Jaki olej do silnika ?
Moderator: Emil
OLEJ QUAKER STATE
Witam i prosilbym bractwo o opinie na temat quaker state. dwa lata temu przywiozlem olejaka 750 i kolega z ktorum sie znam od dziecka a on z kolei robi motory cale zycie(ma warsztat motocyklowy) poradzil mi ten olej . nie jezdzilem wczesniej na innym wiec nie moge powiedziec o odczuciach zmiany na inna marke ale nie powiem ze nie jestem zadowolony.Ztego co pamietam to troszke mnie kosztowal no ale czego sie nie zrobi dla swojego kociaka. Czy ktos wie cos na temat tego oleju??? z gory wielkie dzieki.
-
- Moderator
- Posty: 923
- Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
- Otrzymane Polubienia: 10
Osobiście 3 sezony śmigałem na Mobil 1 Extra 10W40 i byłem bardzo zadowolony. W chwili zakupu GSX'a, zalany był mineralnym Castrolem. Po wizycie u byłego dealera Suzuki we Wrocku stwierdził, że Castrol nie jest jakąś rewelacją choćby z tego faktu, że obecnie nie ma swoich rafinierii (BTW nie wiem, czy to jest jakiś poważny wykładnik, bo przecież marka się sama nie obroni jak zaczną syf rozlewać). Castrola zmieniłem na minerala 20W50 Motula, bo nie było minerala Mobila. Wydaje mi sie, że jednak marka ma znaczenie, bo ja osobiście doświadczyłem niemiłego swądu palonych placków ziemniaczanych otwierając butelkę 10W40 Orlenu (choć posiadała wszystkie certyfikaty i pełna "papierowa" zgodność z Mobilem Extra 10W40). Osobiście preferuje Mobila (zarówno do lag jak i silnika) a po obecnym i przyszłym sezonie może również będę mógł się pozytywnie wypowiedzieć o Motulu (jednak mmineral to zupełnie cos innego niż półsyntetyk). Ogólnie nie zawiodłem się na Mobilu.
Pozdr.
Pozdr.
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
-
- BS Brother
- Posty: 868
- Rejestracja: pn, 30 sie 2004, 18:49
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Witam
Hehe wychodzi że morduję swoją Suzi wlewając jej od nowości pełny syntetyk i to jeszcze o wysokim stopniu temperaturowym
Pozdrawiam
Hehe wychodzi że morduję swoją Suzi wlewając jej od nowości pełny syntetyk i to jeszcze o wysokim stopniu temperaturowym
Pozdrawiam
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/
I to chyba prawda!koziu3310 pisze: Aha.. wracając jeszcze do tych olei to olej jest dobry wtedy gdy nie jest rozlewany w Polsce. Może to dziwnie zabrzmiało ale tak jest.
Nie wiem czy slyszeliscie o takim oleju jak BEL-RAY !
Mi polecil go mechanik z Niemczech i zapewnial mnie ze u nich tylko te oleje sa uwazane za najlepsze! Koszt 4L to prawoe 180zl wiec jest drogi!
Mialem tez przyjemnosc korzystac z paru prodoktow BEL-RAYA takich jak srodki do lancucha i srodki czyszczace i bylem ogromnie zadowolony!
I mysle ze brakuje w ankiecie takze olejow wolverine
Bajki to chyba ogladasz na dobranoc i jak sie nie znasz to daruj sobie takie posty :evil:fredi pisze:Możesz powiedzieć na czym opierasz swoją wypowiedź :?: :twisted: Kolejne bajki z mchu i paproci.Gixxer pisze: Pamietac nalezy ze do modeli chlodzonych powietrzem lub powietzrem-olejem nie nalezy wlewac oleji syntetycznych,najwyzej polsyntetyk.
Chcesz?To wyjasniam:silniki bez plaszcza wodnego czyli chlodzone powietrzem maja wieksze luzy tlok-cylinder gdyz pracuja w bardziej skrajnych temperaturach niz chlodzone ciecza.Poprostu bilans cieplny w silnikach chlodzonych ciecza jest lepszy.
No i ze wzgledu na tez wieksze luzy silnik moze sobie "brac" olej,zwlaszcza przy zimnym silniku.A szczegolnie wlasnie syntetyki ktore sa rzadkie.To powoduje gromadzenie sie nagaru ktory jest szkodliwy dla silnika (spalanie stukowe itd.).
Ale po co ja to tlumacze to nie wiem,przeciez z tego co widze to tu sami "fachowcy" sie wypowiadaja...
A na czym opieram swoja wypowiedz??? Juz wyjasniam: jestem doradca serwisowym u jednego z najwiekszych autoryzowanych dealerow Suzuki w Polsce.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
To ja mam pytanie odnośnie tych luzów i nagaru.
Jeżeli piszesz, że powinno się zastosować co najwyżej półsyntetyk to rozumiem, że najlepszym rozwiązaniem dla "olejaka" jest olej mineralny.
Czy tak ??
To w takim razie czy nie zwiększy to ilości nagaru nad tłokiem mimo, że mineralny jest gęstszy od półsyntetyka i mniej go przejdzie nad tłok ale za to zostawia więcej syfu ??
Chyba, że półsyntetyk to jedyne nie zamienialne rozwiązanie tzn. ani syntetyk ani mineral.
Pozdrówka.
Jeżeli piszesz, że powinno się zastosować co najwyżej półsyntetyk to rozumiem, że najlepszym rozwiązaniem dla "olejaka" jest olej mineralny.
Czy tak ??
To w takim razie czy nie zwiększy to ilości nagaru nad tłokiem mimo, że mineralny jest gęstszy od półsyntetyka i mniej go przejdzie nad tłok ale za to zostawia więcej syfu ??
Chyba, że półsyntetyk to jedyne nie zamienialne rozwiązanie tzn. ani syntetyk ani mineral.
Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Kto Ci powiedzial ze mineralny zostawia wiecej nagaru w silniku???Lechul pisze:To ja mam pytanie odnośnie tych luzów i nagaru.
Jeżeli piszesz, że powinno się zastosować co najwyżej półsyntetyk to rozumiem, że najlepszym rozwiązaniem dla "olejaka" jest olej mineralny.
Czy tak ??
To w takim razie czy nie zwiększy to ilości nagaru nad tłokiem mimo, że mineralny jest gęstszy od półsyntetyka i mniej go przejdzie nad tłok ale za to zostawia więcej syfu ??
Chyba, że półsyntetyk to jedyne nie zamienialne rozwiązanie tzn. ani syntetyk ani mineral.
Pozdrówka.
Poprostu olej mineralny bardziej uszczelnia silnik a zwlaszcza tlok w cylindrze co powoduje ze silnik nie spala oleju i nie tworzy sie nagar w komorze spalania.
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
No jeśli "mineral" daje większą czystość wewnątrz silnika (brak nagaru) to ja się wracam do szkoły po pierwsze, a po drugie pytam na jaką cholerę wymyślili pół- i fullsyntetyki i do tego wciskają je użytkownikom po cenach przebijających koszt "minerali" kilkakrotnie :roll: :roll: :roll:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
edit DAABLechul pisze:No jeśli "mineral" daje większą czystość wewnątrz silnika (brak nagaru) to ja się wracam do szkoły po pierwsze, a po drugie pytam na jaką cholerę wymyślili pół- i fullsyntetyki i do tego wciskają je użytkownikom po cenach przebijających koszt "minerali" kilkakrotnie :roll: :roll: :roll:
Napisalem ze do silnikow chlodzonych powietrzem syntetyki sie nie nadawaja a nie ze do wszystkich silnikow!
Druga sprawa to gdzie ja napisalem ze oleje mineralne daja wieksza czystosc???? Napisalem ze silnik chlodzony powietrzem zalany takim olejem mniej go spala wiec tym samym nie tworzy sie nagar w komorze spalania.I nie myl tu czystosci komory spalania z czystoscia silnika wewnatrz poza ow komora... :?
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Dobra. Pogadamy w Renegacie. Spox. Nie będziemy tu dochodzić kto czego nie napisał a kto myślał, że ktoś napisał. Zalewajmy odpowiednie płyny. Oleje, chłodziwa, "hydrole" i browarki Pozdrówka.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254