Dunlop Qualifier w Savage'u
Dunlop Qualifier w Savage'u
Jako, że bieżnik mojej poprzedniej tylniej opony był gładki jak lustro postanowiłem ją wymienić Znalazłem używanego Dunlopa Qualifiera, wszystkie rozmiary się zgadzały, oprócz jej wysokości.
Mianowicie opona którą kupiłem okazała się o 10 mm wyższa niż normalna tylna "Savedżowa" opona- 140/90-15. Okazało się, że opona się mieści, jednak przy większym ugięciu zawieszenia coś mi chrobotało. Po przerobieniu śrubki mocującej plastikowy chlapacz do stelaża tablicy rejestracyjnej przycieranie ustało- winowajcą była wystająca nakrętka.
Teraz przechodzę do sedna sprawy- obliczyliśmy, że przełożenie końcowego motocykla wydłużyło się o 8% w stosunku do fabrycznego (prędkościomierz pokazuje "starą" wartość, a więc zaniża), co rzeczywiście czuć, szczególnie na piątym biegu. Moc oddawana przez silnik jest o wiele lepiej wykorzystywana, silnik jadąc na najwyższym biegu nie brzmi tak "wysilenie" i nabiera obrotów bardziej godnie
Mianowicie opona którą kupiłem okazała się o 10 mm wyższa niż normalna tylna "Savedżowa" opona- 140/90-15. Okazało się, że opona się mieści, jednak przy większym ugięciu zawieszenia coś mi chrobotało. Po przerobieniu śrubki mocującej plastikowy chlapacz do stelaża tablicy rejestracyjnej przycieranie ustało- winowajcą była wystająca nakrętka.
Teraz przechodzę do sedna sprawy- obliczyliśmy, że przełożenie końcowego motocykla wydłużyło się o 8% w stosunku do fabrycznego (prędkościomierz pokazuje "starą" wartość, a więc zaniża), co rzeczywiście czuć, szczególnie na piątym biegu. Moc oddawana przez silnik jest o wiele lepiej wykorzystywana, silnik jadąc na najwyższym biegu nie brzmi tak "wysilenie" i nabiera obrotów bardziej godnie
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Tapir opona ta jest wyższa nie o 10mm a o 10% z szerokości
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
Tapir, oto mała lekcja z wymiarów opon:
140/90R15 znaczy to tyle że
szerokość opony to 140mm, wysokość to 90% szerokości, a felga 15cali
więc jeżeli masz w/w oponę to jej wysokość to 90% ze 140mm a to jest 126mm
a jeżeli wcześniej miałeś 140/80 to jej wysokość równała się 112mm
140/90R15 znaczy to tyle że
szerokość opony to 140mm, wysokość to 90% szerokości, a felga 15cali
więc jeżeli masz w/w oponę to jej wysokość to 90% ze 140mm a to jest 126mm
a jeżeli wcześniej miałeś 140/80 to jej wysokość równała się 112mm
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Re: Dunlop Qualifier w Savage'u
a czy taka opona wejdzie do dzikusa: OPONA DUNLOP QUALIFIER 150/90-15 74V
chciałbym wsadzić możliwie jak najszerszą i wyższą jeśli obroty by miały spaść trochę zachowując taką samą prędkość.
a może ktoś poleci mi jakąś?
chciałbym wsadzić możliwie jak najszerszą i wyższą jeśli obroty by miały spaść trochę zachowując taką samą prędkość.
a może ktoś poleci mi jakąś?