PRI co to...

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Macias
BS Brother
BS Brother
Posty: 2036
Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Post autor: Macias »

10min to moim zdaniem o 9min i 45sek za duzo !! cos musisz miec nie tak !! u mnie spokojnie wystarcza 10 do 15 sek!!
pozdrawiam
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...

MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
dayanek

Post autor: dayanek »

Ano widzisz - to ważne. dzięki za uwagę.
W związku z powyższym czeka mnie wizytka w serwisie i wyjaśnienie sprawy.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
pozdrowionka
gruby

Post autor: gruby »

15 jest tez zbedne ...
tu nie chodzi o czas...
poprostu przed odpaleniem przełaczasz kranik i tyle ... praktykowałem to w jajku ..
po odpaleniu wracasz z kranikiem na on czy res ... co kto lubi ...

ja kiedys omyłkowo zostawiłem pri ... i .. nic .. zyje dalej, moto sprzedałem i jeździ :)
dayanek

Post autor: dayanek »

Czyli według tego, co piszesz, pozycja PRI pozwala na swobodniejszy przepływ paliwa?
Kręcąc po dłuższym postoju na PRI i na ON nie odczułem różnicy - może więc warto chwilkę poczekać?
Chyba, że kranik jest padnięty i działa normalnie przy opcji RES i ON, a PRI szwankuje.
Też słyszałem, że jeśli zostawi się na PRI nie powinno się nic stać - pod warunkiem, że zawory iglicowe w gaźniku są szczelne. Kłopot w tym, że ponoć w starszych bywają nieszczelne i wtedy może nastąpić ZONK :(
dzięki i pozdrawiam
tomaszrtl
Naciagacz Łańcucha
Posty: 241
Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 23:08
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomaszrtl »

Witam.

PRI - dopływ paliwa rozruchowego.

W momencie gdy nie ma paliwa w gaźniku należy przestawić kurek paliwa w pozycję PRI. Paliwo dopłynie wtedy bezpośrednio do gaźnika, nawet przy wyłączonym silniku. Po odpaleniu silnika należy ponownie przestawić kranik w poz. ON albo RES.

WAŻNE Kranik pozostawiony w poz. PRI może spowodować, że paliwo przeleje się niekontolowanie do cylindrów. Jakie mogą być skutki, lepiej nie sprawdzać.

Mniej więcej w ten oto sposób na powyższy temat mówi instrukcja.
Pozdrawiam.
DRZ400sm
Gost

Post autor: Gost »

gruby pisze:ja kiedys omyłkowo zostawiłem pri ... i .. nic .. zyje dalej, moto sprzedałem i jeździ :)
Osz ty :twisted: czyż bym o czymś nie wiedział :}?? :lol:

A tak wracając do tematu, po około 1.5 miecha postoju, gdy postanowiłem obudzić mą Suczkę kręciłem aż zaskoczy bez PRI. Po czym szybko zgasło, więc załączyłem ssanie i zapaliłem ponownie. Na początku dopóki się nie rozgrzało chodziło chyba nie na wszystkich garach, ale po około 5 min grało już jak dawniej. Więc obleciałem kawałek Gdyni i położyłem ją z powrotem LuLu :twisted:

PS. Sorki za lekki OT :roll:
dayanek

Post autor: dayanek »

No właśnie, ale cała "filozofia PRI" polega na tym, żeby za długo nie krecić, tylko od razu zapalić :) I jak widzę szkoły, odnośnie czasu oczekiwania, są różne. Wrzucając temat do gogli uzyskałem odpowiedzi od 3 min. do 20. Pozostaje więc tylko wcześniej wspomniana metoda prób i błędów oraz ewentualna wizyta w serwisie.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ