Jak rozłożyć pompę hamulcową na części?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
-Tom

Jak rozłożyć pompę hamulcową na części?

Post autor: -Tom »

Witam. Na wstępię zaznaczę, że starałem sie poszukac czegoś w archiwum forum ale nic nie znalazłem, byc może według złych słów szukałem - to na wypadek zrąbki za lenistwo :-)
Więć do rzeczy...
Rozebrałem całą armaturę kierownicy, gdyż była lakierowana na czarno a ja ją chcę mieć wypolerowaną i przyszla pora na pompę hamulcową. Zdemontowałem ją i odkręciłem klamkę, nigdy z tym nie robiłem więc nie mam pojecia jak sie wziąść za demontaż "wnętrzności" aby nic nie uszkodzić.
Jak się najlepiej do tego zabrać i czy da sie to rozebrać i zlożyć, czy po demontażu nalezy montować nowy zestaw naprawczy? Co i zktórej strony wyjmowac lub wypychać żeby nie uszkodzić uszczelnień, itp.
Dziekuję za każdą pomoc.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Niestety nie jestem pewien czy to dokładnie Twój model.
Ale w każdym razie tak to mniej więcej wygląda.
http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... FIG55.html
Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
-Tom

Post autor: -Tom »

... wielkie dzięki Lechul.
Generelnie to mam fiszkę, tylko nie wiem jak sie to technicznie rozbiera, wiem jak to na detalach wyglada tylko czy można np. ten tłoczek który popycha klamka chwycić kleszczami i ciągnąć, czy sie to od środka wypycha, czy moge go próbować "wyrwac" i nie uszkodzę uszczelnień, chodzi mi bardziej już o samą praktykę a nie schemat...
Co najpierw wyjmować i zktórej strony
Pozdrawiam i szacunek
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6333
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Chcesz mieć nieczarną kierę. OK.
Odczepiłeś od niej klamkę z całym przyległym badziewiem. OK.
I teraz będziesz to rozbierał do ostatniej gumki ??
Nie hamowało sprzęcicho przodem czy zwyczajnie taki nasz chłopięcy ciąg do rozbierania ??
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
-Tom

Post autor: -Tom »

:-)
... chodzi o to, że podczas polerowania aluminium tak się rozgrzeje, że jak tego nie zdemontuję to wszystkie "gumki" pójdą z dymem.
Wcale mi się tego nie chce rozbierac :-)
Mus to mus, jak nie rozbiorę przed polerowaniem to na pewno będę musial po polerowaniu, tylko to juz zostaną same "zwłoki" z pompy, przynajmniej z jej elementów gumowych.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

przed polerowaniem nalerzy ściągnąć lakier, najlepiej za pomocę papieru do szlifowania na sucho (takie szmatki) jeżeli robisz to ręcznie, a jeżeli maszynowo to papierem o grubości ok 1000, wtedy będzie lakier ładnie usunięty, a ty nie będziesz miał za głębokich ryc i będzie mniej polerowania, ja teraz sam ręcznie wypolerowałem cylindry amortyzatorów i powiem że zajęło mi to ok 5 godnin a efekt jest 8)
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
-Tom

Post autor: -Tom »

Ok. Wielkie dzięki.
Większym problemem niż polerowanie był wyżej wspomniany demontaż pompy namulcowej na części ale dałem sobie już z tym radę.
Więc na prszyszłośc jeżeli ktoś będzie tego szukał na forum to moge powiedziec, że jest to bardzo proste tylko należy wiedziec jak sie za to zabrac żeby niczego nie uszkodzic, a więc do sedna:

W pompie od GSa lub GSXa po demontażu klamki zostają w pompie tylko "bebechy".
Od strony klamki wychodzi metalowy tłoczek osłoniety gumową tulejką (tutaj miałem problem. czy można ją "wyrwac" bez obaw) Mozna ja spokojnie zdemontowac, np. pensetą.
Z jednej strony nachodzi ona na tłoczek metalowy a na zewnątrz uszczelnia przestrzeń miedzy tłoczkiem a pompą.
Po wyjęciu gumowej tulejki uszczelniającej sprawa jest już banalna gdyż mamy dojście do pierścienia segera, który należy ścisnąc kleszczami i cały srodek bez oporow wychodzi na zewnątrz.
Zamieszczam ten opis, gdyż sprawa jest banalna ale dla tych którzy to już robili, jeżeli ktoś się zabiera za to pierwszy raz to może miec wątpliwości.
Przypuszczam, że w wielu modelach pomp sytuacja jest podobna więc życzę powodzenia, może sue to okazac pomocne nawet przy checi czyszczenia pompy a zapewniam że z czasem mozna tam znaleźc wiele ;-)

Szacunek.
ODPOWIEDZ