Przeróbka Savage'a
Przeróbka Savage'a
Widząc fotki w temacie Yogurta poczułem autentyczny podziw dla jego maszyny i naszła mnie ochotka na lekkie przerobienie Savage'a
Nigdy nie instalowałem nieseryjnych części i stąd pojawia się moje ( zapewne głupie) pytanie- załóżmy że zechcę wyposażyć moją dziką świnię w jakąś totalnie wypasioną kierownicę (np. Ape hanger)- jak się ma sprawa linek gazu i sprzęgła? Oraz przewodu hydraulicznego przedniego hamulca? :shock: Różnica w odległości manetek od poszczególnych części mechanizmów znacznie się wydłuży... musiałbym dorabiać linki? Jak to w praktyce wygląda?
Linki trzeba dorobić - najlepiej dłuższe o dokładnie tyle, o ile wyższa będzie kierownica (żeby uniknąć kłopotów z ich układaniem).
Z przewodem hamulcowym nie ma żadnego problemu, dorobią Ci w każdym serwisie motocyklowym, zamówisz na allegro albo w ostateczności kupisz zestaw do samodzielnego montażu (przewód w stalowym oplocie o odpowiedniej długości + końcówki zakręcane + śrubki - to wychodzi najtaniej). Przy okazji zyskujesz to, że masz od razu przewód w stalowym oplocie i motocykl zaczyna przynajmniej dobrze udawać, że hamuje![winking face ;)](./images/smilies/emojione/1f609.svg)
Z linkami gorzej - coraz mniej jest rzemieślników, którzy potrafią dorobić linkę; w całym Wrocławiu znalazłem jednego, który ma duży wybór pancerzy i linek (i ceny z kosmosu). Jeżeli nie znajdziesz u siebie, to są firmy, które dorobią Ci wg wzoru wysyłkowo - jak poguglasz to pojawi się parę. Dobre opinie (i nieprzyzwoicie wysokie ceny :? ) ma zakład Auto-linka z Janek, w Częstochowie jest też kilka firm.
Nie zapominaj też, że będziesz musiał dorobić dłuższe przewody idące do przełączników na kierownicy![smiling face with open mouth and smiling... :)](./images/smilies/emojione/1f604.svg)
Z przewodem hamulcowym nie ma żadnego problemu, dorobią Ci w każdym serwisie motocyklowym, zamówisz na allegro albo w ostateczności kupisz zestaw do samodzielnego montażu (przewód w stalowym oplocie o odpowiedniej długości + końcówki zakręcane + śrubki - to wychodzi najtaniej). Przy okazji zyskujesz to, że masz od razu przewód w stalowym oplocie i motocykl zaczyna przynajmniej dobrze udawać, że hamuje
Z linkami gorzej - coraz mniej jest rzemieślników, którzy potrafią dorobić linkę; w całym Wrocławiu znalazłem jednego, który ma duży wybór pancerzy i linek (i ceny z kosmosu). Jeżeli nie znajdziesz u siebie, to są firmy, które dorobią Ci wg wzoru wysyłkowo - jak poguglasz to pojawi się parę. Dobre opinie (i nieprzyzwoicie wysokie ceny :? ) ma zakład Auto-linka z Janek, w Częstochowie jest też kilka firm.
Nie zapominaj też, że będziesz musiał dorobić dłuższe przewody idące do przełączników na kierownicy
A pod siedzeniem pasażera nie ma czasem elementów instalacji elektrycznej?
No i kształt przetłoczki błotnika estetycznie nie bardzo nadaje się do odkrycia... Zostałyby dziury po śrubkach... Chyba trzaby dorobić inny błotnik, np z laminatu - fajna robota ![smiling face with open mouth :D](./images/smilies/emojione/1f603.svg)
Sissy bar żeby zlikwidować, to nie tak hop siup. On jest osadzony w osłonach błotnika, które służą też jako miejsce mocowania kierunkowskazów (tudzież osłaniają przewody idące do kierunków). Żeby zlikwidować sissy bar, musiałbyś zdjąć i te osłony, więc z kierunkami trzaby coś zrobić... O, na przykład założyć takie płaskie, do przykręcania wprost do błotnika, np:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%205.pdf (część nr 160081)
Albo takie:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%206.pdf (część nr 165129)
Cen nie chcesz znać :twisted:
Sissy bar żeby zlikwidować, to nie tak hop siup. On jest osadzony w osłonach błotnika, które służą też jako miejsce mocowania kierunkowskazów (tudzież osłaniają przewody idące do kierunków). Żeby zlikwidować sissy bar, musiałbyś zdjąć i te osłony, więc z kierunkami trzaby coś zrobić... O, na przykład założyć takie płaskie, do przykręcania wprost do błotnika, np:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%205.pdf (część nr 160081)
Albo takie:
http://www.zodiac.nl/UK/Bbook2005/Chapt ... 04%206.pdf (część nr 165129)
Cen nie chcesz znać :twisted:
Płytką? To musiałaby być skrzynka, te "trzewia"
są przykręcone na wierzchu błotnika... Nie mówię, że to nie jest wykonalne, ale nie sądzę, żeby udało Ci się osiągnąć pożądany efekt.
Raczej trzaby pomyśleć o przeniesieniu modułu z radiatorem w inne miejsce (co mu może tylko pomóc, bo pod siedzeniem ma tendencje do przegrzewania się).
Poza tym ten błotnik pod spodem jest naprawdę brzydki
Zdejmij siedzenie pasażera i sam popatrz
NNie jest ładny, zaokrąglony - ma płaskie przetłoczenia, otwory, druciany uchwyt...
Raczej trzaby pomyśleć o przeniesieniu modułu z radiatorem w inne miejsce (co mu może tylko pomóc, bo pod siedzeniem ma tendencje do przegrzewania się).
Poza tym ten błotnik pod spodem jest naprawdę brzydki
-
- BS Brother
- Posty: 3074
- Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Lędziny / Tychy
- Otrzymane Polubienia: 15
regulator napięcia spod tylnego "siedzenia" można bez większych problemów umieścić pod siedzeniem kierowcy, z tyłu ma ono takie śmieszne wycięcie i tam pasuje idealnie między obie rury ramy, co do kablli z kierunków to można je zawsze póścić po wew. stronie dorobionego z GRUBEGO laminatu lub blachy błotnika, migacze oczywiście jak i kształt dupki to kwestia gustu. ![smiling face with open mouth :D](./images/smilies/emojione/1f603.svg)
\m/-_-\m/
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)
Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92
Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....
501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Znalazłem w sieci kilka fotek
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/289091
na tej stronie jest kilka przerobionych Savage.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96187/1
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/289091
na tej stronie jest kilka przerobionych Savage.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/96187/1
Przemyślałem sprawę- przeróbka Savage'a odpada- stałem się cholernym studento/japiszonem (chociaż jeszcze do końca mnie nie ustudencili
) i po prostu nie będę miał na to czasu. Kupno większego sprzętu w tą lub następną wiosnę jest bardziej realne, ale z tym wiąże się dość nieprzyjemna sprawa, o której gdy czas nadejdzie oczywiście nie omieszkam napisać.
Witam
Mam ze setkę zdjęć z przerobionymi Savage.
Ten temat zawsze mnie interesował, a Savage doskonale nadaje się do przeróbki np na pięknego małego draga z dłuuugą rurą wydechową.
Może zrobię jakąś stronkę WWW z fotkami, bo warto te cuda pokazać światu. Jak zrobię, to dam znać na forum.
Pozdrawiam,
Rysio
Mam ze setkę zdjęć z przerobionymi Savage.
Ten temat zawsze mnie interesował, a Savage doskonale nadaje się do przeróbki np na pięknego małego draga z dłuuugą rurą wydechową.
Może zrobię jakąś stronkę WWW z fotkami, bo warto te cuda pokazać światu. Jak zrobię, to dam znać na forum.
Pozdrawiam,
Rysio