Byłem dziś w dwóch serwisach motocyklowych w sprawie serwisowania mojego GS'a. Mianowicie w serwisie nr.1 gdy powiedziałem, że chce tez wyczyscic, wyregulowac i zsynchronizowac gaźniki gość powiedział, że tego nie zrobi ponieważ teraz jest "za zimno" i regulacja ta za dużo by nie dała bo w cieplejsze dni znowu trzeba by było regulować. Mniej więcej coś takiego mi odpowiedział. W serwisie nr.2 gość powiedział, że bez problemu wyregulują i zsynchronizują gaźniki, a jak powiedziałem o przypadku z 1 serwisu to odpowiedział, że u nich nie robi różnicy czy zimno czy ciepło bo robią to wielokrotnie na zimnym jak i na ciepłym silniku.
No i mam mały dylemat. Czy synchronizować teraz czy czekać na marcowe, kwietniowe temperatury??
Aaa i czy przy wymianie łańcuszka rozrządu jest konieczne spuszczenie oleju?? Kupiłem olej chce go wymienić ale moto za jakieś 3 tygodnie wędruje do serwisu na wymianę łańcuszka rozrządui nie wiem czy wstzrymywać się z wymianą oleju.
Pozdrawiam
kulawy
Synchronizacja gaźników; GS500
Moderator: bohas
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Ja bym sie na Twoim miejsu wstrzymał bynajmniej jeśli chodzi o olej bo i tak bedziesz robił łańcuszek. Co do gażników to z reguły na temperaturze roboczej silnika się robi. Poczekaj do wiosny chyba że chcesz wcześniej latać.
email: bohas@interia.pl
-
- BS Brother
- Posty: 6337
- Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Wpływ temperatury otoczenia na regulację gaźników ??
Bardzo wątpię. Jak bardzo musiałoby być zimno, żeby zmieniło to warunki napełnienia powietrzem komory mieszania w gaźniku :roll:
Natomiast synchronizacja jako czynność regulująca wartości podciśnienia w układzie dolotowym silnika jest uważam zupełnie oderwana od warunków zewnętrznych.
Wszystko oczywiście przy zachowaniu nominalnej temperatury pracy silnika.
Bardzo wątpię. Jak bardzo musiałoby być zimno, żeby zmieniło to warunki napełnienia powietrzem komory mieszania w gaźniku :roll:
Natomiast synchronizacja jako czynność regulująca wartości podciśnienia w układzie dolotowym silnika jest uważam zupełnie oderwana od warunków zewnętrznych.
Wszystko oczywiście przy zachowaniu nominalnej temperatury pracy silnika.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254

-
- BS Brother
- Posty: 325
- Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Choceń
w przypadku chłodzenia silnika powietrzem (tak jak jest w GS) trzeba uważać przy synchronizacji żeby zbyt długo czynność nie trwała ewentualnie robić przerwy, motocykl stoi i brak chłodzenia a synchronizuje się na obrotach rzędu 1500-2000 - to argument za tym że niższe temperatury mogą niekiedy sprzyjać
ale nie da się synchronizować na zupełnie zimnym silniku jeśli pracuje na ssaniu to wakuometr nic nie wskaże
zatem jak zwykle wskazany umiar, temperatura robocza silnika i niezbyt gorący dzień żeby nie przegrzewać silnika podczas regulacji, wiosna wydaje się idealna
ale nie da się synchronizować na zupełnie zimnym silniku jeśli pracuje na ssaniu to wakuometr nic nie wskaże
zatem jak zwykle wskazany umiar, temperatura robocza silnika i niezbyt gorący dzień żeby nie przegrzewać silnika podczas regulacji, wiosna wydaje się idealna
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV), GSX-S1000 M4 (YSF)