B12 - na GSXR 750 czy 1000?
Moderator: Emil
B12 - na GSXR 750 czy 1000?
Witam,
Zwracam się z pytaniem do Kolegów z działu super sport. Na przyszły sezon przymierzam się do wymiany B12 na GSXR'a. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy 750 a 1000 w kwocie do 18-19 tyś. 750-ki są na ogół tańsze od litrów, a różnica w mocy nie jest aż tak duża. Obawiam się tylko niedoboru momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Bandzior ma maksymalny moment już od 3,4 - 4 tys obrotów. Czy ktoś z Was robił podobne przesiadki i czy moje obawy co do 750-ki są uzasadnone (?). Proszę o Wasze opinie i porady.
Pozdrawiam,
Arek
Zwracam się z pytaniem do Kolegów z działu super sport. Na przyszły sezon przymierzam się do wymiany B12 na GSXR'a. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy 750 a 1000 w kwocie do 18-19 tyś. 750-ki są na ogół tańsze od litrów, a różnica w mocy nie jest aż tak duża. Obawiam się tylko niedoboru momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów. Bandzior ma maksymalny moment już od 3,4 - 4 tys obrotów. Czy ktoś z Was robił podobne przesiadki i czy moje obawy co do 750-ki są uzasadnone (?). Proszę o Wasze opinie i porady.
Pozdrawiam,
Arek
-
- Moderator
- Posty: 4322
- Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
- Polubił posty: 5
- Otrzymane Polubienia: 14
w kwocie 18-19 to nie bardzo masz wybor, zeby kupic cos rozsadnego z czym nie bedzie problemow to trzeba 750 (nawet troche kasy moze zostanie)
rozsadne litry zaczynaja sie podobno od K3, z tego co czytalem wczesniejsze konstrukcje nie byly az tak udane, ale nie znam z autopsji
jesli chodzi o 750 to jezdzilem nawet starszymi (niz 18-19tys) i nie ma tragedii nawet na nizszych obrotach - choc jak wiadomo literki "X" i "R" lubia odwiedzac gorny zakres obrotomierza, ale te dodatkowe pare ccm daje im olbrzymia przewage wzgledem 600tek w wygladzeniu krzywej momentu, szczegolnie na dole - jest po prostu "spokoj" a nie "dziura"
jesli chodzi o litra (mojego, bo jak juz mowilem innymi modelami niz k3/k4 nie latalem) to prawdą jest ze trzeba troche wkrecic zeby sie usmiech pojawil, ale nie demonizujmy - juz przy 6krpm tysiaczka odchodzi B12 :twisted:
poza tym, najlatwiej bedzie jak sie 17tego po prostu przejedziesz jednym i drugim, tylko zanim wsiadziesz na mojego litra ostrzegam - spodoba Ci sie! wiec sie powaznie zastanow czy nie lepiej przejechac sie tylko 750 (na pewno kogos sie uda przekonac na chwilowe udostepnienie maszynki)
rozsadne litry zaczynaja sie podobno od K3, z tego co czytalem wczesniejsze konstrukcje nie byly az tak udane, ale nie znam z autopsji
jesli chodzi o 750 to jezdzilem nawet starszymi (niz 18-19tys) i nie ma tragedii nawet na nizszych obrotach - choc jak wiadomo literki "X" i "R" lubia odwiedzac gorny zakres obrotomierza, ale te dodatkowe pare ccm daje im olbrzymia przewage wzgledem 600tek w wygladzeniu krzywej momentu, szczegolnie na dole - jest po prostu "spokoj" a nie "dziura"
jesli chodzi o litra (mojego, bo jak juz mowilem innymi modelami niz k3/k4 nie latalem) to prawdą jest ze trzeba troche wkrecic zeby sie usmiech pojawil, ale nie demonizujmy - juz przy 6krpm tysiaczka odchodzi B12 :twisted:
poza tym, najlatwiej bedzie jak sie 17tego po prostu przejedziesz jednym i drugim, tylko zanim wsiadziesz na mojego litra ostrzegam - spodoba Ci sie! wiec sie powaznie zastanow czy nie lepiej przejechac sie tylko 750 (na pewno kogos sie uda przekonac na chwilowe udostepnienie maszynki)
pozdrawiam,
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Emil
. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Tak naprawde jest to wybor pomiedzy 'bardzo dobre' a 'jeszcze lepsze', wiec jezeli z braku kasy zdecydujesz sie na '750' to z pewnoscia sie nie rozczarujesz. Sam jednak zawsze wybralbym '1000' - pomijajac kwestie mocy/momentu, wydaje mi sie ze po sezonie (moze dwoch) i tak zaczalbys sie rozgladac za 'litrem' bo po prostu chcialbys 'wiecej' :twisted: A tak od razu dostaniesz gorna polke i jedyne co Ci pozostanie to szlifowac technike np. w trakcie Grandysow
Witam,
Dięki za Wasze porady i opinie. Trochę mnie Emil zmartwiłeś, myślałem o 1000 K1, bo w tej kwocie jest szansa się zmieścić, a K3 to już dużo większy wydatek. Więc może 750?
Doradźcie mi jescze gdzie szukać takich sprzętów. Zamierzałem postawić Bandziora na zime do komisu i jak się pojawi w nim jakiś rozsądny GIXER to go łyknąć z dopłatą. Czy może lepiej poszukać gdzieś poza granicami kraju?
Pozdrawiam,
Arek
Dięki za Wasze porady i opinie. Trochę mnie Emil zmartwiłeś, myślałem o 1000 K1, bo w tej kwocie jest szansa się zmieścić, a K3 to już dużo większy wydatek. Więc może 750?
Doradźcie mi jescze gdzie szukać takich sprzętów. Zamierzałem postawić Bandziora na zime do komisu i jak się pojawi w nim jakiś rozsądny GIXER to go łyknąć z dopłatą. Czy może lepiej poszukać gdzieś poza granicami kraju?
Pozdrawiam,
Arek
Nie rozumiem Emila...
2 sezony latalem 1000 K1 i nie mialem z nim najmniejszych problemow a polowe dystansu zrobil na jednym kole
Generalnie miedzy K1/K2 a K3/K4 duzych roznic nie ma,zwlaszcza w silniku i jego charakterystyki.Jest inny wyglad i lepsze hamulce ale generalnie jezdzi nimi sie tak samo.
Za to K5/K6 to juz calkowicie inny motocykl,poprostu diabel wcielony :twisted:
Takze Arek kupuj 1000-ca bez patrzenia na rocznik,patrz raczej na stan motocykla
2 sezony latalem 1000 K1 i nie mialem z nim najmniejszych problemow a polowe dystansu zrobil na jednym kole
Generalnie miedzy K1/K2 a K3/K4 duzych roznic nie ma,zwlaszcza w silniku i jego charakterystyki.Jest inny wyglad i lepsze hamulce ale generalnie jezdzi nimi sie tak samo.
Za to K5/K6 to juz calkowicie inny motocykl,poprostu diabel wcielony :twisted:
Takze Arek kupuj 1000-ca bez patrzenia na rocznik,patrz raczej na stan motocykla
-
- Strzelający z Rury
- Posty: 819
- Rejestracja: ndz, 5 cze 2005, 20:09
- Województwo: -
- Lokalizacja: Warszawa
Pytanie gdzie nie odejdzie - po miescie moze i nie, ale na prostych odkreci i nie ma bata, nie dogonisz. Nawet miedzy rocznikami modelowymi sa roznice. Ale trudno sie nie zgodzic, ze 750 daje rade az nadto... w sumie, do miasta idealny sprzecik
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
<----|========================
<----'