Grzanie generalnie tak, ale pozostawianie na ssaniu - zdecydowanie nie. Nie wiem, jak wasze, ale mój ma ssanie i prawdą jest, że każde odpalanie i trzymanie na ssaniu do rozgrzania to zabójstwo dla silnika.
W skrócie - ssanie to nic inngo, jak wzbogacenie mieszanki. A jak pisał jeden kolega, który się trochę na tym zna "silnik to za bogato nie lubi, bo nadmiar nie zawsze uda się spalić".
Generalnie nadmiar benzyny zmywa filtr olejowy na cylindrze, a jak to się ma do trwałości - wiadomo.
Jest jeszcze kilka niekorzystnych zjawisk.
Temat wyczerpująco został opisany na liście dyskusyjnej ... , w każdym razie niezdecydowani wrzućcie w googla "Zużycie silnika - zima".
pozdrav
damian
Problem z moto.....
Moderator: bohas
No więc zdrowiej jest podobno potrzymać go te 5 min. po prostu na gazie. Tzn z odkeconymi (oczywiście nie za wiele ) obrotami.
Gwarantuję Ci, że po pięciu minutach takiego delikatnego podtrzymywania na gazie, powinien już chodzić spojonie na wolnych obrotach.
Choć jak już go odpalasz to zrób przynajmniej jakies kółko, niech się cały rozrusza
pozdrav
damian
Gwarantuję Ci, że po pięciu minutach takiego delikatnego podtrzymywania na gazie, powinien już chodzić spojonie na wolnych obrotach.
Choć jak już go odpalasz to zrób przynajmniej jakies kółko, niech się cały rozrusza
pozdrav
damian
-
- BS Brother
- Posty: 1354
- Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Dobczyn
Ludzie, nie piszcie mundrosci, tylko poczytajcie troche. :evil:
Motocykl i kazdy inny pojazd napedzany silnikiem spalinowym powinien byc rozgrzewany w czasie jazdy - czyli musi sie to dziac pod obciazeniem. Jest to zwiazane miedzy innymi tym, ze oprocz silnika rozgrzewaja sie inne mechanizmy - wlasnie pracujac a nie stojac. Nie chodzi o palowanie tylko o spokojna jazde z obrotami maksymalnie do polowy skali, bez wrzucania maksymalnego biegu - czyli ma jechac, ale lajtowo.
Oczywiscie nie powinno byc ekstremizmow.
Najlepiej chcac gdzies jechac - najpierw odpalic motocykl i niech sobie pyrka na ssaniu, a ty w tym czasie zakladasz kask, rekawice, dopinasz kurtke - trwa to chwile, wsiadasz i sobie jedziesz zmniejszajac ssanie.
Mechanicy tez sa rozni, to ze umieja naprawic motocykl, wcale nie oznacza, ze umieja go poprawnie eksploatowac. Znalem mechanika, ktory twierdzil, ze silniki trzeba docierac palujac na maxa :shock: bo jak sie dociera delikatnie, to silnik zawsze bedzie wydelikacony i nie bedzie dawal takich osiagow jak katowany :granade:
Moze Kolas napisze co i jak, w koncu studiuje namietnie na Polibudzie budowe silnikow.
Motocykl i kazdy inny pojazd napedzany silnikiem spalinowym powinien byc rozgrzewany w czasie jazdy - czyli musi sie to dziac pod obciazeniem. Jest to zwiazane miedzy innymi tym, ze oprocz silnika rozgrzewaja sie inne mechanizmy - wlasnie pracujac a nie stojac. Nie chodzi o palowanie tylko o spokojna jazde z obrotami maksymalnie do polowy skali, bez wrzucania maksymalnego biegu - czyli ma jechac, ale lajtowo.
Oczywiscie nie powinno byc ekstremizmow.
Najlepiej chcac gdzies jechac - najpierw odpalic motocykl i niech sobie pyrka na ssaniu, a ty w tym czasie zakladasz kask, rekawice, dopinasz kurtke - trwa to chwile, wsiadasz i sobie jedziesz zmniejszajac ssanie.
Mechanicy tez sa rozni, to ze umieja naprawic motocykl, wcale nie oznacza, ze umieja go poprawnie eksploatowac. Znalem mechanika, ktory twierdzil, ze silniki trzeba docierac palujac na maxa :shock: bo jak sie dociera delikatnie, to silnik zawsze bedzie wydelikacony i nie bedzie dawal takich osiagow jak katowany :granade:
Moze Kolas napisze co i jak, w koncu studiuje namietnie na Polibudzie budowe silnikow.
Z docieraniem sprawa jest skomplikowana
Przykladowo, docierajac walek rozrzadu w aucie musisz przez kilkanascie minut utrzymywac silnik na poziomie 3000 obrotow.
Podczas docierania silnika czesto stosuje sie nastepujaca technike - delikatne zrobienie kilkuset kilometrow, wymiana oleju, lupanie na maksa - wymiana oleju, znow ostrozniejsza jazda.
Przykladowo, docierajac walek rozrzadu w aucie musisz przez kilkanascie minut utrzymywac silnik na poziomie 3000 obrotow.
Podczas docierania silnika czesto stosuje sie nastepujaca technike - delikatne zrobienie kilkuset kilometrow, wymiana oleju, lupanie na maksa - wymiana oleju, znow ostrozniejsza jazda.