Przeróbka Savage'a
-
Tapir
Przeróbka Savage'a
Widząc fotki w temacie Yogurta poczułem autentyczny podziw dla jego maszyny i naszła mnie ochotka na lekkie przerobienie Savage'a
Nigdy nie instalowałem nieseryjnych części i stąd pojawia się moje ( zapewne głupie) pytanie- załóżmy że zechcę wyposażyć moją dziką świnię w jakąś totalnie wypasioną kierownicę (np. Ape hanger)- jak się ma sprawa linek gazu i sprzęgła? Oraz przewodu hydraulicznego przedniego hamulca? :shock: Różnica w odległości manetek od poszczególnych części mechanizmów znacznie się wydłuży... musiałbym dorabiać linki? Jak to w praktyce wygląda?
-
yogurt
Linki trzeba dorobić - najlepiej dłuższe o dokładnie tyle, o ile wyższa będzie kierownica (żeby uniknąć kłopotów z ich układaniem).
Z przewodem hamulcowym nie ma żadnego problemu, dorobią Ci w każdym serwisie motocyklowym, zamówisz na allegro albo w ostateczności kupisz zestaw do samodzielnego montażu (przewód w stalowym oplocie o odpowiedniej długości + końcówki zakręcane + śrubki - to wychodzi najtaniej). Przy okazji zyskujesz to, że masz od razu przewód w stalowym oplocie i motocykl zaczyna przynajmniej dobrze udawać, że hamuje
Z linkami gorzej - coraz mniej jest rzemieślników, którzy potrafią dorobić linkę; w całym Wrocławiu znalazłem jednego, który ma duży wybór pancerzy i linek (i ceny z kosmosu). Jeżeli nie znajdziesz u siebie, to są firmy, które dorobią Ci wg wzoru wysyłkowo - jak poguglasz to pojawi się parę. Dobre opinie (i nieprzyzwoicie wysokie ceny :? ) ma zakład Auto-linka z Janek, w Częstochowie jest też kilka firm.
Nie zapominaj też, że będziesz musiał dorobić dłuższe przewody idące do przełączników na kierownicy
Z przewodem hamulcowym nie ma żadnego problemu, dorobią Ci w każdym serwisie motocyklowym, zamówisz na allegro albo w ostateczności kupisz zestaw do samodzielnego montażu (przewód w stalowym oplocie o odpowiedniej długości + końcówki zakręcane + śrubki - to wychodzi najtaniej). Przy okazji zyskujesz to, że masz od razu przewód w stalowym oplocie i motocykl zaczyna przynajmniej dobrze udawać, że hamuje
Z linkami gorzej - coraz mniej jest rzemieślników, którzy potrafią dorobić linkę; w całym Wrocławiu znalazłem jednego, który ma duży wybór pancerzy i linek (i ceny z kosmosu). Jeżeli nie znajdziesz u siebie, to są firmy, które dorobią Ci wg wzoru wysyłkowo - jak poguglasz to pojawi się parę. Dobre opinie (i nieprzyzwoicie wysokie ceny :? ) ma zakład Auto-linka z Janek, w Częstochowie jest też kilka firm.
Nie zapominaj też, że będziesz musiał dorobić dłuższe przewody idące do przełączników na kierownicy
-
Tapir
-
yogurt
A pod siedzeniem pasażera nie ma czasem elementów instalacji elektrycznej?
No i kształt przetłoczki błotnika estetycznie nie bardzo nadaje się do odkrycia... Zostałyby dziury po śrubkach... Chyba trzaby dorobić inny błotnik, np z laminatu - fajna robota 
Sissy bar żeby zlikwidować, to nie tak hop siup. On jest osadzony w osłonach błotnika, które służą też jako miejsce mocowania kierunkowskazów (tudzież osłaniają przewody idące do kierunków). Żeby zlikwidować sissy bar, musiałbyś zdjąć i te osłony, więc z kierunkami trzaby coś zrobić... O, na przykład założyć takie płaskie, do przykręcania wprost do błotnika, np:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%205.pdf (część nr 160081)
Albo takie:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%206.pdf (część nr 165129)
Cen nie chcesz znać :twisted:
Sissy bar żeby zlikwidować, to nie tak hop siup. On jest osadzony w osłonach błotnika, które służą też jako miejsce mocowania kierunkowskazów (tudzież osłaniają przewody idące do kierunków). Żeby zlikwidować sissy bar, musiałbyś zdjąć i te osłony, więc z kierunkami trzaby coś zrobić... O, na przykład założyć takie płaskie, do przykręcania wprost do błotnika, np:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%205.pdf (część nr 160081)
Albo takie:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%206.pdf (część nr 165129)
Cen nie chcesz znać :twisted:
-
Tapir
-
yogurt
Płytką? To musiałaby być skrzynka, te "trzewia"
są przykręcone na wierzchu błotnika... Nie mówię, że to nie jest wykonalne, ale nie sądzę, żeby udało Ci się osiągnąć pożądany efekt.
Raczej trzaby pomyśleć o przeniesieniu modułu z radiatorem w inne miejsce (co mu może tylko pomóc, bo pod siedzeniem ma tendencje do przegrzewania się).
Poza tym ten błotnik pod spodem jest naprawdę brzydki
Zdejmij siedzenie pasażera i sam popatrz
NNie jest ładny, zaokrąglony - ma płaskie przetłoczenia, otwory, druciany uchwyt...
Raczej trzaby pomyśleć o przeniesieniu modułu z radiatorem w inne miejsce (co mu może tylko pomóc, bo pod siedzeniem ma tendencje do przegrzewania się).
Poza tym ten błotnik pod spodem jest naprawdę brzydki
-
Tapir
-
osama
- BS Brother

- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
regulator napięcia spod tylnego "siedzenia" można bez większych problemów umieścić pod siedzeniem kierowcy, z tyłu ma ono takie śmieszne wycięcie i tam pasuje idealnie między obie rury ramy, co do kablli z kierunków to można je zawsze póścić po wew. stronie dorobionego z GRUBEGO laminatu lub blachy błotnika, migacze oczywiście jak i kształt dupki to kwestia gustu. 
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-
HOSS
Znalazłem w sieci kilka fotek
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/289091
na tej stronie jest kilka przerobionych Savage.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96187/1
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/289091
na tej stronie jest kilka przerobionych Savage.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96187/1
-
Tapir
Przemyślałem sprawę- przeróbka Savage'a odpada- stałem się cholernym studento/japiszonem (chociaż jeszcze do końca mnie nie ustudencili
) i po prostu nie będę miał na to czasu. Kupno większego sprzętu w tą lub następną wiosnę jest bardziej realne, ale z tym wiąże się dość nieprzyjemna sprawa, o której gdy czas nadejdzie oczywiście nie omieszkam napisać.
-
rysio
Witam
Mam ze setkę zdjęć z przerobionymi Savage.
Ten temat zawsze mnie interesował, a Savage doskonale nadaje się do przeróbki np na pięknego małego draga z dłuuugą rurą wydechową.
Może zrobię jakąś stronkę WWW z fotkami, bo warto te cuda pokazać światu. Jak zrobię, to dam znać na forum.
Pozdrawiam,
Rysio
Mam ze setkę zdjęć z przerobionymi Savage.
Ten temat zawsze mnie interesował, a Savage doskonale nadaje się do przeróbki np na pięknego małego draga z dłuuugą rurą wydechową.
Może zrobię jakąś stronkę WWW z fotkami, bo warto te cuda pokazać światu. Jak zrobię, to dam znać na forum.
Pozdrawiam,
Rysio
-
HOSS