Siwy dym z tłumików i nowy akumulator w GSX 600f
Moderator: Emil
-
- Podpatrywacz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 9 paź 2006, 12:44
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Weiden, Bawaria, DE
- Kontakt:
Siwy dym z tłumików i nowy akumulator w GSX 600f
Siemano !
Kolejne pytanie do zorientowanych....
Ostatnio strasznie mi kopci przy rozgrzewaniu silnika siwym - jasnym dymem, później podczas jazdy jest wszystko OK, łapie obroty i prawie wogóle nie dymi....co to może ozanczać ?
Domyslam się, że moze mi spalać nadmierną ilość oleju...ale jak temu zaradzić ?
Druga sprawa to akumulator... jest tak słaby, że chwile postoi motocykl i już nie ma siły zakręcić.
Obecnie mam kwasówke warty 12v 11ah, czy to jest poprawny akumulator ? Bo mam wrażenie, że strasznie się męczy w tym motorze, jakie Wy macie akumulatory w swoich GSX-ach ? Zastanwiam się nad zakupem nowego, wieć bardzo prosze o szybką wskazówke jaki kupić.
Kolejne pytanie do zorientowanych....
Ostatnio strasznie mi kopci przy rozgrzewaniu silnika siwym - jasnym dymem, później podczas jazdy jest wszystko OK, łapie obroty i prawie wogóle nie dymi....co to może ozanczać ?
Domyslam się, że moze mi spalać nadmierną ilość oleju...ale jak temu zaradzić ?
Druga sprawa to akumulator... jest tak słaby, że chwile postoi motocykl i już nie ma siły zakręcić.
Obecnie mam kwasówke warty 12v 11ah, czy to jest poprawny akumulator ? Bo mam wrażenie, że strasznie się męczy w tym motorze, jakie Wy macie akumulatory w swoich GSX-ach ? Zastanwiam się nad zakupem nowego, wieć bardzo prosze o szybką wskazówke jaki kupić.
________________________
PZDR !
SUZUKI GSX 600F do 2008r
SUZUKI GSX RR 600 do 2015r
SUZUKI RF 600R - aktualnie
PZDR !
SUZUKI GSX 600F do 2008r
SUZUKI GSX RR 600 do 2015r
SUZUKI RF 600R - aktualnie
Witam. Zacznę od ostatniego pytania o akumulator. Miałem już różne wynalazki w sprzęcie, ale po zmianie na Yuasa problemy się skończyły,
tu masz linka prodcenta.
http://www.yuasabatteries.com/vehicle_search.asp
Wystarczy poszukać w necie gdzie najtaniej go dostaniesz (dla twojego sprzęciku to np: YB10L-B2) W polskim sklepie dogadasz się jaki chcesz konkretnie - bezobsługowy(droższy) lub tradycyjny.
Osobiście używam tradycyjnego i nie mam z nim kłopotu, trzeba czasem zerknąć na elektrolit.
Co do dymienia na "szaro" przy rozruchu na ssaniu, nie martwiłbym się tym zjawiskiem , to większa dawka paliwa, nieprzepalonego w zimnym jeszcze silniku jest tego przyczyną
Gdy silnik bierze zadużo oleju wtedy dym ma kolor szaroniebieski...Generalnie każdy silnik jakieś ilości oleju spala, ale to zależy od wielu czynników, np: od stopnia zużycia silnika, przebiegu, choć znam przypadki małych przebiegów, a silnik zajechany, styl jazdy również może mieć na wpływ na znikanie oleju, następna sprawa dla niektórych banalna , to bezmyślne wkręcanie na oborty zimnego silnika - to również potrafi skutecznie skrócić jego żywot...
Póki co mamy jeszcze ładną pogodę i nie ma co oglądać dymu z rur :lol: trzeba śmigać.. :moto:
tu masz linka prodcenta.
http://www.yuasabatteries.com/vehicle_search.asp
Wystarczy poszukać w necie gdzie najtaniej go dostaniesz (dla twojego sprzęciku to np: YB10L-B2) W polskim sklepie dogadasz się jaki chcesz konkretnie - bezobsługowy(droższy) lub tradycyjny.
Osobiście używam tradycyjnego i nie mam z nim kłopotu, trzeba czasem zerknąć na elektrolit.
Co do dymienia na "szaro" przy rozruchu na ssaniu, nie martwiłbym się tym zjawiskiem , to większa dawka paliwa, nieprzepalonego w zimnym jeszcze silniku jest tego przyczyną
a później tak jak piszesz jest Okpóźniej podczas jazdy jest wszystko OK, łapie obroty i prawie wogóle nie dymi".
Gdy silnik bierze zadużo oleju wtedy dym ma kolor szaroniebieski...Generalnie każdy silnik jakieś ilości oleju spala, ale to zależy od wielu czynników, np: od stopnia zużycia silnika, przebiegu, choć znam przypadki małych przebiegów, a silnik zajechany, styl jazdy również może mieć na wpływ na znikanie oleju, następna sprawa dla niektórych banalna , to bezmyślne wkręcanie na oborty zimnego silnika - to również potrafi skutecznie skrócić jego żywot...
Póki co mamy jeszcze ładną pogodę i nie ma co oglądać dymu z rur :lol: trzeba śmigać.. :moto:
Akumulator - 12 Ah lub 14 Ah (gdy jezdzisz wiecej na miescie / wiecej w trasie)
Dym - to nic innego jak para wodna... Do odpalenia mojego motoru jeszcze do niedawna nie musialem w ogole uzywac ssania - palil i juz. Ale dym byl. Po prostu w nocy na zimnym metalu skrapla sie sporo, niezaleznie od pory roku. Zalezy to od wilgotnosci powietrza. Odpalasz silnik, stad i dym. Gdy odpalisz motor pod wieczor, nawet gdy bedzie juz zimny, dymu nie bedzie, bo i wody w tlumiku brak. Dlatego tez niektorzy polecaja zatykanie tlumiora na zime szmata umaczana w oleju. Ot, i cala filozofia
PS Oczywiscie zakladam, ze mowimy o przypadku, gdy nie jest to dym o konsystencji mgly Wtedy jest to rzeczywiscie olej...
PS2 Przy zbyt duzej ilosci paliwa dym bylby czarny - do zaobserwowania m.in. w wyczynowych autach podczas rozruchu.
Dym - to nic innego jak para wodna... Do odpalenia mojego motoru jeszcze do niedawna nie musialem w ogole uzywac ssania - palil i juz. Ale dym byl. Po prostu w nocy na zimnym metalu skrapla sie sporo, niezaleznie od pory roku. Zalezy to od wilgotnosci powietrza. Odpalasz silnik, stad i dym. Gdy odpalisz motor pod wieczor, nawet gdy bedzie juz zimny, dymu nie bedzie, bo i wody w tlumiku brak. Dlatego tez niektorzy polecaja zatykanie tlumiora na zime szmata umaczana w oleju. Ot, i cala filozofia
PS Oczywiscie zakladam, ze mowimy o przypadku, gdy nie jest to dym o konsystencji mgly Wtedy jest to rzeczywiscie olej...
PS2 Przy zbyt duzej ilosci paliwa dym bylby czarny - do zaobserwowania m.in. w wyczynowych autach podczas rozruchu.
-
- Podpatrywacz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 9 paź 2006, 12:44
- Województwo: świat i okolice
- Lokalizacja: Weiden, Bawaria, DE
- Kontakt:
Jeśli chodzi o alternator, jest w porządku...podczas pracy silnika podładuje akumulator i śmiga, ale motor postoi ze 2 - 3 godzinki i nie ma bata nie ruszy.
Co do aku, to mam poziom tego tam płynu przy kresce min. może to jest powodem, załóżmy, że kupię ten płyn - doleje i jak z ładowaniem ?
Co do aku, to mam poziom tego tam płynu przy kresce min. może to jest powodem, załóżmy, że kupię ten płyn - doleje i jak z ładowaniem ?
________________________
PZDR !
SUZUKI GSX 600F do 2008r
SUZUKI GSX RR 600 do 2015r
SUZUKI RF 600R - aktualnie
PZDR !
SUZUKI GSX 600F do 2008r
SUZUKI GSX RR 600 do 2015r
SUZUKI RF 600R - aktualnie