Synchronizacja gaźników; GS500

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

kulawy

Synchronizacja gaźników; GS500

Post autor: kulawy »

Byłem dziś w dwóch serwisach motocyklowych w sprawie serwisowania mojego GS'a. Mianowicie w serwisie nr.1 gdy powiedziałem, że chce tez wyczyscic, wyregulowac i zsynchronizowac gaźniki gość powiedział, że tego nie zrobi ponieważ teraz jest "za zimno" i regulacja ta za dużo by nie dała bo w cieplejsze dni znowu trzeba by było regulować. Mniej więcej coś takiego mi odpowiedział. W serwisie nr.2 gość powiedział, że bez problemu wyregulują i zsynchronizują gaźniki, a jak powiedziałem o przypadku z 1 serwisu to odpowiedział, że u nich nie robi różnicy czy zimno czy ciepło bo robią to wielokrotnie na zimnym jak i na ciepłym silniku.
No i mam mały dylemat. Czy synchronizować teraz czy czekać na marcowe, kwietniowe temperatury??
Aaa i czy przy wymianie łańcuszka rozrządu jest konieczne spuszczenie oleju?? Kupiłem olej chce go wymienić ale moto za jakieś 3 tygodnie wędruje do serwisu na wymianę łańcuszka rozrządui nie wiem czy wstzrymywać się z wymianą oleju.

Pozdrawiam
kulawy
Pepes

Post autor: Pepes »

jesl9i masz skuty nie na spinke i puszczony pomiendzy cylindrami to musis spuscic olej przy wymianie lancuszka
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Ja bym sie na Twoim miejsu wstrzymał bynajmniej jeśli chodzi o olej bo i tak bedziesz robił łańcuszek. Co do gażników to z reguły na temperaturze roboczej silnika się robi. Poczekaj do wiosny chyba że chcesz wcześniej latać.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Wpływ temperatury otoczenia na regulację gaźników ??
Bardzo wątpię. Jak bardzo musiałoby być zimno, żeby zmieniło to warunki napełnienia powietrzem komory mieszania w gaźniku :roll:
Natomiast synchronizacja jako czynność regulująca wartości podciśnienia w układzie dolotowym silnika jest uważam zupełnie oderwana od warunków zewnętrznych.
Wszystko oczywiście przy zachowaniu nominalnej temperatury pracy silnika.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
kurbat

Post autor: kurbat »

Co do synchro to jeśli jest zima rozgrzewamy śliniczek i regulujemy ;)
Chyba, że będą regulować na śniegu przy -20 C to inna sprawa.
A na poważnie to gość 1 ma troche racji ale chyba wybiega przed lokomotywe więc...
Twój wybór ;)
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 324
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń

Post autor: RaaF »

w przypadku chłodzenia silnika powietrzem (tak jak jest w GS) trzeba uważać przy synchronizacji żeby zbyt długo czynność nie trwała ewentualnie robić przerwy, motocykl stoi i brak chłodzenia a synchronizuje się na obrotach rzędu 1500-2000 - to argument za tym że niższe temperatury mogą niekiedy sprzyjać
ale nie da się synchronizować na zupełnie zimnym silniku jeśli pracuje na ssaniu to wakuometr nic nie wskaże

zatem jak zwykle wskazany umiar, temperatura robocza silnika i niezbyt gorący dzień żeby nie przegrzewać silnika podczas regulacji, wiosna wydaje się idealna
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)
ODPOWIEDZ