Wymian standarowego oleju na 'rzadszy'

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
Pit

Wymian standarowego oleju na 'rzadszy'

Post autor: Pit »

Witam!

Wymieniajac kilka czesci w ubiegla sobote, poprosilem w serwisie o wymiane oleju ze standardowego 10W40 na 10W50 lub nawet 10W60. Myslalem, ze w panujacych upalach rzadszy olej bedzie OK, a dodatkowo slyszalem wczesniej ze wymiana na 'rzadszy' poprawia dynamike moto (szybciej wkreca sie w obroty :twisted:) Ku mojemu zdziwieniu szef serwisu (jednego z lepszych serwisow Suzuki w Londynie) kategorycznie odradzil mi taka wymiane, uslyszalem ze jezeli moto 'od nowosci' jedzilo i dotarlo sie na zalecanym przez producenta 10W40 to wymiana na rzadszy w tym momencie (9.000 mil) moglaby zaszkodzic bo cytuje: 'inne tarcie, slabsza ochrona wszystkich smarowanych elementow, cos tam jeszcze o innej charakterystyce cieplnej i jej wplywie na zywotnosc elementow' itd. W rezultacie poslusznie wymienilem na Fuchs Pro-Racing 10W40.

Chcialbym uslyszec Wasze opinie na ten temat, bo wydaje mi sie ze czesc z Was wymienila oleje na rzadsze, wiec jak to ostatecznie jest?

Pozdrawiam,
Pit
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6337
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
"Wygooglałem" takie cuś
http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... leje.htm#4

Dość szcegółowo o olejach i różnicach między nimi.
Chociaż nie bezpośrednio ale może chociaz troche rozjasni Twoje watpliwości. Jeżeli zbyt ogólnie to sorki za OT. Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Pit

Post autor: Pit »

Dzieki Lechul!

Material rozwial wiele moich watpliwosci, choc przyznaje ze nadal nie do konca rozumiem dlaczego wymiana 10W/40 na 10W/60 mialaby tak negatywny wplyw na silnik, jak to przedstawil mi szef serwisu :? Jedyne co mi przychodzi do glowy to fakt ze 10W/40 na ktorym jezdze to pol-syntetyk i byc moze po prostu nie ma pol-syntetyka 10W/60? A wiadomo ze lepiej nie zmieniac oleju mineralnego lub pol-syntetyka na full-syntetyk w dotartym moto z 14tys km przebiegu...

Tak czy inaczej moj Fuchs 10W/40 w zupelnosci mnie zadowala :wink:

Pit
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

ja wymienilem nieznany nalany jeszcze przez niemca (czyli pewnie 10W-40) na fullsyntetyk 10w-50 i nie widze negatywnych zmian. Sprzet mial 17tys w momencie wymiany. Nic nie cieknie, nic nie skrzypi.
Ta gorna cyfra oznacza odpornosc termiczna - tak wiec olej nie zrywa filmu przy wyzszej temperaturze. Przy takich upalach jak mamy teraz w Polsce - jak znalazl :)
ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ