Witam!
Wymieniajac kilka czesci w ubiegla sobote, poprosilem w serwisie o wymiane oleju ze standardowego 10W40 na 10W50 lub nawet 10W60. Myslalem, ze w panujacych upalach rzadszy olej bedzie OK, a dodatkowo slyszalem wczesniej ze wymiana na 'rzadszy' poprawia dynamike moto (szybciej wkreca sie w obroty :twisted:) Ku mojemu zdziwieniu szef serwisu (jednego z lepszych serwisow Suzuki w Londynie) kategorycznie odradzil mi taka wymiane, uslyszalem ze jezeli moto 'od nowosci' jedzilo i dotarlo sie na zalecanym przez producenta 10W40 to wymiana na rzadszy w tym momencie (9.000 mil) moglaby zaszkodzic bo cytuje: 'inne tarcie, slabsza ochrona wszystkich smarowanych elementow, cos tam jeszcze o innej charakterystyce cieplnej i jej wplywie na zywotnosc elementow' itd. W rezultacie poslusznie wymienilem na Fuchs Pro-Racing 10W40.
Chcialbym uslyszec Wasze opinie na ten temat, bo wydaje mi sie ze czesc z Was wymienila oleje na rzadsze, wiec jak to ostatecznie jest?
Pozdrawiam,
Pit
Wymian standarowego oleju na 'rzadszy'
Moderator: Emil
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Witam !!
"Wygooglałem" takie cuś
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... leje.htm#4
Dość szcegółowo o olejach i różnicach między nimi.
Chociaż nie bezpośrednio ale może chociaz troche rozjasni Twoje watpliwości. Jeżeli zbyt ogólnie to sorki za OT. Pozdrawiam.
"Wygooglałem" takie cuś
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... leje.htm#4
Dość szcegółowo o olejach i różnicach między nimi.
Chociaż nie bezpośrednio ale może chociaz troche rozjasni Twoje watpliwości. Jeżeli zbyt ogólnie to sorki za OT. Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Dzieki Lechul!
Material rozwial wiele moich watpliwosci, choc przyznaje ze nadal nie do konca rozumiem dlaczego wymiana 10W/40 na 10W/60 mialaby tak negatywny wplyw na silnik, jak to przedstawil mi szef serwisu :? Jedyne co mi przychodzi do glowy to fakt ze 10W/40 na ktorym jezdze to pol-syntetyk i byc moze po prostu nie ma pol-syntetyka 10W/60? A wiadomo ze lepiej nie zmieniac oleju mineralnego lub pol-syntetyka na full-syntetyk w dotartym moto z 14tys km przebiegu...
Tak czy inaczej moj Fuchs 10W/40 w zupelnosci mnie zadowala
Pit
Material rozwial wiele moich watpliwosci, choc przyznaje ze nadal nie do konca rozumiem dlaczego wymiana 10W/40 na 10W/60 mialaby tak negatywny wplyw na silnik, jak to przedstawil mi szef serwisu :? Jedyne co mi przychodzi do glowy to fakt ze 10W/40 na ktorym jezdze to pol-syntetyk i byc moze po prostu nie ma pol-syntetyka 10W/60? A wiadomo ze lepiej nie zmieniac oleju mineralnego lub pol-syntetyka na full-syntetyk w dotartym moto z 14tys km przebiegu...
Tak czy inaczej moj Fuchs 10W/40 w zupelnosci mnie zadowala
Pit
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
ja wymienilem nieznany nalany jeszcze przez niemca (czyli pewnie 10W-40) na fullsyntetyk 10w-50 i nie widze negatywnych zmian. Sprzet mial 17tys w momencie wymiany. Nic nie cieknie, nic nie skrzypi.
Ta gorna cyfra oznacza odpornosc termiczna - tak wiec olej nie zrywa filmu przy wyzszej temperaturze. Przy takich upalach jak mamy teraz w Polsce - jak znalazl
Ta gorna cyfra oznacza odpornosc termiczna - tak wiec olej nie zrywa filmu przy wyzszej temperaturze. Przy takich upalach jak mamy teraz w Polsce - jak znalazl