Vs1400 ustawienia gaźników...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
Zablokowany
wysoki_tomas
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 19 maja 2025, 15:01
Województwo: lubelskie

Vs1400 ustawienia gaźników...

Post autor: wysoki_tomas »

Cześć.
Mam pytanie odnośnie ustawień gaźników i objawów. Tzn u mnie poprzedni właściciel... Szwed... Wymienił iglice na progresywne oraz tlumiki na Vince&hines oraz filtry stożki...trochę chciałem pozmieniać ustawienia gdyż zauważyłem że tył tzn wydech jest czarny a przód dosyć czysty... Jeśli chodzi o świece to przód w miarę kawa z mlekiem ale tył , świeca czarna... No i pali ok 7l... Więc próbuje obniżać iglice wymieniać mainjet ale na razie efektów z obniżeniem spalania nie widzę... Czy wracać do oryginału?
sky02
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 361
Rejestracja: wt, 24 mar 2020, 07:15
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olszyny pod Tarnowem
Otrzymane Polubienia: 8

Re: Vs1400 ustawienia gaźników...

Post autor: sky02 »

Na stożkach będzie tyle palił. Jego się na nich bardzo trudno ustawia i trudno robi synchronizacje tak naprawdę porządnie… że po puszczeniu baku trzyma ja zarówno na wolnych obrotach jak i na gazie.
Ludzie wiozą VS po 200km do sprawdzonych mechaników. Jak masz zaplecze i się znasz to powodzenia szczególnie że już ruszyłeś. Gdybyś nie wiedział przy każdym ruszeniu gaźników z ich gniazd w tym motocyklu musisz synchronizować gaźniki bo się to rozjeżdża przy zdjęciu baku też w 80%. Dlatego każdy ruch iglicą czy dyszą i sprawdzenie co przyniósł trwa kilka godzin. Na stożkach może trochę mniej zabawy z wyciąganiem.

Jako punkt odniesienia, a ja robie VS z polecenia i swojego mam strojonego na lambdzie szerokopasmowej bo wspawałem sobie gniazda do kolektorów.

Przód jeden rozmiar dyszy głównej większy, iglica podniesiona o jeden ząbek. Tył fabrycznie. Wolne obroty przód około 2,5 tył około 2 obroty (nie pamietam dokładnie bo ustawiane do wartości z lambdy ale gdzieś w tym przedziale plus minus ćwierć obrotu). Przy dość dynamicznej jeździe w górskim terenie mam średnio spalanie 5,5 L na 100. Ale synchronizacja jest w punkt idealna. To jest na filtrze fabrycznym i na Leo Vince Silvertail z wsadami racing. Wersja motocykla już z map sensorem wiec z mniejszym spalaniem w trakcie spokojnej jazdy.

Na stożkach i markowych wydechach z db killerami wystartowałbym od:
Dysza główna przód 145 tył 155 iglice środek i od tego bym zaczął strojenie. Tył przy fabrycznej nastawie pływaka często okazuje się mieć poziom paliwa za wysoko i przelewa co daje czarne świece. Zmierz wężykiem jaki jest faktyczny poziom paliwa. Fabrycznie powinien być 9,5 mm od górnej krawędzi.

Ale tak jak pisałem przy stożkach na dobrze wystrojonych gaźnikach i dobrym synchro spodziewałbym się spalania na poziomie 6,5-7L na 100. Fabryczne dysze główne to 125 i 140 trochę tego paliwa trzeba do stożków dolać.
Boulevard C50 '06 [W nowym domu]
Intruder VS1400 '93
Boulevard S83 '07
"Ze skuterami jest jak z grubymi babami. Nie jeździ się na tym tak źle ale jakoś tak wstyd przed kolegami..."
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2239
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 5
Otrzymane Polubienia: 31
Kontakt:

Re: Vs1400 ustawienia gaźników...

Post autor: harpoon »

wysoki_tomas pisze: ndz, 9 lis 2025, 20:48 Cześć.
Mam pytanie odnośnie ustawień gaźników i objawów. Tzn u mnie poprzedni właściciel... Szwed... Wymienił iglice na progresywne oraz tlumiki na Vince&hines oraz filtry stożki...trochę chciałem pozmieniać ustawienia gdyż zauważyłem że tył tzn wydech jest czarny a przód dosyć czysty... Jeśli chodzi o świece to przód w miarę kawa z mlekiem ale tył , świeca czarna... No i pali ok 7l... Więc próbuje obniżać iglice wymieniać mainjet ale na razie efektów z obniżeniem spalania nie widzę... Czy wracać do oryginału?
Zanim zaczniesz działać na forum, pisać posty, zadawać pytania - dopełnij formalności w postaci avatara...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
wysoki_tomas
Podpatrywacz
Posty: 3
Rejestracja: pn, 19 maja 2025, 15:01
Województwo: lubelskie

Re: Vs1400 ustawienia gaźników...

Post autor: wysoki_tomas »

Dzięki za odpowiedz... Tak Szwed wstawił 140 przód i 150 tył... Ja zmieniłem na 135 przód i 140 tył tylko ćwiczy mnie kolejna usterka... raz jest to przelew przez przedni zawór iglicowy... ( Już opanowałem , wymienione) A teraz brak paliwa w przednim jak jakby przekaźnik pompy nie dawał w czasie pracy... Oczyściłem styki i na razie jest ok... Ale próby tak jak mówisz trwają długo i cierpliwość i pogodę trzeba mieć... Piszesz aby zmierzyć poziom paliwa czyli zmniejszyć poziom paliwa w tylnym? Bo faktycznie iglica i zmniejszanie dyszy głównej nie daje efektu... chyba że pilota wymienić jeszcze... synchronizację sam robie i już to raczej ogarnąłem...
Necik
BS Admin
BS Admin
Posty: 2232
Rejestracja: ndz, 4 maja 2014, 09:14
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Polubił posty: 177
Otrzymane Polubienia: 57

Re: Vs1400 ustawienia gaźników...

Post autor: Necik »

Tomas wstaw avatar zgodnie z regulaminem !
Do czasu nie spełnienia regulaminowych zasad zamykam temat !!!
Motoryna Pony 301
CZ 175
ETZ MZ 251
Suzuki GSX 650FA (LeoVince)
Suzuki GSX1300RA - 隼 はやぶさ (Akrapovič)
tel.: 606-744-720
0Rh+
,,Nieważne gdzie, ważne z kim"
Zablokowany