma ja zarówno na wolnych obrotach jak i na gazie.
Ludzie wiozą VS po 200km do sprawdzonych mechaników. Jak masz zaplecze i się znasz to powodzenia szczególnie że już ruszyłeś. Gdybyś nie wiedział przy każdym ruszeniu gaźników z ich gniazd w tym motocyklu musisz synchronizować gaźniki bo się to rozjeżdża przy zdjęciu baku też w 80%. Dlatego każdy ruch iglicą czy dyszą i sprawdzenie co przyniósł trwa kilka godzin. Na stożkach może trochę mniej zabawy z wyciąganiem.
Jako punkt odniesienia, a ja robie VS z polecenia i swojego mam strojonego na lambdzie szerokopasmowej bo wspawałem sobie gniazda do kolektorów.
Przód jeden rozmiar dyszy głównej większy, iglica podniesiona o jeden ząbek. Tył fabrycznie. Wolne obroty przód około 2,5 tył około 2 obroty (nie pamietam dokładnie bo ustawiane do wartości z lambdy ale gdzieś w tym przedziale plus minus ćwierć obrotu). Przy dość dynamicznej jeździe w górskim terenie mam średnio spalanie 5,5 L na 100. Ale synchronizacja jest w punkt idealna. To jest na filtrze fabrycznym i na Leo Vince Silvertail z wsadami racing. Wersja motocykla już z map sensorem wiec z mniejszym spalaniem w trakcie spokojnej jazdy.
Na stożkach i markowych wydechach z db killerami wystartowałbym od:
Dysza główna przód 145 tył 155 iglice środek i od tego bym zaczął strojenie. Tył przy fabrycznej nastawie pływaka często okazuje się mieć poziom paliwa za wysoko i przelewa co daje czarne świece. Zmierz wężykiem jaki jest faktyczny poziom paliwa. Fabrycznie powinien być 9,5 mm od górnej krawędzi.
Ale tak jak pisałem przy stożkach na dobrze wystrojonych gaźnikach i dobrym synchro spodziewałbym się spalania na poziomie 6,5-7L na 100. Fabryczne dysze główne to 125 i 140 trochę tego paliwa trzeba do stożków dolać.
Ludzie wiozą VS po 200km do sprawdzonych mechaników. Jak masz zaplecze i się znasz to powodzenia szczególnie że już ruszyłeś. Gdybyś nie wiedział przy każdym ruszeniu gaźników z ich gniazd w tym motocyklu musisz synchronizować gaźniki bo się to rozjeżdża przy zdjęciu baku też w 80%. Dlatego każdy ruch iglicą czy dyszą i sprawdzenie co przyniósł trwa kilka godzin. Na stożkach może trochę mniej zabawy z wyciąganiem.
Jako punkt odniesienia, a ja robie VS z polecenia i swojego mam strojonego na lambdzie szerokopasmowej bo wspawałem sobie gniazda do kolektorów.
Przód jeden rozmiar dyszy głównej większy, iglica podniesiona o jeden ząbek. Tył fabrycznie. Wolne obroty przód około 2,5 tył około 2 obroty (nie pamietam dokładnie bo ustawiane do wartości z lambdy ale gdzieś w tym przedziale plus minus ćwierć obrotu). Przy dość dynamicznej jeździe w górskim terenie mam średnio spalanie 5,5 L na 100. Ale synchronizacja jest w punkt idealna. To jest na filtrze fabrycznym i na Leo Vince Silvertail z wsadami racing. Wersja motocykla już z map sensorem wiec z mniejszym spalaniem w trakcie spokojnej jazdy.
Na stożkach i markowych wydechach z db killerami wystartowałbym od:
Dysza główna przód 145 tył 155 iglice środek i od tego bym zaczął strojenie. Tył przy fabrycznej nastawie pływaka często okazuje się mieć poziom paliwa za wysoko i przelewa co daje czarne świece. Zmierz wężykiem jaki jest faktyczny poziom paliwa. Fabrycznie powinien być 9,5 mm od górnej krawędzi.
Ale tak jak pisałem przy stożkach na dobrze wystrojonych gaźnikach i dobrym synchro spodziewałbym się spalania na poziomie 6,5-7L na 100. Fabryczne dysze główne to 125 i 140 trochę tego paliwa trzeba do stożków dolać.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
-
harpoon
- BS Admin

- Posty: 2239
- Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Imielin
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 31
- Kontakt:
Re: Vs1400 ustawienia gaźników...
Zanim zaczniesz działać na forum, pisać posty, zadawać pytania - dopełnij formalności w postaci avatara...wysoki_tomas pisze: ↑ndz, 9 lis 2025, 20:48 Cześć.
Mam pytanie odnośnie ustawień gaźników i objawów. Tzn u mnie poprzedni właściciel... Szwed... Wymienił iglice na progresywne oraz tlumiki na Vince&hines oraz filtry stożki...trochę chciałem pozmieniać ustawienia gdyż zauważyłem że tył tzn wydech jest czarny a przód dosyć czysty... Jeśli chodzi o świece to przód w miarę kawa z mlekiem ale tył , świeca czarna... No i pali ok 7l... Więc próbuje obniżać iglice wymieniać mainjet ale na razie efektów z obniżeniem spalania nie widzę... Czy wracać do oryginału?
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
-
wysoki_tomas
- Podpatrywacz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 19 maja 2025, 15:01
- Województwo: lubelskie
Re: Vs1400 ustawienia gaźników...
Dzięki za odpowiedz... Tak Szwed wstawił 140 przód i 150 tył... Ja zmieniłem na 135 przód i 140 tył tylko ćwiczy mnie kolejna usterka... raz jest to przelew przez przedni zawór iglicowy... ( Już opanowałem , wymienione) A teraz brak paliwa w przednim jak jakby przekaźnik pompy nie dawał w czasie pracy... Oczyściłem styki i na razie jest ok... Ale próby tak jak mówisz trwają długo i cierpliwość i pogodę trzeba mieć... Piszesz aby zmierzyć poziom paliwa czyli zmniejszyć poziom paliwa w tylnym? Bo faktycznie iglica i zmniejszanie dyszy głównej nie daje efektu... chyba że pilota wymienić jeszcze... synchronizację sam robie i już to raczej ogarnąłem...
-
Necik
- BS Admin

- Posty: 2232
- Rejestracja: ndz, 4 maja 2014, 09:14
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Polubił posty: 177
- Otrzymane Polubienia: 57
Re: Vs1400 ustawienia gaźników...
Tomas wstaw avatar zgodnie z regulaminem !
Do czasu nie spełnienia regulaminowych zasad zamykam temat !!!
Do czasu nie spełnienia regulaminowych zasad zamykam temat !!!
Motoryna Pony 301
CZ 175
ETZ MZ 251
Suzuki GSX 650FA (LeoVince)
Suzuki GSX1300RA - 隼 はやぶさ (Akrapovič)
tel.: 606-744-720
0Rh+
,,Nieważne gdzie, ważne z kim"
CZ 175
ETZ MZ 251
Suzuki GSX 650FA (LeoVince)
Suzuki GSX1300RA - 隼 はやぶさ (Akrapovič)
tel.: 606-744-720
0Rh+
,,Nieważne gdzie, ważne z kim"