Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
witam.
mam pytanie zwiazane z akumulatorem do savazki. czy jest sens wymienieac akumulator na mocniejszy i wiekszy? (miejsce na niego sie znajdzie po drobnej przebudowie)
Witam,nie wiem czy jest sens wymieniać na większy-alternator będzie miał go trudniej doładować.Fabryczny 14Ah w dobrej kondycji daje sobie rade,a masz pewność,że po dłuższej jeżdzie masz naładowany do pełna
(mam doświadczenia z katamaranem,gdzie co jakiś czas musiałem doładować)
Największym błędem jaki można zrobić to założyć akumulator o większej pojemności niźli możliwości ładowania alternatora. Po roku eksploatacji z niedoładowanym aku, będziesz mógł go sobie postawić w pokoju na wyeksponowanym miejscu jako dowód ludzkiej głupoty. Wiem, bo coś takiego sam zrobiłem w swym katamaranie i musiałem wysłuchać lekcji obsługi i prawidłowej eksploatacji od przedstawiciela firmy, do której zgłosiłem reklamacje, iż aku jest bee. A to ja be byłem:) Niedoładowany to w szybkim tempie zasiarczony i coś tam jeszcze uczonego, co prowadzi do zaniku jego funkcji.
Perun
Niechaj w bakach nigdy nie zabraknie nam paliwa, a kobiety nasze i nie nasze zawsze będą skore
Witam.
Alternator w Savage'u może podawać do 230 W. Biorąc pod uwagę, że akumulator powinien być ładowany prądem ~10% jego pojemności można spokojnie przyjąć, że pojemność 18Ah nie powinna być jakimś problemem. Do jego ładowania potrzeba raptem 21,6 W. Pozostałych ~210 W spokojnie wystarczy na obsługę pozostałych odbiorników prądu.
hikor
Akumulatory przeważnie już wymontowane i małe pytanko:
jeśli ładuje co miesiąc (prądem 0,1 pojemności) to mniej więcej przez jaki czas? Nie mam żadnego miernika i tu chętnie zdam się na doświadczenie kolegów.
Troszkę OT marian07 . Ale nie ma górnej granicy .
Prąd podczas ładowania maleje aż uzyskuje stały poziom .
Musisz zwrócić uwagę na temp. aku i max napięcie na zaciskach które nie powinno przekroczyć 15V no ale bez miernika to będzie problem .
AdamOSA
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E
Witam.
Jeśli przechowujesz akumulator w pomieszczeniu ogrzewanym, to ładuj go przez ok. 5 godz. Jeśli w nieogrzewanym, to ok. 8 godz. Generalnie, aby akumulator nie tracił pojemności powinien być ładowany STALE. Są automatyczne prostowniki, które robią to za Ciebie przez całą zimę. Podłączasz i zapominasz o sprawie do wiosny Poszukaj na Allegro, np. taki: http://www.allegro.pl/item145117511_mik ... _10a_.html
hikor
to ja chyba ocipne ale zostane przy standardowym. i tak juz mam tylko odebrac w sklepie. wiec moze jako nastepny, przy nastepnej wymianie aku. a tak ogolnie to gdzie takie
akumulatory lzejsze, pojemniejsze o wiekszym pradzie rozruchowym i wolniej gubiacy "zaladowany" prad