Odpowietrzanie hamulca
Odpowietrzanie hamulca
Witajcie,
Wymieniłem sobie przewód hamulcowy i teraz mam problem z tym, że klamka jest zupełnie miękka i zero hamowania. Czyli zapowietrzony układ. No to odpowietrzam:
1. wężyk na odpowietrznik, pionowo do góry, w wężyku odrobina płynu
2. pompuję hamulcem przez 15-30 sekund
3. wciskam klamkę i trzymając ją wciśniętą popuszczam odpowietrznik
4. nie puszczając klamki zakręcam odpowietrznik
5. puszczam klamkę
6. jeżeli poziom płynu w zbiorniczku jest za niski, dolewam
7. goto 2
Po kilkunastu powtórzeniach tego cyklu w wężyku już nie pojawiają się już pęcherzyki powietrza. Odkręcenie odpowietrznika powoduje tylko zwiększenie się poziomu płynu w wężyku. Klamka hamulca jest nadal miękka i nie robi się nawet minimalnie twardsza, niezależnie od czasu pompowania.
Co robię źle?
Wymieniłem sobie przewód hamulcowy i teraz mam problem z tym, że klamka jest zupełnie miękka i zero hamowania. Czyli zapowietrzony układ. No to odpowietrzam:
1. wężyk na odpowietrznik, pionowo do góry, w wężyku odrobina płynu
2. pompuję hamulcem przez 15-30 sekund
3. wciskam klamkę i trzymając ją wciśniętą popuszczam odpowietrznik
4. nie puszczając klamki zakręcam odpowietrznik
5. puszczam klamkę
6. jeżeli poziom płynu w zbiorniczku jest za niski, dolewam
7. goto 2
Po kilkunastu powtórzeniach tego cyklu w wężyku już nie pojawiają się już pęcherzyki powietrza. Odkręcenie odpowietrznika powoduje tylko zwiększenie się poziomu płynu w wężyku. Klamka hamulca jest nadal miękka i nie robi się nawet minimalnie twardsza, niezależnie od czasu pompowania.
Co robię źle?
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Szukaj wycieku !!
Zapowietrzony układ = twardniejąca klamka.
Miękka klamka = wyciek lub puchnący wężyk. Wymieniłeś na stalowy oplot ??
Zapowietrzony układ = twardniejąca klamka.
Miękka klamka = wyciek lub puchnący wężyk. Wymieniłeś na stalowy oplot ??
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Nie robisz nic źle , miałem ten sam problem.
Mimo odpowietrzania klamka była cały czas miękka.
Należy odkręcić przewód hamulcowy na dole przy zaciski żeby płyn przez niego przepłyną i szybko zakręcić .
Wtedy zacząć znowu odpowietrzanie tradycyjne .
Chodzi o to że powietrze gdzieś tam pozostaje a odpowietrznik nie wystarcza .Klamka w ogóle nie załapuje.
Przyznam się ze 1,5h męczyłem się z tym.
Pozdrawiam
Mimo odpowietrzania klamka była cały czas miękka.
Należy odkręcić przewód hamulcowy na dole przy zaciski żeby płyn przez niego przepłyną i szybko zakręcić .
Wtedy zacząć znowu odpowietrzanie tradycyjne .
Chodzi o to że powietrze gdzieś tam pozostaje a odpowietrznik nie wystarcza .Klamka w ogóle nie załapuje.
Przyznam się ze 1,5h męczyłem się z tym.
Pozdrawiam
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Jest tez inna metoda, mianowicie jezeli dysponujesz duza strzykawa, to podlaczasz sie nia pzez wezyk przy zacisku i pompujesz plyn od tamtej strony (mozesz powcisac i powyciagac plyn troszeczke - oczywiscie z umiarem). Powinno to usnac bable z ukladu. Strzykawka do nabycia w sklepach medycznych za jakies 2 zl. Doskonala inwestycja.
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Yogurt nie czytałem wszystkiego co pisali inni bo po pracy mam dość dzisiaj, ale wiem co powinieneś zrobić
napompuj troszkę klamkę, przytrzymaj i odkręć śrubę z przewodu na górze przy zbiorniczku, potem dokręć. powtórz 2x a wszystko powinno być jak po staremu
napompuj troszkę klamkę, przytrzymaj i odkręć śrubę z przewodu na górze przy zbiorniczku, potem dokręć. powtórz 2x a wszystko powinno być jak po staremu
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl