HAYABUSA hamowniki

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Orzep pisze:Pokusze się o oplot, ale jak nie poprawi się przykurcz na prawej dłoni to...robicie ściepe i oddajecie Mi za przewdody!!!...dzięki i pozdro :lol: :lol: :lol:
Nie pekaj - zobaczysz roznice!
ObrazekObrazek
Dual

Post autor: Dual »

No i ja juz mam załozony oplocik stalowy i załozone porządne klocki!
Hamowanie dużo lepsze niz poprzednio.
Klocuszki najlepiej rozgrzac troszeczke w czasie jazdy dohamowujac a jak sa juz cieple to hamowanie subiektywnie oceniajac dużo dużo lepsze.
Wiecej informacji w przyszłym sezonie po dłuższej jezdzie.

Pozdrawiam
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: AdamOSA »

Dual zakładałeś 2 przewody od pompy czy trójnik ?
Zastanawiam się czy 2 przewody czy jeden i trójnik , czy zwiększona ilość cieczy nie wpłynie osłabiająco w układzie .

OSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 9

Post autor: Emil »

AdamOSA pisze:Dual zakładałeś 2 przewody od pompy czy trójnik ?
Zastanawiam się czy 2 przewody czy jeden i trójnik , czy zwiększona ilość cieczy nie wpłynie osłabiająco w układzie .
to raczej dwa przewody z pompy uznawane sa za lepsze rozwiazanie
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: AdamOSA »

Emil będę Ciebie cisnął :D .
Coś więcej na ten temat ? Czy ktoś wie dlaczego i chce się podzielić wiedzą ?

OSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Spider

Post autor: Spider »

za tym zeby zakladac 2 przewody od pompy przemawia np mniejsza cena bo zakładasz mniej końcówek które sa dosc drogie a jesli zakładasz trójnik to musisz ich wiecej wpakować
Pit

Post autor: Pit »

Tak tylko wtrace do dyskusji: koncowki przewodow musza byc ze stali nierdzewnej albo z tytanu. Kolorowe aluminiowe koncowki koroduja!
Gixxer

Post autor: Gixxer »

Emil pisze:
AdamOSA pisze:Dual zakładałeś 2 przewody od pompy czy trójnik ?
Zastanawiam się czy 2 przewody czy jeden i trójnik , czy zwiększona ilość cieczy nie wpłynie osłabiająco w układzie .
to raczej dwa przewody z pompy uznawane sa za lepsze rozwiazanie
Dokładnie,jak my montujemy to dwa przewody od pompy.
Polecam Goodridge 8)
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 9

Post autor: Emil »

AdamOSA pisze:Emil będę Ciebie cisnął :D .
Coś więcej na ten temat ? Czy ktoś wie dlaczego i chce się podzielić wiedzą ?
stawial bym na szybsza reakcje (leci bezposrednio z pompy na dwa a nie na jeden potem drugi) i wieksze bezpieczenstwo - masz zdublowany uklad przewodow i mniej polaczen (czyli mniej miejsc gdzie cos mozna schranic)
a moze po prostu taniej przy identycznej sprawnosci i ktos kiedys puscil plote, ze bezpieczniej i teraz kazdy powtarza
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Dual

Post autor: Dual »

Czesc!
Ja mam załozone 2 przewody w pompę.
Niestety końcówki wzialem aluminiowe bo ponoc mialy byc lepsze!
No zobaczymy! Jak skoroduja to sobie wymienie!
Mam jednak nadzieje ze nie bedzie tak strasznie, bo w koncu
chyba nie moze być tak zle skoro producenci je oferuja i sa drozsze
od stalowych.

Pozdrawiam
AdamOSA
BS Brother
BS Brother
Posty: 492
Rejestracja: pn, 13 cze 2005, 19:25
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: AdamOSA »

No dobra , cieszę się że podjeliście dyskusje .

Przywołuje do tablicy - torowców . Jak to jest w wyczynówkach .
Tak jak sobie pomyślałem na chłopski rozum to zwiększenie pojemności o ... no prawie drugie tyle , a każda ciecz jakoś się spręża na pewno hamulcowa mniej , daje efekt pogarszający skuteczność .

Argument o oszczędności (ilość końcówek ) odrzucam - w końcu albo na całości albo "półśrodki" , chyba że nie ma znaczenia .

Argument o ilości końcówek i nezawodności uznaje za zasadny i godny uwagi .

Może jeszcze coś się urodzi w temacie ?

OSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4283
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 9

Post autor: Emil »

AdamOSA pisze:Jak to jest w wyczynówkach
seryjnie z pompy do hamulca i z hamulca do drugiego, w polandzie (i innych pewnie tez) odruchowo montuja 2 z pompy, jelsi masz na mysli prawdziwe wyczynowe-wyczynowe, to trzeba by przylukac na jakims zdjeciu
AdamOSA pisze:Tak jak sobie pomyślałem na chłopski rozum to zwiększenie pojemności o ... no prawie drugie tyle , a każda ciecz jakoś się spręża na pewno hamulcowa mniej , daje efekt pogarszający skuteczność .
to plyn hamulcowy chyba jest tak projektowany zeby ten efekt zminimalizowac, poza tym, pierwszy lepszy link:

(..)delta p = pcv zero(..)Z powyższego równania wynika, że przyrost ciśnienia w uderzeniu prostym nie zależy od wartości pierwotnego ciśnienia ani od długości rurociągu, czyli przy dokonanych założeniach jego wartość będzie taka sama na końcu rurociągu przy zaworze i na początku rurociągu na wlocie(..)

parafrazujac nastepny akapit:
natomiast na wzros delta-t istotny wplyw ma wzrost masy spowodowany odksztalceniem rurociagu

czyli zgodnie z logika - nie wazne ile maja dlugosci byle w karbonowym oplocie 8) ;)

( http://www.au.poznan.pl/kbw/dydaktyka/wyklad9.doc )
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Pit

Post autor: Pit »

Zainteresowanych ryzykiem zwiazanym z aluminiowymi koncowkami odsylam na strone HEL-a: http://www.h-e-l.co.uk link w dolnej czesci strony 'Why not...' Generalnie, obecnie zaden odpowiedzialny sprzedawca/serwis w UK nie sprzedaje przewodow w oplocie z aluminiowymi koncowkami.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

AdamOSA pisze: czy zwiększona ilość cieczy nie wpłynie osłabiająco w układzie
Biorąc pod uwagę, że płyn hamulcowy działa rownież jako środek chłodzący jego większa ilość pomoże.
Emil pisze:w polandzie (i innych pewnie tez) odruchowo montuja 2 z pompy
Gixxer pisze:Dokładnie,jak my montujemy to dwa przewody od pompy
Dla jednoczesnego "strzału" w oba zaciski to rozwiązanie raczej optymalne.
Ciśnienie jest jednakowe we wszystkich kierunkach i działa prostopadle do ścianek "naczynia" (czyt. przewodu) co pociąga za sobą konieczność stosowania oplotów.
Pompa powinna dać radę z wytworzeniem odpowiedniego ciśnienia.
Ostatecznie można jej pomóc przez zmniejszenie przekroju przewodów.
Emil pisze:plyn hamulcowy chyba jest tak projektowany zeby ten efekt zminimalizowac
Przede wszystkim to musi on mieć wysoką temperaturę wrzenia. Ta wartość stanowi główny wyznacznik jego jakości.

Acha !! I żeby nie było, że to wszystko sam wymyśliłem :wink: :P
http://www.hamulce.net/techplyn.htm
http://www.motofakty.pl/artykul/tez_sie_starzeje.html
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Pit pisze:Zainteresowanych ryzykiem zwiazanym z aluminiowymi koncowkami odsylam na strone HEL-a: http://www.h-e-l.co.uk link w dolnej czesci strony 'Why not...' Generalnie, obecnie zaden odpowiedzialny sprzedawca/serwis w UK nie sprzedaje przewodow w oplocie z aluminiowymi koncowkami.
Wszystko fajnie, tylko, ze ta strona u mnie sie nie odpala :evil:
Mam aluminiowe koncowki i chcialem sobie poczytac, co w nich jest nie tak?
ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ